AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Har en bekjent som ofte har en uke sykmelding. Herlig person, som er helt åpen på at f.eks ryggen er dårlig. Men da setter han i gang med å skifte tak, legge belegningsstein eller andre jobber som er harde for ryggen. Liker litt den avslappede holdningen, men hadde ikke selv klart å gjøre det samme. På jobben min føler jeg det er krise hver gang jeg er borte. Anonymkode: 60773...f5b 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Ja, har fordommer mot slike mennesker. (Men må alltid huske på at det kan være noe psykisk, og da er det noe annet.) Anonymkode: 058b2...2c9 4
Voksenmann Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Tja, noen ryggproblemer blir bedre av fysisk arbeid. 8 3
Elle Melle Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Og noen sier rygg når de mener angst. 12 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Noen kan si ryggen, og så hadde de et selvmordforsøk i helga. Anonymkode: e9aac...3bd 11 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Kan være noe psykisk. Er selv psykisk syk, og jeg blir totalt tappet for energi og klarer ingenting når det er på det verste, men vi er jo så forskjellige, så det kan hende at han må gjøre noe for å stagge angst/ depresjon. Anonymkode: abd48...aea 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 I gamle dager når noen bygget hus tok de sykemelding og under OL etc. Tror og håper det ikke er så vanlig lenger. Ellers friske folk altså. Anonymkode: f8302...105 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Hvis det hadde vært min ansatt så ville jeg bestridt sykmeldingen Anonymkode: abcd4...499 3
Gjest ti10 Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 Det er mange som sier ryggen når de egentlig sliter psykisk, så jeg hadde nok ikke tenkt så mye over det. Men hvis noen sykemeldte seg fra vanlig jobb, skyldte på ryggen og så tok på seg svart arbeid for andre, da hadde jeg reagert.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det hadde vært min ansatt så ville jeg bestridt sykmeldingen Anonymkode: abcd4...499 Normalt sett ville jeg har gjort det samme selv. Men akkurat når det gjelder ryggproblemer så fysisk arbeid det beste som finnes.. Stillsittende arbeid er det verste 😕 Anonymkode: 16aa6...766 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Kunne ikke brydd meg mindre Anonymkode: 8c798...373 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Jeg ville også tenkt i banene mot psykiske lidelser. Har selv vært sykmeldt en stund nå pga diverse psykiske og litt fysiske plager, men kjenner jeg synes det er skummelt å gå ut fordi jeg er redd for treffe kollegaer og kjente og at de skal tro at jeg ikke egentlig er syk, men samtidig har jeg ikke lyst til å brette ut om alt jeg feiler psykisk, så da er det lettere å bare si «ryggen». Sjefen vet så klart ståa men det trenger ikke de andre å vite, det er veldig privat for meg. Anonymkode: 53dca...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Nei -bryr meg ikke med hva folk gjør når de er sykemeldte. Det er en sak mellom personen det gjelder, lege og nav. Anonymkode: 08dbf...888 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 Jeg tenker at fysisk aktivitet og sosial omgang er bra når man er sykemeldt. Det viser forskning også. Selv om noen sier at de er sykemeldt pga ryggen så kan det ligge mye mer bak det. Anonymkode: ea721...94d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en bekjent som ofte har en uke sykmelding. Herlig person, som er helt åpen på at f.eks ryggen er dårlig. Men da setter han i gang med å skifte tak, legge belegningsstein eller andre jobber som er harde for ryggen. Liker litt den avslappede holdningen, men hadde ikke selv klart å gjøre det samme. På jobben min føler jeg det er krise hver gang jeg er borte. Anonymkode: 60773...f5b Kan godt være det er psykisk det som ligger bak og lettere å si at det er ryggen. Kan være godt å gå i sin egen verden og jobbe litt hjemme i eget tempo om personen feks er rastløs! Det som irriterer meg er folk som du som må følge med og påpeke hva ansre gjør. Pass på deg selv! Anonymkode: 3cf4f...847 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 Jeg har veldig fordommer mot at noen benytter seg av dette. Jeg skjønner at fysisk arbeid kan lindre vond rygg, men da får fritida benyttes til snekring og forefallende. Men sikkert bedre å bli sykemeldt- da rekker man å bli ferdig med prosjektene. Jeg utelukker angst her. Anonymkode: 21b9b...9e3 1
skreppamedleppa Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 (endret) Det er godt mulig jeg er en enkel sjel her altså, men det er jeg i så tilfelle veldig glad for. Jeg tenker at deres pasientjournal, deres helse og ergo deres sykemelding er none of my business. For det første så er det fremdeles slik at mange som har en psykisk sykemelding synes det er dobbelt så vondt i den forstand at de skammer seg, blir ikke trodd, blir mistenkt, synes det er mer skam enn å si "vondt i ryggen", desverre.. Hvorfor legge ekstra bør til den allerede vonde men hvite løgnen en tar for naboer, kollegaer osv? Blir for dumt.. Vi har jo ikke noe med om sykemeldingen kom av en vond rygg, UVI eller, PTSD eller angst. Og kom igjen, det er mangen ting ved kroppen vår som kan løse opp og bedres ved fysisk aktivitet. Jeg vet at her på kg mener alle at om en klarer å gå til kjøleskapet eller til toalettet er en også frisk nok til å pelle seg på jobb, for er en sykemeldt er det kun å være sengeliggende som gjelder... Sånt blir også for dumt å ha så mange kjepphøye tanker om synes jeg. Endret 10. september 2022 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 Det er ikke min sak om grunnen til sykemeldingen eller hva vedkommende gjør i sykemeldingsperioden. Anonymkode: 720b4...39d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 Jeg er en av dem som har satt i gang med prosjekter ute enda jeg har vært sykmeldt fra jobb. Jeg har en revmatisk sykdom som blir verre av både stillesitting og stress, men noe mer levelig av (kontrollert) fysisk aktivitet, og det er også sunt for hodet mitt å ha noe å være opptatt av. Godt for sjelen å komme seg ut av huset også, for det er ikke alltid jeg greier det. Prosjektene mine blir aldri helt ferdige og jeg bruker utrolig lang tid på dem, siden jeg ofte har flere dager (og noen ganger uker!) etter hverandre hvor jeg er helt slått ut. Men jeg hadde mistet all livsgnist uten noe å gjøre. Har nok dager hvor jeg bare ligger utslått i senga og har vondt i alle musklene og ikke helt forstår meningen med livet. Anonymkode: 4084b...658 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 Det høres jo litt merkelig ut. Kun en uke sykemelding er jo for en grunn. Gjerne pga ryggplager, smerter, influensa ol. Og da bør man ta det med ro. Lengre sykemeldinger er gjerne pga noe kronisk, depresjon/psykiske plager. Kan også være fysisk. Men da har man gjerne gode og dårlige dager underveis. Jeg syns ikke man skal synse for mye. Men jeg syns det er rart å legge ut bilder/skryte. Anonymkode: 8d82b...620 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå