Gå til innhold

Dere som hadde baby som kun sov 30 min om gangen dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte babyen og sove lengre lurer om dagen? 

Min er 5 mnd og har alltid bare sovet 30 min😢

Anonymkode: 2630a...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den dagen jeg startet på jobb igjen etter permisjon (7,5 mnd). Da sov hun plutselig i 3 timer.. når jeg hadde permisjon var det maks 30 minutter hver gang😆

Anonymkode: 67fc2...b06

• Liker 2
Skrevet

Aldri. Sov alltid 30 min. Også i bhg. 

Anonymkode: 45dc4...7aa

• Liker 3
Skrevet

Jeg husker ikke når, men det ble bedre! Han begynte i bhg før han ble ett og da hadde han sovet bedre lurer en god stund altså😊 første han gjorde når han kom i bhg var å sove fra 8-10 liksom🙈

Anonymkode: 1ac2f...775

• Liker 1
Skrevet

Han startet å sove lengre da han begynte i bhg, selv om det også tok sin tid. Han var 10 mnd da han startet, sov i 20-40 de første 2-3 mnd. Nå er han 1 år og 9 mnd og sover i 1.30-2 timer. 

Skal sies han sov 30 min x flere da han var nyfødt frem til bhg start, da gikk det ned til 1 gang få uker etter dette. 

Anonymkode: 904ac...870

• Liker 1
Skrevet

7-8 måneder:)

Anonymkode: 5aaba...88a

• Liker 1
Skrevet

Det er stort sett sånn fortsatt her, 9,5 mnd gammel. Den første luren kan noen sjeldne fanger bli på over timen, men ellers kan du nesten stille klokka etter 30-minutterslurene til ungen 😅

Anonymkode: 55cae...38a

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi sov 2 lurer på dagen som varte 20 minutt fra hun var nyfødt til vi kuttet ned til en hvil ved ca 9 mnd. Da hadde hun sluttet å få melk på natt også. Var fortsatt mye våken på natt enda. Men etter ca 1 uke med 1x20 minutt på dagtid så begynte hun å sove 2-3 timer på dagtid. Vi håpet at hun skulle slå sammen de to 20-minuttene, men 2-3 timer var mye bedre! Måtte kutte ned til 1 time hvil på dagen rundt 1 år fordi å få nattesøvnen bedre. Rundt 15 mnd begynte hun å sove natta gjennom, faktisk sovne da vi la henne på kvelden og 1 time på dagtid. Nå nærmer hun seg 2 år og sover fortsatt 1 time på dagtid, men klarer seg fint uten også.

Anonymkode: d1944...73e

Skrevet

Aldri. Men det gikk fint. 

Anonymkode: 20e03...a1e

Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 2839e...7ef

Skrevet

Vår lille tulle har sovet 2 lurer på 30-40 minutter siden hun var 3-4 mnd. Nå er hun 8 mnd og sover innimellom bare en lur om hun sover lenge om morgenen. Fortsatt 30-40 minutter. Vi har aldri vekket henne bare så det er sagt. Hun sover godt om natten da - 13-15 timer med ett måltid, så ville aldri byttet god nattesøvn mot lange dupper på dagtid!

Anonymkode: 37cc3...4ca

Skrevet

Første baby sov mye og laaange lurer helt fra dag 1, og vi opplevde aldri type søvnregresjoner osv. Baby sov jo selvfølgelig mindre ettersom han ble større, men hadde alltid gode lurer og sov godt om natta også. 

Nr 2 derimot, sov nøyaktig 30 minutter på dagtid i flere måneder. Mener å huske at det var en stor forbedring rundt 6 mnd, der i alle fall den første luren va på ca 1,5 time. Så kortere ut over dagen. Så begynte lurene å bli kortere igjen da han var rundt året, men da kuttet vi ned til bare én lur og så gikk det seg til igjen. 

Nr. 3 er nå 8 mnd og er helt lik vår første. Sovebaby 🥰 

Hvor gammel er baby nå, ts? 

Anonymkode: 6d9d8...c9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når begynte babyen og sove lengre lurer om dagen? 

Min er 5 mnd og har alltid bare sovet 30 min😢

Anonymkode: 2630a...f3a

Min sov 30. Endret seg ikke. Sluttet med dagdupp når hun var 2,5 år

Anonymkode: d5bd3...658

Skrevet

Meg som skrev over her, så nå at baby er 5 mnd😅 Ofte blir det bedre rundt 6-7 mnd😊 Kan være verdt å sette seg litt inn i babyens «våkenvindu», og sjekke om baby enten er overtrøtt før dupp, eller rett og slett ikke trøtt nok 🤷‍♀️ Mange ting som kan spille inn, men noen er nok bare sånn 🤷‍♀️

Anonymkode: 6d9d8...c9d

Skrevet

Sluttet i barnehagen. Husker de var så lei unnskyldene når han sov under 1 time og jeg var overasket over at de fikk til mer enn 40 min (som var min rekord)

Anonymkode: 46a64...976

Skrevet

Tar du opp babyen med en gang den våkner? Lar du babyen få prøve seg på å komme seg inn i neste søvn syklus noen minutter? Funker det ikke å rugge vogna eller lignende når babyen gråter etter 30 min? 

Noen barn er bare ferdige å sove etter 30 minutter. Og det er jo bedre enn ingenting. Den har kanskje mer behov for flere korte dupper enn få lange? Støtter også den over her med å holde øye med "våkenvindu", altså se etter tidlige tegn til trøtthet og da legge til riktig tid. 

Jeg tok ikke for gitt at mine var våkne når den gråt, så jeg rugget eller lot de prøve å finne søvnen selv mens jeg var tilstede for å hjelpe hvis nødvendig. Da klarte vi å forlenge duppene til 1,5-3 timer av gangen. Og da samsvarte det godt med den generelle regelen om totallengde søvn de trenger. Min erfaring var også at dersom de sov lite på dagen så sov de også mindre sammenhengende på natten. 

Anonymkode: 36566...a36

Skrevet

Sov litt lengre da han begynte i bhg. Var 1 år da han begynte å bhg. Tror jeg kan telle på en hånd hvor ofte han sov mer enn 2 timer. Som oftest var duppene hans på mellom1-2 timer.

Anonymkode: 27255...710

Skrevet

Han begynte å sove lengre den dagen jeg sluttet å delamme (sluttet å amme) og fikk i han nok mat før kvilen sin. Og når dette ble en rutine og jeg sluttet å prøve å friste og mase i han mat hele tiden. 

Anonymkode: 4b881...682

Skrevet

I min permisjon måtte jeg trille ute for å få til søvn på dagtid. 

Innendørs måtte jeg bruke opptil 1 time for å få maks 20 min søvn.

Øvde i månedsvis på å kunne sove i stillestående vogn, og når pappen tok permisjon sov han 30 min inne :P 

Ved barnehagestart økte det etterhvert litt, og ved kanskje 1,5-2 år ble det 1 time. 

Oppsummert prøvde vi alle råd uten hell. 

Skrevet

Begynte å sove lengre ved barnehagestart rundt 1 år :) 

Anonymkode: a44a6...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...