AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg elsker ikke samboeren min lenger.. jeg er så ufattelig glad i han og vi har en helt spesiell relasjon og forståelse av hverandre som jeg ikke tror jeg vil finne igjen. Jeg tenner ikke på ham lengre heller, og synes det er så trist for jeg vil virkelig ikke slå opp og være foruten han. Er det mulig å finne forelskelsen tilbake og å finne tilbake til kjærligheten etter at man har sluttet å elske noen? Anonymkode: ee77a...01f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Er du sikker på at du ikke elsker ham lenger? Forelskelsen kommer jo i bølger i langvarige forhold. Det samme med begjæret. Men kjærligheten består jo. Kanskje du kan prøve å finne ut hvorfor han ikke tenner deg lenger, og hva som må endres for å få begjæret tilbake? Anonymkode: 94059...495 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsker ikke samboeren min lenger.. jeg er så ufattelig glad i han og vi har en helt spesiell relasjon og forståelse av hverandre som jeg ikke tror jeg vil finne igjen. Jeg tenner ikke på ham lengre heller, og synes det er så trist for jeg vil virkelig ikke slå opp og være foruten han. Er det mulig å finne forelskelsen tilbake og å finne tilbake til kjærligheten etter at man har sluttet å elske noen? Anonymkode: ee77a...01f Eit intrs. spørsmål du reiser her ! Mange par opplever etterhvert at forelskelsen glir gradvis over til eit vennskap bygges på de nære bånd, relasjoner de har overfor for hverandre. De aller fleste som har inngått avtale om å dele livet saman med en bestemt person har opplevd "fallgruver" underveis. Både enslige, og par har synt seg å ha ulike måter å håndtere / takle kriser på som de møter på i kvardagen. Anonymkode: f929b...c13
PM75 Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Det er helt normalt at følelser går i bølgedaler. Og det er også normalt at forhold utvikler seg videre fra sommerfugler og heftig sex, til en dypere relasjon. Ja, dette kan du løse. 2
Fremmed fugl Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 TS, Dette fikser seg ikke magisk av seg selv. Du beskriver ikke kun en naturlig bølgedal... Men egentligen et følelsesmessig avslutt hos deg. Du har ikke kjærlige følelser for ham, og du er ikke lengre seksuelt tiltrukket av han. Finnes massevis av bøker, nettsider, YouTube filmer (er mye bra på YouTube) med tips om metoder hvis det også er greit for deg og dere å lese engelsk. Personlig har jeg lite sans for parterapi med slike felles sesjoner og enkelt samtaler. Klarer ikke å se hvordan en terapeut skal klare å sikre ivaretakelse av begge parter på en god måte. Men tror mer på personlig coaching av dere begge, men ulike coacher. Du skriver ikke hvor samboeren din er, men er han som mange menn så tenker han nok at dere har det supert sammen men at du har en liten bølgedal vedrørende sexlust (men som vil fikse seg). Vil være fint om du får han med på å jobbe med dere, men ikke kanskje vær alt for brutal. Prøv å etablere enn felles plattform uten å si direkte "jeg elsker deg ikke lengre" og "sex med deg byr meg mot". Si noe som "hadde det ikke vært godt om vi fikk tilbake det vi hadde tidligere med kjæresteting.". Flott at du ikke har vært utro, er for mange som går på den smellen. PS. Skrev at det var flott at du ikke var utro. Men én metode for mange kvinner (inklusive min eks kone) å få tilbake følelser og lust, er å være skikkelig stygt utro, så bli dumpet av mannen som oppdager det. Da kommer disse kjærlige følelsene og lusten tilbake. Men problemet med den metoden er nok så opplagte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå