AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Hver eneste gang jeg spiser, blir jeg kvalm. Uansett hvor mye eller lite jeg spiser, sitter jeg igjen kvalm og uvel. Jeg kaster ikke opp, men det er ikke langt ifra. Har gått ned ti kg iløpet av sommeren og går stadig ned. Klarer knapt å spise pga det. Hva skal jeg gjøre. Jeg drikker mye vann ellers. Føler meg utslitt og sliten men har energi nok til å gjøre husarbeid… Hva kan det være? Anonymkode: 85ef6...9e0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Du må jo gå til legen. Anonymkode: d476d...7c7 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Men hva kan legen gjøre, er sjeldent hjelp der å få. Måtte bruke to år på å bli tatt på alvor for hull i tarm og ble operert først etter to år med undersøkelser (kolonoskopi, gastroskopi osv) og klaging til legen over smerter osv. Ble operert, ble ganske ok igjen. Og nå dette… Anonymkode: 85ef6...9e0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Jeg kunne skrevet HI. Var hos legen pp torsdag som konkluderte med angst 🤷♀️ Føles ikke riktig.. Anonymkode: 1d6c8...182 2
Rumle Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva kan legen gjøre, er sjeldent hjelp der å få. Måtte bruke to år på å bli tatt på alvor for hull i tarm og ble operert først etter to år med undersøkelser (kolonoskopi, gastroskopi osv) og klaging til legen over smerter osv. Ble operert, ble ganske ok igjen. Og nå dette… Anonymkode: 85ef6...9e0 H*n kan i alle fall ikke gjøre noe om du ikke forteller om det 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva kan legen gjøre, er sjeldent hjelp der å få. Måtte bruke to år på å bli tatt på alvor for hull i tarm og ble operert først etter to år med undersøkelser (kolonoskopi, gastroskopi osv) og klaging til legen over smerter osv. Ble operert, ble ganske ok igjen. Og nå dette… Anonymkode: 85ef6...9e0 Men hva menrr du at vinpå KG kan gjøre? Du har størst sjanse for å bli videresendt riktig, dersom du tar kontakt med fastlegen din. Alternativet er å droppe legen, få enda større smerter eller enda verre, du dør... Anonymkode: ea55f...99f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva kan legen gjøre, er sjeldent hjelp der å få. Måtte bruke to år på å bli tatt på alvor for hull i tarm og ble operert først etter to år med undersøkelser (kolonoskopi, gastroskopi osv) og klaging til legen over smerter osv. Ble operert, ble ganske ok igjen. Og nå dette… Anonymkode: 85ef6...9e0 Du får i hvert fall ikke hjelp om du ikke kontakter legen. Anonymkode: d476d...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 Jeg vet, men de er så raske på å tro at man er hypokonder istedenfor å undersøke og hjelpe, og jeg har ikke råd til å bruke 200kr på å få beskjed om å ta en Paracet og om å ta kontakt om jeg blir verre… Anonymkode: 85ef6...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg vet, men de er så raske på å tro at man er hypokonder istedenfor å undersøke og hjelpe, og jeg har ikke råd til å bruke 200kr på å få beskjed om å ta en Paracet og om å ta kontakt om jeg blir verre… Anonymkode: 85ef6...9e0 Nei, da er det nok best å gjøre ingenting. Anonymkode: d476d...7c7 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Har du andre symptomer? Er du oppblåst? Sure oppstøt? Blødninger? Anonymkode: b6563...68b 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du andre symptomer? Er du oppblåst? Sure oppstøt? Blødninger? Anonymkode: b6563...68b Nei. Anonymkode: 85ef6...9e0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Kan det være diabetes eller høyt stoffskifte? Jeg ville uansett sjekka det. I verste fall er det en svulst i hjernen som presser på nerver som gjør at man føler seg kvalm (det er selvsagt ikke det mest sannsynlige). Anonymkode: 0b419...fa2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva kan legen gjøre, er sjeldent hjelp der å få. Måtte bruke to år på å bli tatt på alvor for hull i tarm og ble operert først etter to år med undersøkelser (kolonoskopi, gastroskopi osv) og klaging til legen over smerter osv. Ble operert, ble ganske ok igjen. Og nå dette… Anonymkode: 85ef6...9e0 Og hva tenker du at fremmede mennesker bak et tastatur kan gjøre som legen ikke kan? Anonymkode: b1a47...2c1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 Jeg var slik pga hveteallergi som ikke slo ut på blodprøver. Men hadde ikke eksperimentert med diett før du vet at ikke noe er galt-galt. Anonymkode: 9262b...91c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 Med tanke på at du ikke opplever smerter og ingen andre symptomer enn kvalme, så tenker jeg at halsbrann kan være aktuelt å utelukke. Kjøp Somac reseptfritt på apoteket, og se om formen din bedrer seg på en uke. Anonymkode: e8149...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Og hva tenker du at fremmede mennesker bak et tastatur kan gjøre som legen ikke kan? Anonymkode: b1a47...2c1 Det er vel ikke så vanskelig å tenke seg til? Håper vel på at noen har vært i samme situasjon og funnet ut av det vel. Anonymkode: a96b6...324 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 Jeg gikk og var kvalm 24/7 i mange måneder. Gikk til legen som tok en blodprøve og fastslo at jeg hadde fått diabetes type 2. Fikk medisin + la om kostholdet og tildels livsstilen min og er i dag kvitt kvalmen. Det kan selvfølgelig være at du ikke feiler det samme som meg, men uansett, du må gå til legen og få tatt en blodprøve. Jeg ønsker deg virkelig lykke til, for det å være kvalm hel døgnet er gruuuuusomt. Anonymkode: 9cb22...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 Kan være stressmage. Det betyr ikke at du er hypokonder, nei. Jeg hadde det sånn når angsten min var på det verste. Prøv å spis mindre, men ofte og se om det hjelper. Ta tak i det som eventuelt plager deg. Anonymkode: 96679...d8e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hva kan legen gjøre, er sjeldent hjelp der å få. Måtte bruke to år på å bli tatt på alvor for hull i tarm og ble operert først etter to år med undersøkelser (kolonoskopi, gastroskopi osv) og klaging til legen over smerter osv. Ble operert, ble ganske ok igjen. Og nå dette… Anonymkode: 85ef6...9e0 Me den bakgrunnshistorien blir du nok tatt på alvor. Høres mer ut som du og legeskrekk frykter å måtte gå igjennom det samme. Såfall full forståelig. Men dette er ikke normalt og du må få sjekket det ut. Anonymkode: a1b9e...26e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå