Gjest gjest Skrevet 27. november 2005 #1 Del Skrevet 27. november 2005 På bakgrunn av logistikk-tråden: hva betyr outsource? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 27. november 2005 #2 Del Skrevet 27. november 2005 Det betyr å setter bort. Man kan feks setter bort lageret til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #3 Del Skrevet 27. november 2005 På bakgrunn av logistikk-tråden: hva betyr outsource? ← Det betyr at man setter bort en del av firmaet til andre dersom det er lønnsomt. Mange velger å outsource it siden av bedriften f.eks. Da er det et annet firma som tar over håndteringen av akkurat det for bedriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 27. november 2005 #4 Del Skrevet 27. november 2005 takk! Ser for meg reklamen for det bladet, "hvordan outsource ungene" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #5 Del Skrevet 27. november 2005 Et eksempel er store selskaper i vesten som outsourcer kundeservice (telefonsentral med kundebehandlere) til India fordi i India koster det omtrent ingeting fo ret vestlig rikt selskap å betale for dette. I motsetning til her: her skal arbeiderne ha skikkelig lønn og ting koster mye mer. Det eneste slike store selskap ikke tenker på er den neagtive effekten outsourcing har på kundemassen. Mange kunder liker ikke at det de forbinder med "Telenor" eller andre blir fragmentert og oppstykket. Helhelheten og brandingen/merkevarebyggingen forsvinner og logo-effekten oppløses. Dette er ikke nødvendigivs bra for imaget til et selskap, selv om de sparer penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 27. november 2005 #6 Del Skrevet 27. november 2005 Man outsorcer ofte de områder som ikke er innenfor bedriftens spesial kompetanse. Feks kantine, sentralbord, it, økonomi/lønn, vasking osv osv. Det er også veldig vanlig å outsource deler av driften til norske firmaer, og ikke bare utenlanske. Økonomisk gevinst er selvsagt et motiv, men også å få kompetanse som bedriften selv ikke har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå