AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Del Skrevet 10. september 2022 Hei, Jeg er påmeldt Oslo Maraton neste helg, i distansen halvmaraton. Det er første gang jeg deltar i et løp. Utfordringen min er at det passer svært dårlig med syklusen min. Løpet havner trolig dagen før eller første dag i mensen. Erfaringsmessig får jeg da kramper i både livmor og ben. Er det noen som har noen råd eller erfaringer knyttet til konkurranse under mensen? Jeg blør nok såpass lite at jeg klarer meg uten å måtte på do under løpet, men er mest bekymret for dårligere prestasjon og smerter. Vil jeg kunne ha noe hjelp av å ta to Paracet før løpsstart? Anonymkode: 1ed52...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Del Skrevet 10. september 2022 Hvordan har du taklet dette på trening? Har du hoppet over øktene de dagene eller har du gjort noe for at det skal gå greit. Hvor mange dager pleier det å være skikkelig ille og er det sånn hver mnd? Paracet før løpet gjør ingenting hvis det funker på smertene. Du kjenner egen kropp best selv og vet hva som virker og ikke. Det er kjipt at dette skjer på løpsdagen, men bli med uansett hvis du føler deg litt ok. Du kan ta det med ro og bare nyte stemningen, og i verste fall er det helt greit å bryte. 🏃🏼♀️😎 Anonymkode: 4c1b9...5ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Del Skrevet 10. september 2022 Takk for gode tips ❤️ På trening har jeg tatt det rolig når kroppen føles vond eller sliten. Bytta ut harde økter med gåturer i marka feks. Det er ganske ille i to-tre dager og er stort sett hver måned ja. Har planer om å gjennfomføre uansett, så får jeg en «time to beat» neste år! Anonymkode: 1ed52...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Del Skrevet 10. september 2022 Bruk Naproxen, ikke Paracet. Anonymkode: 2d137...189 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Del Skrevet 10. september 2022 Går du på p-piller så ta en pause fra morgen. Så får du mensen på onsdag i stedet for den dagen du løper. Anonymkode: 48455...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for gode tips ❤️ På trening har jeg tatt det rolig når kroppen føles vond eller sliten. Bytta ut harde økter med gåturer i marka feks. Det er ganske ille i to-tre dager og er stort sett hver måned ja. Har planer om å gjennfomføre uansett, så får jeg en «time to beat» neste år! Anonymkode: 1ed52...95c Bra innstilling! 😎 Jeg vet ikke om du har vært hos legen og om det finnes noe som kan hjelpe, men uansett så må du huske at dette ikke er et problem de resterende 27-28 dagene i mnd. Ikke la det påvirke treningen og deltakelse i løp i større grad enn det! Dette, som mye annet, er ting det er lurt å gjøre seg noen erfaringer med på trening. Finne ut hvor mye du klarer å pushe på disse dagene, om det funker med paracet osv. Jeg skal også løpe halvmaraton i Oslo neste helg. Fantastisk arrangement! 🏃🏼♀️🏃🏻🥳 Anonymkode: 4c1b9...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Del Skrevet 10. september 2022 Du kan kombinere paracet og naproxen. Disse to til sammen hjelper masse! Både som smertestillende, og også litt hevelse/tyngdefølelse (naproxen er laget nettopp for menstruasjonssmerter). OBS: Naproxen skal ikke tas like ofte som paracet, les nøye på pakken! (med ibux hiver man gjerne inn en ibux samtidig som paracet, man naproxen har ikke den bruksmåten) Anonymkode: 779d8...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Går du på p-piller så ta en pause fra morgen. Så får du mensen på onsdag i stedet for den dagen du løper. Anonymkode: 48455...163 Eller gå rett over på neste brett og ta mensen etter løpet. Anonymkode: 80c6c...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Del Skrevet 11. september 2022 Hvorfor snakker dere om p-piller? Regner med TS hadde nevnt det om hun går på det, eventuelt bare utsatt mensen uten å starte denne tråden i det hele tatt... Jeg har dessverre ingen tips, TS, synes mensen og løping er veldig vanskelig selv (jeg får småblødninger etterhvert når jeg hopper over mensen med piller, og synes det er ekkelt å løpe når jeg har mensen). Men lykke til på løpet! Anonymkode: ee436...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Del Skrevet 11. september 2022 Tusen takk for tips, gode ord og lykkeønskninger. Jeg har vært litt skeptisk til å ta naproxen sammen med hard aktivitet da det har noen hjerterelaterte bivirkninger. Men det har sikkert ikke så mye å si når det er snakk om én dag. Jeg går ikke på p-piller. Som brukeren over meg nevner hadde jeg ikke hatt denne utfordringen da… Ser det er meldt perfekt vær på lørdag. Får tenke at dette «nuller» ut ulempen med lunken dagsform. Lykke til til alle som skal løpe 🏃♀️ Anonymkode: 1ed52...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green_Harmony Skrevet 11. september 2022 #11 Del Skrevet 11. september 2022 Jeg får også mye kramper, har du prøvd heat-patch? Tynt plaster man fester på magen eller klærne som avgir varme i flere timer, syntes ikke utenpå klærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Del Skrevet 12. september 2022 Green_Harmony skrev (8 timer siden): Jeg får også mye kramper, har du prøvd heat-patch? Tynt plaster man fester på magen eller klærne som avgir varme i flere timer, syntes ikke utenpå klærne. Har ikke prøvd dette nei. Har du prøvd dette sammen med hard fysisk aktivitet? Ser for meg at plaster og mye svette er en dårlig kombo (?) Anonymkode: 1ed52...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green_Harmony Skrevet 12. september 2022 #13 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke prøvd dette nei. Har du prøvd dette sammen med hard fysisk aktivitet? Ser for meg at plaster og mye svette er en dårlig kombo (?) Anonymkode: 1ed52...95c Ja, men da har jeg festet det på innsiden av klærne. Bruker en tights med høyt liv 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Del Skrevet 12. september 2022 Hør med legen din om du kan bruke Primolut N, et legemiddel for å forskyve menstruasjonen. Må starte 3 dager før forventet menstruasjon. Samtidig kan du også høre med legen om du kan ta Naproxen dersom du begynner å kjenne på smerter. Anonymkode: 41d88...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå