AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg jobber som renholder på en stor skole. Har jobbet der i 20 år og har fagbrev. Fikk nettopp en ny kollega. Hun har noen års erfaring og ikke fagbrev. Sjefen sa at jeg skulle vise henne litt om hvordan vi gjør det her. Men hun viser ingen interesse for det. Hun har jobbet på skole før, men er forskjell på renholdet fra skole til skole. Hun fikk ett område som jeg har hatt i mange år og sjefen ba henne spørre meg om rutiner og sånt. Etter 2 uker har hun ikke stilt 1 spørsmål. Jeg ser at hun jobber ikke på samme måte som oss andre. Bør jeg snakke med henne eller be sjefen om å gjøre det? Anonymkode: 7db7c...962
Apis Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber som renholder på en stor skole. Har jobbet der i 20 år og har fagbrev. Fikk nettopp en ny kollega. Hun har noen års erfaring og ikke fagbrev. Sjefen sa at jeg skulle vise henne litt om hvordan vi gjør det her. Men hun viser ingen interesse for det. Hun har jobbet på skole før, men er forskjell på renholdet fra skole til skole. Hun fikk ett område som jeg har hatt i mange år og sjefen ba henne spørre meg om rutiner og sånt. Etter 2 uker har hun ikke stilt 1 spørsmål. Jeg ser at hun jobber ikke på samme måte som oss andre. Bør jeg snakke med henne eller be sjefen om å gjøre det? Anonymkode: 7db7c...962 Men selv om hun ikke jobber på samme måte som dere, blir jobben gjort? 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Apis skrev (6 timer siden): Men selv om hun ikke jobber på samme måte som dere, blir jobben gjort? Det lurer jeg også på. Ts sier at hen har jobbet som renholder på samme skole i 20 år og har fagbrev. Men det er også lovlig at dere som har jobbet der lenge kan tenke nytt eller lære noe av andre - selv om de ikke har fagbrev. Anonymkode: 037f1...131
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Når sjefen har gitt deg ansvaret for opplæring, så betyr det at du er ansvarlig for å lære henne opp i korrekt rutine. Anonymkode: 2de37...710 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Det er ikke så uvanlig at hun ikke har stilt spørsmål. Nå vet ikke jeg om hun gjør noe galt, eller om hun bare gjør ting litt annerledes enn deg. Jeg vet heller ikke hvordan du er når du lærer opp andre. Det er derfor vanskelig å si om du bør ta ting opp med henne, eller om sjefen bør gjøre det.. Anonymkode: 9c815...bfb 1
Snabeltann Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Blir det rent, og er hun effektiv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå