AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg VET ikke om jeg oppfyller kriteriene til angst, men isåfall er jeg nervøs veldig ofte. Men jeg vet ikke for hva. Det er bare sånne ting som er i tankene mine og ikke nødvendigvis skjer. Det er verst når jeg ikke har noe å gjøre, fridager er typisk. Da er det alltid et tiltak å komme i gang med ting. Hver kveld jeg legger meg tenker jeg at i morgen skal jeg gjøre mer eller noe fornuftig, men det blir aldri av. Jeg jobber, holder rent hjemme, er ryddig så det er ikke så mye husarbeid å gjøre. Går turer, lærer språk, men vil jo noe mer. Andre folk har jeg gitt opp da de alltid avlyser og evner ikke å holde kontakt. Jeg vil gjøre så mye og tenker at livet er fult av muligheter, mens jeg på samme tid ikke vil gjøre noen ting. Så blir jeg engstelig fordi jeg ikke finner noe jeg kan gjøre. Jeg er redd for å bli kronisk trett og er hele tiden redd for at jeg egentlig er syk men ikke kjenner det. Jeg er så redd for å få ME, og lurer ofte på om jeg tøyer grensene for hardt. Er kjent for å ha masse energi, men tenk om jeg bare ikke kjenner at kroppen faktisk sier stopp? At jeg heller bare kollapser? På jobb har jeg ikke tid til å ha alle tankene, men der har jeg andre ting. Jeg trives, men føler hele tiden hjernen min er vid åpen så jeg får fort hjernteppe, må ha kontroll på hvor alt er og vite alt om alt. Er det vanlig at vi er sånn? Tenker jeg bare at det er verre enn det egentlig er? Føler liksom alle andre tar så lett på alt, uansett om det er jobb eller privatlivet. Har ei mor som er veldig nervøs av seg og jeg er redd for at jeg skal bli som henne. Hun har blitt så mye verre med alderen og nå er hun nesten ikke ute på noen ting lenger. Anonymkode: fcf3e...9b9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Symptomer på angst: https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/angst-og-angstlidelser/ Anonymkode: 1b134...c36
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Symptomer på angst: https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/angst-og-angstlidelser/ Anonymkode: 1b134...c36 Hjelper meg lite å lese slik, for jeg har helt sikkert symptomer, men hvordan bli kvitt det? Virker som det aldri blir oppbrukt. Anonymkode: fcf3e...9b9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelper meg lite å lese slik, for jeg har helt sikkert symptomer, men hvordan bli kvitt det? Virker som det aldri blir oppbrukt. Anonymkode: fcf3e...9b9 Plager eller hemmer nervøsiteten (angsten) deg i hverdagen? Ev, på hvilke måter? Hva med å ta en tur til legen og legge fram problemet? Anonymkode: 1b134...c36 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Plager eller hemmer nervøsiteten (angsten) deg i hverdagen? Ev, på hvilke måter? Hva med å ta en tur til legen og legge fram problemet? Anonymkode: 1b134...c36 Jeg vet egentlig ikke. Men det er verst når jeg har fri. Jeg får masse tanker. Jeg får feks tanker om at jeg fortjener alt vondt som kan skje meg. Går jeg tur ute alene og kanskje blir overfalt, så har jeg fortjent det fordi det statisk sett skjer kvinner som vandrer alene ute i mørket. Reiser jeg alene fortjener jeg også alt som kan skje, kidnapping, at jeg blir overfalt eller noen stjeler tingene mine, fordi jeg er alene. Og at jeg kommer til å bli drept fordi jeg har valgt min egen vei. Jeg er dum nok til å ikke følge majoriteten. Får også angst på andres vegne noen ganger. Og skjønner ikke hvordan de tør vise seg og hvordan de egentlig går i live, så masse sinte mennesker det er rundt om. Sliter med å stole på folk, og det er kjedelig. Føler liksom at alle har en baktanke om de inviterer meg med på noe. Gjelder ikke ALLE. Anonymkode: fcf3e...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå