AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg har som mål å gå ned 5-6 kg på 3 måneder, altså sakte vektnedgang. Håper å nå målet innen julaften, da blir belønning å kose seg med julemiddag. Hvor mye pr uke bør jeg gå ned? Legge meg i underskudd? Er ræva på sånne utregninger Anonymkode: baa83...f85
Sizz- Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Lavkarbo eller keto, kombinert med kaloriunderskudd og trening? Om du vil kan du også prøve periodisk faste, vet det fungerer på noen. Hvis du er frisk og kroppen din tåler det ja! Regner med du er det siden du ikke nevner noe annet i innlegget ditt
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Hvor mye du bør gå ned i uka etc kommer an på hvor overvektig du er. Det er også lettere å gå ned i vekt jo feitere man er. Anonymkode: a498e...f84 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor mye du bør gå ned i uka etc kommer an på hvor overvektig du er. Det er også lettere å gå ned i vekt jo feitere man er. Anonymkode: a498e...f84 Jeg er 165 og veier 66 kg. Anonymkode: baa83...f85
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Har samme mål som deg ts og følger tråden Kan ikke trene så mye men har redusert matinntak til å spise en gang om dagen. Har gått ned 4-5 kg på dette på 3 mnd og har 5-6kg til jeg vil bli kvitt. Håper det kommer flere gode tips! Hva slags mat anbefaler dere som sier keto og lavkarbo? Anonymkode: bdc18...54a
Wilmus Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Da har du ca samme utgangspunkt som jeg hadde da jeg begynte i juni, jeg var faktisk en kg tyngre. Har gått ned 11 kg, kun ved å faste, altså på litt under 3 mnd. Varierer litt på spisevinduet ( for det meste 22:2 men noen lengre faster etterhvert fordi det ble lettere. Også prøvd å faste annen hver dag.) spiser det jeg har lyst på, følger ingen diet. Men merker at jo lengre jeg har drevet med dette, jo mer sunn er maten jeg har lyst på. Plutselig er det ingenting som frister mer enn en deilig saftig tomat🤤
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Wilmus skrev (1 time siden): Da har du ca samme utgangspunkt som jeg hadde da jeg begynte i juni, jeg var faktisk en kg tyngre. Har gått ned 11 kg, kun ved å faste, altså på litt under 3 mnd. Varierer litt på spisevinduet ( for det meste 22:2 men noen lengre faster etterhvert fordi det ble lettere. Også prøvd å faste annen hver dag.) spiser det jeg har lyst på, følger ingen diet. Men merker at jo lengre jeg har drevet med dette, jo mer sunn er maten jeg har lyst på. Plutselig er det ingenting som frister mer enn en deilig saftig tomat🤤 11 kg siden juni??? Men spiser du bare 2 timet ila dagen? Hvordan får du i deg nok næringstoffer? Anonymkode: baa83...f85
Wilmus Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 11 kg siden juni??? Men spiser du bare 2 timet ila dagen? Hvordan får du i deg nok næringstoffer? Anonymkode: baa83...f85 Ja, stort sett. Men jeg jeg har fastet i perioder før også så sult er egentlig ikke noe problem. Det jeg sliter mest med nå er faktisk som du sier å få i meg nok. Så jeg prøver å få så mye jeg kan inn på de to timene; feks først litt frukt, så middag, så youghurt og müsli til desert😊 ( det er det beste jeg vet) også tar jeg trankapsler.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 problemet er vel egentlig ikke å gå ned i vekt? problemet er å faktisk holde seg nede i vekt over lengre tid. Men de aller fleste smeller rett opp igjen, etter en viss tid. Anonymkode: 7891c...4bb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Last ned lifesum så kan du veie alt du spiser. Der får du også utregnet hvor mye kcal du må spise om dagen. Du bør nok legge deg på rundt 1500 kcal, og de dagene du trener kan du spise mer enn 1500. Anonymkode: ac098...e88
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Last ned lifesum så kan du veie alt du spiser. Der får du også utregnet hvor mye kcal du må spise om dagen. Du bør nok legge deg på rundt 1500 kcal, og de dagene du trener kan du spise mer enn 1500. Anonymkode: ac098...e88 Vil bare hoppe inn her og si at 1500 er for mye hvis TS skal ned 6 kg på 3 mnd... Med mindre hun er veldig aktiv. TS- last ned lifesum og noter hva og hvor mye du spiser. Enkel matte som appen gjør for deg, og etter hvert kommer du inn i det så du ikke trenger å tenke så mye på det lenger. Av og til gir Lifesum litt vel lave kaloriforslag, så bruk denne: https://iform.nu/sunn-mat/test-hvor-mange-kalorier-trenger-jeg som er litt bedre (synes jeg) og tilpass det i appen. Vil også tipse om at det kan være fint å bruke litt lengre tid enn 3 mnd på 6 kilo, det viktigste er jo at det går fremover og at det nytter Hvis du starter veldig ekstremt og blir helt fanatisk er sjansene store for at du gir opp og ikke orker mer, og går tilbake til vanene du hadde. Så det kan være lurt å endre ting litt gradvis helt til det blir en livsstil du kan leve med. Utrolig (!) kjedelig å "sulte seg" (altså bare å spise magert og føle at man går glipp av mye) hele høsten, og så kommer jula, og så kommer alle kiloene tilbake igjen. Been there. Anonymkode: d70d1...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå