AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg jobber i en liten bedrift med 5 ansatte, hvor vi stort sett har jobbet hjemmefra siste par årene. For et par uker siden hadde vi en dag på kontoret som var første dag da alle var tilstede på lang tid der vi skulle ha en ryddesjau på kontoret: Jeg hadde et viktig eksternt møte på morgenen og da jeg kom var stemningen veldig rar. To av mine kollegaer forsvant en tur i butikken og da de var tilbake var stemningen enda mer negativ ladet.. En kollega spurte deretter meg om jeg merket den dårlige stemningen, noe jeg bekreftet. Jeg spurte henne om hun visste hvorfor og hun fortalte hun hadde overhørt de to andre snakke negativt om meg hvor hun ene var sur på at jeg ikke bidro nok med ryddingen fordi jeg kom for sent. Jeg har tidligere hatt opplevelser med at hun har baksnakket meg og har da sagt at jeg ønsker hun går direkte til meg om det er noe som irriterer henne, ikke alle andre. Jeg tok derfor opp med henne det jeg hadde hørt hadde blitt sagt og hun nektet først, så innrømmet hun at hun hadde vært oppgitt men at det var en misforståelse på at hun ikke visste jeg hadde det møtet på morgenen. Nå får jeg høre fra eieren i firmaet at hun anklager meg og min kollega å baksnakke henne og jeg merker at han tror på henne. Det skal også nevnes at jeg på papiret er hennes leder, men siden vi er så få i firmaet lar eieren henne gå direkte til han med ting. Jeg har merket at hun gjennom mange år har vært negativt innstilt og motarbeidet meg. Det at jeg tok henne på baksnakking denne dagen har hun vridd til at det er jeg som har baksnakket henne. Vi er et så lite firma at jeg føler dette må tas med roten så raskt som mulig. Da jeg ble fortalt om beskyldningene, fortalte jeg eieren min versjon av hva som har skjedd, men merker at han ikke liker drama og trekker seg unna. Nå trenger jeg råd på hvordan jeg skal håndtere denne konflikten og få baksnakkingen bort en gang for alle. Anonymkode: d3069...938
Aoo19 Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Huff høres ut som en vanskelig situasjon. Du kan jo ta en prat med dine kollegaer. Si sånn: jeg vil ikke være frekk med deg, men vil ikke at vi skal baksnakke hverandre her på jobb, Men syns vi skal være profesjonelle, har du noe å si til meg, kom og si det direkte til meg, så kan jeg prøve å bli bedre. Vil vi skal Ha god relasjon som kollegaer. ikke orker drama. Og til sist avslutt med: har jeg gjort deg noe? Siden du baksnakker... så syns jeg sjefen din også kan ta prat med alle dere og fikse opp i ting. Eller HR leder om dere har, hvis ikke. Ignorer, eller gå sykmeldt om det tærer på psyken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå