AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Yngstejenta her i huset, snart 16 år, er helt uspiselig stygg i munnen til tider, særlig mot sin to år eldre søster. Hun har vært og er desidert verst av mine tre barn. Hun får selvfølgelig ikke lov å snakke sånn, men det driter hun enkelt og greit i når hormonene raser, hvilket de gjør ofte. Jeg er rådvill på hvordan jeg skal få henne til å slutte, alle ber henne jo skjerpe seg, både når hun snakker sånn og i roligere stunder. Tips? Anonymkode: 3dcd4...888
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Tror jeg hadde banna enda verre tilbake. Anonymkode: ac73a...b6e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Det ser ut som hun klarer å være stygg i munnen. Anonymkode: 5fb80...19e 21 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Etter den overskriften forventa jeg noe HELT annet i HI. 🤣 Anonymkode: f22ea...cdd 13 3
Uglems Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Vask munnen med noe som smaker skikkelig ekkelt. Santa Maria Cheddar dip smaker spy.. Hun er stor nok til å greie å tenke seg om. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 En ting er å banne eller bruke ord som "jævlig" i beskrivende kontekst. "Det var en jævlig kjedelig film". Der hadde jeg ikke brydd meg så mye. Ord er tross alt bare det - ord, og fungerer som en kulturell aldersgreie. Hver generasjon har sin egen slang osv. "Mæbe" = dame, for eksempel. Om hun bruker banneord i aggressiv kontekst, "Du er så jævlig stygg", hadde jeg satt ned foten. Det er aldri greit å mobbe søsken, men spesielt ikke med banneord. Da hadde jeg gitt henne valget å være snill og grei eller banne inne på sitt eget rom. Anonymkode: decfb...b52 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Sier søsken noe tilbake? Jeg hadde kastet henne ut av huset eller truet med å kontakte bv eller noe som er effektivt. Anonymkode: 5bc9b...7bb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Overskriften antyder at jenta allerede er stygg i munnen, så hvorfor vil du at hun skal bli enda verre? Anonymkode: 80e5b...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 Hadde vist henne hvor døra var, svake foreldre får svake barn. Anonymkode: 32faf...b58
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Overskriften antyder at jenta allerede er stygg i munnen, så hvorfor vil du at hun skal bli enda verre? Anonymkode: 80e5b...7b2 Jeg tror du forstår at det mangler et ord i overskriften. Anonymkode: 3dcd4...888
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Uglems skrev (56 minutter siden): Vask munnen med noe som smaker skikkelig ekkelt. Santa Maria Cheddar dip smaker spy.. Hun er stor nok til å greie å tenke seg om. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sier søsken noe tilbake? Jeg hadde kastet henne ut av huset eller truet med å kontakte bv eller noe som er effektivt. Anonymkode: 5bc9b...7bb AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde vist henne hvor døra var, svake foreldre får svake barn. Anonymkode: 32faf...b58 🙄 Anonymkode: 4536a...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Som en over her sier… Det kommer ann på konteksten. Er det direkte personangrep hun driver med, ville jeg gjort tiltak. Om ikke hadde jeg satset på at vettet vokste med jenta. Om dere allerede har snakket med henne både mens det står på og når hun er "ute" av situasjonen, så må dere evt finne straffetiltak som fungerer. Null internett og tlf/data bruker være effektivt i den alderen. Evt snakk med helsesøster/miljøarbeider på skolen. Anonymkode: 56100...52f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Send henne til logoped. Anonymkode: b9281...0d9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Det viktigste for tenåringer er mob deres. Forklar tydelig hva konsekvensene blir dersom det skjer igjen, og GJENNOMFØR dersom hun banner til søsken eller andre kontekster som ikke er grei. Anonymkode: 50398...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 Skulle ønske folk sluttet å bruke uttrykket "stygg i munnen", det er veldig upresist og gir dessuten et veldig uheldig bilde. Det eneste jeg greier å tyde ut av utrykket er at hun snakker på en måte du ikke liker. Men hva vil dette si? Banner hun, snakker hun nedsettende, er hun sarkastisk, frekk, hva er greia? Er det ordene hun bruker eller meningen bak som er problemet? Anonymkode: af8be...fba 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Ut fra overskrift vil jeg si: slutt å pusse tennene så blir det stygg munn. Anonymkode: 95991...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ut fra overskrift vil jeg si: slutt å pusse tennene så blir det stygg munn. Anonymkode: 95991...9fc Eller få barn med en mann som har stygg munn. Krever litt planlegging da. Anonymkode: af8be...fba
Mt3 Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Så hun sier stygge ord/er frekk i språket når hun er hormonell og hissig, men hvordan svarer dere henne da eller hvordan reagerer dere? Vil det hjelpe å overse henne/se på henne uten å svare frem til hun snakker i ett normalt toneleie og med mer korrekte ord. Får hun ukepenger, penger til kino, klær... Om dere har fast beløp så sett opp en bannekrukke der dere slipper nedpå en polett for hvert utbrudd også trekkes dette fra beløpet hun skulle hatt, eller mer korrekt så legges det poletter på for hver morgen, midt på dagen og ettermiddag/kveld hun ikke har utbrudd mot noen, også får hun omgjort dette til penger.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 Og hvilke rettigheter og bonuser har blitt tatt fra henne i denne perioden hun har oppført seg som et monster ? Anonymkode: 261c1...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Og hvilke rettigheter og bonuser har blitt tatt fra henne i denne perioden hun har oppført seg som et monster ? Anonymkode: 261c1...5f0 Hvorfor er det fremdeles sånn at folk går rett på straff? Hei ts, har du tatt en ordentlig prat med datteren din om hvorfor hun oppfører seg som hun gjør? Ikke bare "slutt med dette", men et ordentlig forsøk på å finne ut hvordan hun har det og hva som gjør at situasjonene eskalerer. Har hun et problem med sine søsken, eller ligger det et annet sted? Anonymkode: af8be...fba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå