Gå til innhold

Moralsk dilemma - Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se for deg at du skal betale før løsvekt-varene dine men vekten i selvbetjeningskassen er ødelagt så du får ikke betalt for varene.. Ville du ha gått til vanlig kasse eller ha forlatt butikken uten å ha betalt?

Anonymkode: a3643...498

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Dette er virkelig ikke et moralsk dilemma, er du en normal oppegående person kontakter du betjeningen. 

Endret av Athena Catalina
Skrevet
Athena Catalina skrev (32 minutter siden):

Dette er virkelig ikke et moralsk dilemma, er du en normal oppegående person kontakter du betjeningen. 

Klassisk sinnatagg-svar 🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Se for deg at du skal betale før løsvekt-varene dine men vekten i selvbetjeningskassen er ødelagt så du får ikke betalt for varene.. Ville du ha gått til vanlig kasse eller ha forlatt butikken uten å ha betalt?

Jeg hadde gått for løsning c, legge igjen varene mine ved kassa snurt og synlig for de ansatte siden jeg hadde vært irritert over ødelagt vekt 😅

Anonymkode: c92ac...15b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Går selvsagt til betjent kasse og betaler. Jeg stjeler ikke varer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvsagt gått i betjent kasse. Er ærlig. Spiser ikke tjuvgods.

Og digresjon, opplevd flere kontroller av varer vs kvittering.

Anonymkode: 176a2...19a

Gjest Athena Catalina
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok, så jeg er en sinnatagg, siden jeg ikke er en tyv :hoho:

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, klassisk "normalt fungerende moralsk kompass"-svar. 

Anonymkode: dc425...b2d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde bedt den butikkdama som alltid har vakt på selvbetjeningen om å ordne opp for meg uten at jeg måtte flytte meg og alle mine varer. 

Anonymkode: 9d2ff...4dd

• Liker 1
Skrevet

Hadde sagt fra. Ikke fordi jeg er moralsk på akuratt sånt men fordi det syns så lett på kamera og jeg vil ikke oppleve ydmykelsen av å bli tatt 

Anonymkode: 8972e...93b

Skrevet

Hadde spurt betjeningen, eventuelt trykka på betaling på det som allerede er slått inn, og tatt vektvarer på ny kvittering og kasse. Hadde aldri ramla meg inn å stjele.

Anonymkode: c771e...823

Skrevet

Jeg hadde gått til en betjent kasse. Selvfølgelig. Dette er ikke noe dilemma i det hele tatt. Det burde ikke engang være et spørsmål.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det høres mer ut som problemer med unnvikelse/angst heller enn at det blir et moralsk dilemma. Hva er god eller dårlig moral i et slike scenario?

Endret av Skid_raw
  • Liker 1
Skrevet

Dette skjedde meg en gang. Betalte de andre varene og la den varen på en av de andre selvbetjeningskassene. Kjapt og enkelt. Betalte da den på den andre kassen. 

Anonymkode: 66a90...7e1

Skrevet

Hvorfor gjøre seg til kriminell got en pose med epler ? 🙈

Anonymkode: 99160...8ee

Skrevet

Hva jeg hadde gjort, i utgangspunktet er jeg i mot selvbetjente kasser så jeg hadde gått i den betjente. Men av og til er det ingen der så da blir det å plage den som holder oppsyn med den selvbetjente kassen til å ordne opp for meg og da regner jeg med at feilen blir opptaget😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...