Gå til innhold

Nekter å ta med småbarn til restaurant besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg den eneste som ikke gidder å dra med seg småbarn til restauranter å cafe?

synes bare er flaut da min snart på 4 år, griser veldig mye og ikke klarer å sitte fint..

på macdonalds og burger king er jo noe annet for der forventer jeg ikke mat ro. Men orker ikke og dra me barnet mitt når venninner spør om å ta henne med også.. for vet at det ikke blir mat ro og masse graps og griseri.. 

hvor mye lar dere barne deres grise?

her forteller jeg at hun må bruke bestikk og sitte fint og ikke ta seg på håret når hendene er fult av saus osv…

Anonymkode: db994...3a3

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er stadig vekk på restaurant og cafe med 4 åringen. Og vært det siden hun var baby. Hun griser ikke. Blir litt smuler på gulvet/bordet, men det vasker jeg opp med våtservietter før vi går. 

Anonymkode: 869b1...6dc

• Liker 5
Skrevet

Orker heller ikke det. Gikk veldig bra første gang vi prøvde som 3,5åring men da satt vi ute og hen kunne løpe på friområde rett utenfor. 

Bestiller heller takeaway eller drar ut med venner. For mye stress enn kos å ta med så små barn på restaurant. Cafe går fint, men på restaurant synes jeg både jeg og de andre som betaler for relativt dyr mat skal få spise så uforstyrret som mulig. 

Anonymkode: 7f62b...c6e

• Liker 5
Skrevet

Vårt barn griser lite. Og grises det så er det ved uhell. Barnet oppfører seg også greit. Kan bli litt utålmodig, isåfall går en av oss voksne ut med barnet mens resten gjør seg ferdig. Eller lar barnet få spille litt på telefonen e.l. Stort sett er restaurant/kafé når vi er med andre, er invitert til noe feks. Så ikke noe vi gjør ofte. 
Dersom det oppleves bare stressende for dere foreldre så er det ikke vits. Og dersom dere opplever at det blir sjenerende for andre pga oppførsel og grising. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde alle foreldre tenkt som deg hadde det vært levelig for oss andre å gå på restaurant.

Det er veldig slitsomt å sitte på en kafé eller restaurant når unger hyler og skriker ved nabobordet, de åler seg ned på gulvet og smeller med bestikk på tallerkenen, mens foreldrene bryr seg ikke.

Applaus til deg👏

Anonymkode: fc3a8...cf4

• Liker 19
Gjest tullerikke
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Orker heller ikke det. Gikk veldig bra første gang vi prøvde som 3,5åring men da satt vi ute og hen kunne løpe på friområde rett utenfor. 

Bestiller heller takeaway eller drar ut med venner. For mye stress enn kos å ta med så små barn på restaurant. Cafe går fint, men på restaurant synes jeg både jeg og de andre som betaler for relativt dyr mat skal få spise så uforstyrret som mulig. 

Anonymkode: 7f62b...c6e

Hen? Tror du noen kjenner deg igjen eller😂😂

Skrevet

Har gått ut å spist med barna når de var liten ja. Har med tegne/lekesaker. Går helt fint! Gris blir det. Men da tipser du litt ekstra eller vasker opp!

Anonymkode: 90517...98c

Skrevet

Hvordan skal barnet ditt lære hvordan man oppfører seg på restaurant ved å aldri bli introdusert? 4 år er jo ikke SÅ liten. Hvor mye kan hun grise? 

vi har tatt med våre fra de var babyer av. De elsker det og vi koser oss masse. 

Anonymkode: 87e7b...3b9

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan skal barnet ditt lære hvordan man oppfører seg på restaurant ved å aldri bli introdusert? 4 år er jo ikke SÅ liten. Hvor mye kan hun grise? 

Hun lærer jo hjemme og når vi går til middagsbesøk hos familie, hører at andre heller ikke tar med seg barna ut før de iallfall er 6-8 år og kan sitte fint og ikke søle sånt.. blir lite sulten Av og ta med meg en energetisk barn som ikke kan sitte fint og søler, eller der jeg må dele min mat for hun ikke vil spise sin..

• Liker 3
Skrevet

Vi tar med jenta vår, men har øvd siden hun var ett år. Nå er hun snart 5. Hun kan være litt urolig, men roer seg ved tilsnakk. Har med litt tegnesaker, små ting og i verste fall får hun låne litt mobil. Vi pynter oss og gjør litt ekstra stas ut av det hele. 

Hun får ikke bråke eller løpe rundt, må sitte på plass. Tar med våtservietter hvis det blir noe søl, og rydder veldig fint etter oss. Det har stort sett gått veldig bra, og hvis ikke har en av oss tatt henne med ut. Hvis hun ikke hadde oppført seg såpass bra mesteparten av tiden hadde jeg ikke giddet. 

Anonymkode: 65e62...f00

• Liker 4
Skrevet

Vi tar selvsagt med barnet og jobber med folkeskikk

Anonymkode: ddafc...d9d

• Liker 3
Skrevet

Har alltid tatt dem med. Det kommer an på stedet. Litt uformelle steder, gastropuber eller italienske går helt fint. Har ikke prøvd Maaemo for å si det sånn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er stadig vekk på restaurant og cafe med 4 åringen. Og vært det siden hun var baby. Hun griser ikke. Blir litt smuler på gulvet/bordet, men det vasker jeg opp med våtservietter før vi går. 

