Uglems Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Hei jeg har blitt syk og har feber eller influensa jeg vet ikke, men fungerer ikke. Jeg har feber smerter i begge låra og bakenden, særlig det ene låret. Jeg har tatt ibux og paracet for å dempe smertene, men det funker ikke. Jeg får ikke sove pga det gjør så vondt. Jeg orker ikke stå fordi jeg blir kvalm og svimmel, men føler et eneste som kan dempe er bevegelse, men jeg orker ikke... Har noen noe gode tips til smertelindring?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Ikke råd til smertelindring, men høres ut som en jobb for en lege, Anonymkode: 84c22...460
Uglems Skrevet 10. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke råd til smertelindring, men høres ut som en jobb for en lege, Anonymkode: 84c22...460 Ja, hadde nok kontaktet legen om det var ukedag, men det er det ikke. Utrolig typisk å bli syk på en laurdag.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 hadde ringt legevakten jeg. høres ikke normalt med de sypmtomene sammen. kanskje det er en slags infeksjon eller lignende? kan du ha en kraftig uvi eller nyrebekkenbetennelse? Anonymkode: 04d86...e62
Blåjojo Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Finnes jo legevakt. Men om du vet årsaken til feberen og vet dette er noe som går over så kan du jo vurdere om du holder ut til mandag/det gir seg. Om allmentilstanden din er sterkt redusert så ville jeg kontaktet legevakt.
Uglems Skrevet 10. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2022 Blåjojo skrev (Akkurat nå): Finnes jo legevakt. Men om du vet årsaken til feberen og vet dette er noe som går over så kan du jo vurdere om du holder ut til mandag/det gir seg. Om allmentilstanden din er sterkt redusert så ville jeg kontaktet legevakt. Jeg vet ikke hva det vil si. Når praceten funker kan jeg sitte i sofaen, men så begynner jeg å fryse igjen. Men jeg er helt klar liksom det bare gjør så vondt. Jeg har ikke tort å kontakte legevakten for hvem kontakter pga vanlig sykdom liksom.. 😭 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hadde ringt legevakten jeg. høres ikke normalt med de sypmtomene sammen. kanskje det er en slags infeksjon eller lignende? kan du ha en kraftig uvi eller nyrebekkenbetennelse? Anonymkode: 04d86...e62 Det er nok en helt vanlig influensa eller feber. Noen i familien har også vært syk. Det var bare så himla vondt denne gangen her 😢
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Uglems skrev (7 minutter siden): Hei jeg har blitt syk og har feber eller influensa jeg vet ikke, men fungerer ikke. Jeg har feber smerter i begge låra og bakenden, særlig det ene låret. Jeg har tatt ibux og paracet for å dempe smertene, men det funker ikke. Jeg får ikke sove pga det gjør så vondt. Jeg orker ikke stå fordi jeg blir kvalm og svimmel, men føler et eneste som kan dempe er bevegelse, men jeg orker ikke... Har noen noe gode tips til smertelindring? Normale febersmerter er jo ikke imponerende smertefulle, de er mer til bry. Har du så sterke smerter i bena at du må bruke smertestillende og du ikke har fysiske skader - ring legevakt. Det er jo fint å forsikre seg om at det ikke er blodpropp eller annet farlig, er det ikke? Normalt funker varme mot muskelsmerter. Tenk menstruasjonssmerter. Funker bedre med en varmeflaske enn piller, faktisk. Men det er kramper. Og du kjenner normalt forskjell på febersmerter og kramper? Anonymkode: 61c51...e4c 1
Blåjojo Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Uglems skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hva det vil si. Når praceten funker kan jeg sitte i sofaen, men så begynner jeg å fryse igjen. Men jeg er helt klar liksom det bare gjør så vondt. Jeg har ikke tort å kontakte legevakten for hvem kontakter pga vanlig sykdom liksom.. 😭 Det er nok en helt vanlig influensa eller feber. Noen i familien har også vært syk. Det var bare så himla vondt denne gangen her 😢 Bruk helga til å stelle godt med deg selv og kanskje bli frisk da. Om du har en kraftig infeksjon, så jobber immunforsvaret på høygir og man kan kjenne seg helt ødelagt. Så lenge feberen går ned når du tar Paracet, så går det nok bra. Og det er forøvrig mange som bruker legevakta til helt vanlig sykdom😊
Uglems Skrevet 10. september 2022 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Normale febersmerter er jo ikke imponerende smertefulle, de er mer til bry. Har du så sterke smerter i bena at du må bruke smertestillende og du ikke har fysiske skader - ring legevakt. Det er jo fint å forsikre seg om at det ikke er blodpropp eller annet farlig, er det ikke? Normalt funker varme mot muskelsmerter. Tenk menstruasjonssmerter. Funker bedre med en varmeflaske enn piller, faktisk. Men det er kramper. Og du kjenner normalt forskjell på febersmerter og kramper? Anonymkode: 61c51...e4c Har ikke tenkt på andre ting enn feberen 😅 men høres ut som en god ide å varme opp risputa i mikroen. For det her er rievondt.. Kjenner egentlig ikke forskjell på febersmerter og menssmerter fordi når jeg har menssmerter er de gjerne også rundt hofteområdet.. Vondt begge deler. Får se an og prøve å ringe. Fant ut det var mer info på engelsk når jeg googla..
Uglems Skrevet 10. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2022 Blåjojo skrev (Akkurat nå): Bruk helga til å stelle godt med deg selv og kanskje bli frisk da. Om du har en kraftig infeksjon, så jobber immunforsvaret på høygir og man kan kjenne seg helt ødelagt. Så lenge feberen går ned når du tar Paracet, så går det nok bra. Og det er forøvrig mange som bruker legevakta til helt vanlig sykdom😊 Takk for et fint råd. Mannen min er veldig hjelpsom og har tatt seg av hus og unger og mat, og handlet godis.. Så må nok bare håpe det blir bedre, men blir det uholdbart så ringer jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Hva er febersmerter? Er det sånn vondt i selve huden, hvis klær stryker inntil? Du har ikke noen hevelse eller rødhet på lårene dine? Anonymkode: 71515...bb8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Øk dosen med paracet og ibux Anonymkode: 2a546...706
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Øk dosen med paracet og ibux Anonymkode: 2a546...706 TS har ikke sagt hvor mye vedkommende tar. Det er til info maxdose på begge preparatene og man skal ikke øke dosen ut over det. Anonymkode: b908b...92b 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 Uglems skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hva det vil si. Når praceten funker kan jeg sitte i sofaen, men så begynner jeg å fryse igjen. Men jeg er helt klar liksom det bare gjør så vondt. Jeg har ikke tort å kontakte legevakten for hvem kontakter pga vanlig sykdom liksom.. 😭 Det er nok en helt vanlig influensa eller feber. Noen i familien har også vært syk. Det var bare så himla vondt denne gangen her 😢 Det er lov å ringe legevakten for å få råd. Det er derfor dem finnes Anonymkode: 01a00...efb 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 Du ringer 116117 for å få råd. Anonymkode: 736f3...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå