Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som tok en slankeoperasjon for en del år siden. Hum gikk ned mye og så gikk hun opp alt igjen. Men når vi er ute å spiser så må hun hele tiden kommentere på hvor lite hun spiser. Når maten kommer så sier hun: så mye mat. Alt dette klarer jeg ikke.  Så spiser hun litt og litt og sier flere ganger at hun blir så fort mett. Setter bestandig igjen halve tallerkenen. Er ikke bestandig jeg spiser opp heller, men jeg sier ikke noe. 

Flere som kjenner sånne som må si at de spiser lite? 

Anonymkode: ee105...36a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ei venninne som tok en slankeoperasjon for en del år siden. Hum gikk ned mye og så gikk hun opp alt igjen. Men når vi er ute å spiser så må hun hele tiden kommentere på hvor lite hun spiser. Når maten kommer så sier hun: så mye mat. Alt dette klarer jeg ikke.  Så spiser hun litt og litt og sier flere ganger at hun blir så fort mett. Setter bestandig igjen halve tallerkenen. Er ikke bestandig jeg spiser opp heller, men jeg sier ikke noe. 

Kan du ikke heller ha omtanke og sympati for venninnnen din, som tydelig sliter med utfordringer rundt mat og vekt? ❤️ 

Anonymkode: 59df6...05f

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun er jo en petite vakker kvinne som spiser som en fugl. Klart hun må vektlegge det … 

Anonymkode: e19cf...ec8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke heller ha omtanke og sympati for venninnnen din, som tydelig sliter med utfordringer rundt mat og vekt? ❤️ 

da burde hun holde seg hjemme å gi faen i å gå ut om hun skal klage på hvor lite hun spiser.

Jeg drar ikke ut på byen og spise for å høre på sutring. det kan jeg høre på hjemme hos barn.

Anonymkode: 42e73...858

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun er jo en petite vakker kvinne som spiser som en fugl. Klart hun må vektlegge det … 

Anonymkode: e19cf...ec8

Hun hadde gått opp alt hun hadde gått ned ...

Eller er du ironisk?

Anonymkode: c1884...162

Skrevet

Det kan hun sikkert. Men det kan også bli litt for mye, det forstår jeg godt. Folk som er så selvsentrerte suger all energien ut av deg, og de gir lite tilbake. 

Anonymkode: 6b182...57c

• Liker 1
Skrevet

Greit det, man kan godt ha omtanke og sympati, men det er ganske slitsomt å høre på i lengden. 

Og det er løgn. Hvorfor skal man godta løgner fra venner når det gjelder matinntak, man hadde jo aldri godtatt løgner om alt mulig annet?

Det er ganske vanlig at overvektige folk snakker usant om hvor mye de spiser, men det er jo gjerne en grunn til at de er store. Hvis venninnen til TS hadde spist så lite som hun gir uttrykk for, hadde hun ikke gått opp.

Samboeren min har en ganske så overvektig kollega som alltid bare har 4 knekkebrød med seg til lunsj. Takker nei til andre ting når folk vil spandere osv. Orker ikke, spiser ikke sånt, osv. Men det er bare det at jeg jobber et sted der vi selger en del usunn mat, og hvem er fast kunde der? Joda, min samboers kollega (som ikke kjenner meg). Han skal alltid ha de største og mest kaloririke alternativene, så småspistheten gjelder tydeligvis kun foran kollegene.

Greit at folk må få gjøre hva de vil, men de lurer ingen, det fremstår bare dumt, rett og slett.

Anonymkode: c1884...162

Skrevet

"Slitsomt å høre på i lengden"... Tro meg, det er mer slitsomt å ha en spiseforstyrrelse. Hvis det blir for mye, så må du ta ansvar for deg selv og la vær å treffe henne.

Eller, om du er klar for å vokse og gro litt empati, så kan du være avslappet og vennlig (det er jo DU som blir trigget her), og heller si noe som uttrykker at du bryr deg om henne uansett hvor mye eller lite hun spiser, og at hun ikke trenger å bevise noe for deg hverken den ene eller andre veien. 

Anonymkode: 18f9b...015

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at det er sårt at hun har gått opp igjen all vekta, og at hun vil fremstå som at hun har kontroll? 
Jeg er selv overvektig, og synes det er vanskelig å spise meg mett/spise mye/usunt sammen med andre. Selv med ganske nær familie, selv om vi har et godt forhold. Vil ikke at folk skal tenke «Ikke rart hun er feit så mye og usunt som hun spiser».

Anonymkode: d6338...c79

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

"Slitsomt å høre på i lengden"... Tro meg, det er mer slitsomt å ha en spiseforstyrrelse. Hvis det blir for mye, så må du ta ansvar for deg selv og la vær å treffe henne.

Eller, om du er klar for å vokse og gro litt empati, så kan du være avslappet og vennlig (det er jo DU som blir trigget her), og heller si noe som uttrykker at du bryr deg om henne uansett hvor mye eller lite hun spiser, og at hun ikke trenger å bevise noe for deg hverken den ene eller andre veien. 

Anonymkode: 18f9b...015

:smilyblomst: Ja til meir empati! Dette var dagens innlegg på KG! 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...