Anonymkode: 869b1...6dc

Min første var sånn. Null stress. Jeg var til og med litt arrogant ovenfor de som mente det var et problem 😛 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, mine to minste kan grise så mye at vi ender opp med å måtte beklage oss, og be om vaskebøtte 😛 Tro meg, det er helt forferdelig. Og vi er de samme foreldrene for alle tre, de er bare svært forskjellige. Mellomste kan sitte uten å grise hvis hun er med alene, men er begge de to minste med så starter de atomkrig med mat.... Har måtte avbrutt måltider før fordi de ikke hører. Samme konsekvenser som på eldste, bare at eldste føltes som han var født ferdig oppdratt 😛 

Så enig med deg TS, vi drar ikke på andre restauranter enn Mcd og Bk, og vi drar ikke på besøk til folk som ikke har barn selv, eller de som ikke har minst to barn. (De med ett barn er gjerne de som har samme opplevelse vi hadde av vår første)

Anonymkode: 844f6...72f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun lærer jo hjemme og når vi går til middagsbesøk hos familie, hører at andre heller ikke tar med seg barna ut før de iallfall er 6-8 år og kan sitte fint og ikke søle sånt.. blir lite sulten Av og ta med meg en energetisk barn som ikke kan sitte fint og søler, eller der jeg må dele min mat for hun ikke vil spise sin..

Det hun lærer hjemme er hvordan hun skal spise hjemme, ikke hvordan hun oppfører seg på en restaurant. 

Jeg kjenner virkelig ingen som venter så lenge. Er de aldri på ferie? På reise? Er de aldri i byen og blir sulten? 

altså da snakker vi om maks 0-2 år, en normal 4 åring greier da dette helt utmerket. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min første var sånn. Null stress. Jeg var til og med litt arrogant ovenfor de som mente det var et problem 😛 

Vel, mine to minste kan grise så mye at vi ender opp med å måtte beklage oss, og be om vaskebøtte 😛 Tro meg, det er helt forferdelig. Og vi er de samme foreldrene for alle tre, de er bare svært forskjellige. Mellomste kan sitte uten å grise hvis hun er med alene, men er begge de to minste med så starter de atomkrig med mat.... Har måtte avbrutt måltider før fordi de ikke hører. Samme konsekvenser som på eldste, bare at eldste føltes som han var født ferdig oppdratt 😛 

Så enig med deg TS, vi drar ikke på andre restauranter enn Mcd og Bk, og vi drar ikke på besøk til folk som ikke har barn selv, eller de som ikke har minst to barn. (De med ett barn er gjerne de som har samme opplevelse vi hadde av vår første)

Anonymkode: 844f6...72f

Ved 4 års alder!? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har ingen problemer med å ta med barna ut for å spise. Tatt dem med ut siden de var et sted mellom 1 og 2 år, og det blir lettere med årene. Nå er de 3 og 5 år og sitter og spiser maten selv , fint og ordentlig. De sluttet å grise til seg rundt 2.5-års alderen. Det er ikke så farlig at barnet får litt pastasaus på skjorta så lenge ikke alt rundt bordet er tilsølt og grisete. Og det er jo vanlig at babyer gjør sånn så det er ikke noe å bli flau av…

Vi har latt barna venne seg til å spise selv helt fra babytiden, så det var en periode frem til 2-års alderen at hele ansiktet var tilsmurt av mat og vi måtte skifte på hele antrekket og sende ungen i dusjen… men det er også kanskje grunnen til at de lærte å spise ordentlig tidligere også? 

Anonymkode: 56a71...a28

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde alle foreldre tenkt som deg hadde det vært levelig for oss andre å gå på restaurant.

Det er veldig slitsomt å sitte på en kafé eller restaurant når unger hyler og skriker ved nabobordet, de åler seg ned på gulvet og smeller med bestikk på tallerkenen, mens foreldrene bryr seg ikke.

Applaus til deg👏

Anonymkode: fc3a8...cf4

Da får du heller dra på restaurant litt senere. Før 1930 er det helt greit å ha med barn. Etter 1930 også for så vidt, men da bør en holde seg til litt enklere restauranter.

• Liker 2
Skrevet

Kunne tatt med 6-åringen, men 2-åringen er det fremdeles uaktuelt å ta med på restaurant. 

Anonymkode: 94b62...7d6

• Liker 1
Skrevet

Venner ikke barna mine til sånne uvaner, samboers barn er vant til sånt og sikler med en gang de ser cafer. Dyrt og som regel dårlig tørr mat, vi drar ikke på sånne steder.

Anonymkode: 86fd4...0b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venner ikke barna mine til sånne uvaner, samboers barn er vant til sånt og sikler med en gang de ser cafer. Dyrt og som regel dårlig tørr mat, vi drar ikke på sånne steder.

Anonymkode: 86fd4...0b5

Uvane faktisk😂

Anonymkode: ddafc...d9d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...