Gå til innhold

Mat til 40 års dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble noen endringer i planene mine angående min 40 års dag som jeg skal feire i midten av neste mnd. 

Trenger veldig noe tips til hva jeg kan servere til ca 12 kvinner 😊 

ønsker gjerne noe enkelt og godt som lager litt seg selv. Men åpen for det meste bortsett fra fisk og skalldyr

Anonymkode: 7a7f2...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stor form med lasagne og godt brød og salat.

Anonymkode: 3478d...0f4

• Liker 3
Skrevet

Det finnes masse gode gryter man kan lage dagen før (eller tidlig på dagen), og så bare la putre på komfyren. 

Men det spørs jo helt hvilken type mat du ønsker å lage. Om du vil gå for noe rustikk ala gryter eller lasagne. Eller om du vil gå for "finere" mat. 

Anonymkode: a6cb9...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det finnes masse gode gryter man kan lage dagen før (eller tidlig på dagen), og så bare la putre på komfyren. 

Men det spørs jo helt hvilken type mat du ønsker å lage. Om du vil gå for noe rustikk ala gryter eller lasagne. Eller om du vil gå for "finere" mat. 

Anonymkode: a6cb9...229

Jeg er litt åpen om ulik mat. Vil ha noe som ikke man vanligvis lager kanskje. Kan godt ha en eller annen form for gryte. Tenkte noe på boeuf bourguignon. Men kan godt ha noe litt finere og. Syns det er så vanskelig. Jeg liker å ordne mat og stelle sånn osv 

Anonymkode: 7a7f2...174

Skrevet

Tror jeg hadde laget en stor gryte med finnbiff.

• Liker 2
Skrevet

Hva med tapas?  

• Liker 1
Skrevet

Chili con Carne med tilbehør

Anonymkode: b0915...e50

Skrevet

Coq au vin, kan gjøres på kylling.

Anonymkode: 42af8...d3e

Skrevet

Pepperoni pizza

Anonymkode: 2eb8d...a54

Skrevet

Jeg hadde servert tapas. Da finner alle noe de liker. Og en del av rettene er kalde og kan lages på forhånd. 

Gryte er litt fattigmanns-20-åra synes jeg. 

Anonymkode: c9381...103

• Liker 2
Skrevet

Tapas, soleklart! Masse som kan lages klart på forhånd, og kan også suppleres med bestilt ostefat e.l også.

Anonymkode: 9ecb1...0f7

Skrevet

Jeg ville valgt å feire innpasset til de voksnes rekker med rekekabaret og fylte terteskjell 😄

Anonymkode: 3c619...2a6

• Liker 4
Skrevet

Tapas til 12 lager nå i hvert fall IKKE seg selv.

Jeg ville laget en langtidsstekt gryte, hvis du har store nok gryter til å lage til 12 stk. Lam er i sesong framover, så feks en curry som lamb rogan josh, eller feks marokkansk tagine?

Eller tilbered to hele lammeboger i langpanne i ovnen med granateplesirup og spisskummen: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/slow-roast-persian-lamb-pomegranate-salad 

Lammebog tilberedt i ovnen på lav varme på denne måten blir mør som smør. Så kan du servere som buffet, med salaten i oppskriften til, couscoussalat eller feks safranris, og feks oppvarmede libabrød. Hummus er sikkert også godt til.

Anonymkode: 9cc6b...0e1

• Liker 2
Skrevet

Bomull og ketsjup 

Anonymkode: 41018...e2f

Skrevet

Tapas er mye jobb og stress.

Ville laget en gryte eller Gulasjgryte/suppe og hjemmelaget potetmos. 

Jamie Olivers stu er enkel og skikkelig god. 

Begge lager seg selv på ovnen.

Skrevet

Osso bucco er en god gryte når man lager til flere. Ellers hadde jeg gått for ost og kjeks, spekemat ect. 

Anonymkode: c66e9...620

Skrevet

Tapas! Er litt jobb, men fantastisk godt og alle finner noe de liker. 

Skrevet

Som gjest elsker jeg tapas, men gurimalla for en jobb! Så lager det aldri selv.

Selv synes jeg det er veldig greit med gryte, fordi den gjerne kan lages dagen før/tidlig på dagen og bare stå og kose seg. Jeg kunne nok gått for en lammegryte, men også laget en chili sin carne ved siden av (har noen i kretsen som ikke spiser lam/kjøtt). Med safraris og noen gode baguetter. Fått de på polet til å hjelpe meg med å finne noe god vin til.

Evt hadde jeg gått for noe vilt, kanskje hjortestek med fløtepoteter, bakte rotgrønnsaker og tyttebær.

Anonymkode: 8e4c3...dea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...