Gå til innhold

Alt må være perfekt for søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har det slik som jeg og sliter med søvn om ikke alt er helt riktig? 

Krav for søvn er for meg: 

- Rene tenner

- Madrass, med riktig mykhet ( kan ikke sitte og sove, kan ikke sove på liggeundelag eller for harde madrasser)

- Pute som ikke er for stiv

- Mørke 

- Stillhet

- Tom blære 

- Ikke tørr hud, hudkrem et must

- Riktig temperatur ca 18 C

- Kan ikke sove på bevegende transport

- Føtter må være under dyne, ingen sokker, kan ikke sove med sokker eller med føtter utenfor dyne. 

- Truse, bomullstrøye eller lite nattkjole, kan ikke sove med klær som kan bli viklet inn, slik at de drar, eller uten truse. 

Litt misunnelig på personer som kan sove hvor som helst. 😔

Anonymkode: 03718...589

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, min bror sover i sin gamingstol. Når han har vært hjemme hos mamma på ferie så bruker han ikke senga hun rer opp! Han sitter i stolen med klærne! 

Jeg er litt mer som deg. Men ikke så ille. Men jeg må alltid vite hva klokka er når jeg legger meg! Hvis jeg legger meg og ikke vet det får jeg ikke sove! Må liksom vite hvor mange timer jeg har å sove av en grunn. Må vite at alarmen er aktivert. 

Skrevet

Ikke sånn for meg. Kunne sovet på en hengekøye mellom to trailere på E39…

Anonymkode: 6524b...034

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke sånn for meg. Kunne sovet på en hengekøye mellom to trailere på E39…

Anonymkode: 6524b...034

🤣🤣

Anonymkode: 9b609...1d7

Skrevet

Jeg er halveis, har mine rutiner. Men jeg sovnet på flyet, i bil, andre senger eller på sofa. Men om kveld/natt må jeg i senga mi. Jeg sover best der.

Anonymkode: 9b609...1d7

Skrevet

Er slikt ocd? Eller er det normalt? 

Anonymkode: 03718...589

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har ikke sånne rutiner, men jeg må være varm på beina og rommet kan ikke være for kaldt og ikke for varmt heller.

Utenom det så sovner jeg ofte på buss, fly og andre steder, men synes det noen ganger kan være vanskelig å sove på hotell. Sikkert fordi rommene ofte er kalde og det er vanskelig å få en skikkelig temperatur der.

Skrevet

Hjemme har jeg også ganske strenge «krav» for å få sove. Temperatur, lys , sengetøy, klær ol. må være akkurat som det pleier. Pdd er jeg høygravid, og det gjør at kravene blir nærmest umulig å oppnå!

Det hender at jeg sovner i bilen på langtur, men kun når det er mørkt ute. Og aldri på sofaen, det forstår jeg ikke at noen klarer.

Anonymkode: bd548...82a

Skrevet

Der er jeg veldig "rar". For nattesøvn må det være mørkt, kaldt og stille, helst tempurhodepute for god søvn og ikke for myk madrass. Jeg klarer heller ikke sovne på rygg, må ha mageleie eller ligge på venstre side 

Men middagshvil er liksom bare en uventet, kravløs bonusdupp! Der kan jeg ligge på rygg på sofaen i varm stue, oppvaskmaskinen kan dure og lyset være på, og jeg sover!!! Er også god på reisedupping, sittende i et sete på fly, buss, båt, bil....Dette gjelder uansett om jeg er uthvilt og våken før reisen starter. Ofte må jeg kjempe meg over trøttkneika på reiser så samboer skal slippe å "reise alene". 😴😬

Anonymkode: 8cf1f...c35

Skrevet

Litt det samme, har noen rutinter som gjerne må spille inn for at jeg sovner og sover godt gjennom natten: 

- puta må være veldig tynn. Tykk pute og jeg sovner ikke.

- riktig temperatur. Helst ganske kaldt. 

- truse og singlet. Alt annet blir enten for varmt eller eller ubehagelig.

- HELT mørkt i rommet. Er det et lite glimmer av lys som kommer inn, så sovner jeg ikke.

- HELT lydstille. Hører jeg andre puste eller lyder, så blir jeg liggende å høre etter så sovner jeg aldri. Det er et gjentagende problem når jeg skal dele hotellrom eller rom med andre.

- Jeg må drikke et glass vann før jeg legger meg, og ha på lipomade på leppene . Uten disse to tingene, så er det noe som ikke stemmer og jeg får ikke sove før jeg har gjort det.

- må ha låst dør. Er døren åpen /altså ikke låst, så sovner jeg ikke, ligger med halvt øye åpen, klar til å flykte hvis det trengs.

Anonymkode: 06c8f...195

Skrevet

Jeg har det også sånn. Gjør det vanskelig å dele rom med andre eller bare sove et annet sted enn borte. Har vent meg til veldig myk madrass så nesten alle andre blir for harde, må være mørkt og stille, helst også kjølig, jeg må ikke være for mett eller for sulten, jeg kan ikke ha gjort noe som helst som kan gi tankespinn de siste timene før jeg legger meg, må ha pusset tenner og tatt på leppepomade, sover kun i truse. Sikkert mye annet jeg ikke kommer på i farten! Men lys og lyder er nok det verste for min del.

Anonymkode: 5a67d...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...