AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg er over 40 år og har akkurat gjort det slutt med kjæresten min gjennom tre år. Magefølelsen sier at jeg har gjort det rette, men jeg er så ufattelig lei meg likevel, jeg er jo veldig glad i han og han har jo veldig mye fint ved seg. Jeg våkner med nærmest panikk flere ganger natten gjennom, sover lite og dårlig og alle tanker kretser om han. Mye av tiden klarer jeg nå bare å se det som har vært fint og det fine ved han og at jeg er så glad i han. Jeg vet at jeg må fokusere på grunnen til at jeg gikk; tankeløshet og dårlig impulskontroll fra hans side (ad/hd, bruker ikke medisiner), han har såret meg mye og han sliter meg ut. Jeg vet at det aldri er ondsinnet eller slemt ment fra hans side når det er episoder jeg reagerer på, men jeg føler meg likevel lite respektert. Og han trenger mye oppmerksomhet fra meg, å bli sett, jeg har gitt masse der og kunne også fortsatt med det dersom jeg også følte jeg ble sett også. Jeg mener også bestemt at han ville hatt det bedre med seg selv dersom han tok medisiner, noe han ikke vil. Og når han ikke vil det, synes jeg faktisk ikke han gir det han burde og kunne i forholdet vårt. Så, bruddet er mitt initiativ, men jeg er superlei meg. Hvordan kommer jeg meg gjennom sorgen fortest mulig?? 😭 Anonymkode: 32fab...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Jeg tror du bare må la det komme ut, ikke hold tilbake. Tillat deg selv å sørge, da kommer du over det raskere. Mye av sorgen da jeg gjorde det slutt var fordi jeg tenkte på de beste stundene våre. Men også en slags sorg over hva jeg trodde kunne bli fremtiden vår, og det eksisterte aldri engang. Er my trygghet i et forhold selv om det ikke er det beste forholdet. Men du klarer deg fint! Du må bare ri av stormen så skal du se at det er lettere på den andre siden Og når du har sørget ferdig, så må du fokusere på mulighetene du faktisk har. Nå har du mange blanke ark 😊 Anonymkode: 2574e...146 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg tror du bare må la det komme ut, ikke hold tilbake. Tillat deg selv å sørge, da kommer du over det raskere. Mye av sorgen da jeg gjorde det slutt var fordi jeg tenkte på de beste stundene våre. Men også en slags sorg over hva jeg trodde kunne bli fremtiden vår, og det eksisterte aldri engang. Er my trygghet i et forhold selv om det ikke er det beste forholdet. Men du klarer deg fint! Du må bare ri av stormen så skal du se at det er lettere på den andre siden Og når du har sørget ferdig, så må du fokusere på mulighetene du faktisk har. Nå har du mange blanke ark 😊 Anonymkode: 2574e...146 Tusen takk for et fint svar! Anonymkode: 32fab...cd6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Jeg måtte en gang forlate en mann jeg elsket fremdeles. Da tok jeg meg en liten ferie, og tilbrakte tid med to venninner som har flyttet til Oslo. Beste måten å håndtere kjærlighetssorg for min del. Husker det som en kjekk tid, selv om det også var vondt. Å tilbringe tid med venninner gjorde likevel på en måte at jeg så at livet kan bli godt igjen, og ga meg styrke til å ikke la meg overtale til å ta ham tilbake. Forholdet gjorde meg ikke godt. Ett år senere traff jeg den store kjærligheten. Anonymkode: dbfdf...811
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Være klar over at det er dopamin og oxytocin avhengigheten som gjør at du føler det sånn. Og ikke deg eller han eller hva som er mellom dere. Som med andre rusmidler som påvirker dopaminutslipp må du komme deg gjennom abstinensene uten å sprekke (uten å ha kontakt) så blir det bedre om en liten stund når dopamin og oxytocin nivåene normaliserer seg Dette har hjulpet meg ekstremt! Anonymkode: d4a0a...261 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå