Gå til innhold

Mat til 40 års dag

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chilli con carne laget på langtidskokt høyrygg. Du kan servere garnityr på siden. Ekstra chilli, tortillachips, rørosrømme, mais, revet ost, avokado. 

Indrefilet. Bare pass på å bruk termometer som piper, så kan den lage seg selv. Server med karamellisert sopp, dampet brokkoli og potet-og sellerirotpure. Rødvinssjy. 

Taco med langtidskokt oksekjøtt (slik det blir som pulled pork). Hjemmelaget salsa, syltet rødløk, stekt paprika og evt mer. Stekt lime til å skvise over. Hjemmelagde lefser. Og frosen margarita. 

Enkel tapas. Masse gode oster, spekemat og ulike kjeks. Melon, bacondadler, en salat, poteter og aioli. 

Anonymkode: 246ec...8b3

Skrevet

Slår et slag for reinkjøtt jeg! Er vel noe som folk flest vanligvis ikke har? 

Reinskav/souvas med tyttebærrømme i tortilla lefser er enkel luksusmat!

Vi lager ca som denne, men bruker ruccola salat, den litt sterkere smaken passer fint til viltkjøttet.

https://oppskrift.dagbladet.no/oppskrift/wraps-med-reinsdyrskav-og-tyttebaerromme

Reinskav med fløtesaus og hjemmelaget potetmos er litt mer jobb, men nydelig. Vi lager ca som denne.

https://arvmat.no/oppskrift/skavgryte-med-flotesaus/

Anonymkode: cdc6e...d59

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 17.01):

Det ble noen endringer i planene mine angående min 40 års dag som jeg skal feire i midten av neste mnd. 

Trenger veldig noe tips til hva jeg kan servere til ca 12 kvinner 😊 

ønsker gjerne noe enkelt og godt som lager litt seg selv. Men åpen for det meste bortsett fra fisk og skalldyr

Anonymkode: 7a7f2...174

Veldig vanskelig å tenke seg festmat minus fisk og skalldyr. Jeg slår meg sammen med resten her og foreslår enten tapas (det  er ikke mye bry med tapas - tapas er retter man i Spania serverer på spisesteder uten kjøkken) eller et ostefat og så en suppe med godt brød til etter ostefatet. Og et fat frukt/bær og sjokolade til dessert. Da har man mat som lager seg selv, ser elegant ut og kan tilberedes i sin helhet lenge før gjespete står på døra.

Anonymkode: dc6c7...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...