Gå til innhold

Venter tvillinger og møter MYE negative holdinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig nødvendig ? Som «å stakkars deg» osv ? Jeg har masse hjelp både i svigermor som selv har hatt tvillinger, av min egen mor, av mannen og venninner. Er fullt klar over at det blir masse jobb, men syntes absolutt folk kan holde negative kommentarer for seg selv. Er det flere tvillingforeldre som har opplevd dette ? 

Anonymkode: 8028a...29a

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må folk "skremme"? 

Fordelen er at de har søsken. Alltid en å leke med. Småbarnstiden kan faktisk bli lettere da de leker med hverandre og dere foreldre ikke alltid må være med på leken. 

Det kan være minst like mye jobb med en på 3mnd og en på 3år. For de krever ulik oppmerksomhet. Nå får du to med lik alder. 

Anonymkode: 9133e...05a

• Liker 2
Skrevet

Det blir mye jobb som alle forstår uten at det må nevnes, men der blir MASSE glede 😁 det kommer til å bli så koselig!!! Lukk ørene for folk som sprer negativitet. Svar med «så koselig å høre noe positivt». Da blir det nok rolig, eller de sier «joda, det blir jo dobbel glede blabla». Folk bare eeeelskee å trykke andre ned….

Anonymkode: 00551...ccc

• Liker 2
Skrevet

Hva slags folk er det du omgås da??

Anonymkode: d5fe5...99e

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer! Å ha tvillinger er fantastisk. 🥰

• Liker 3
Skrevet

Trodde de aller fleste var positive til tvillinger! Det er jo ikke så uvanlig i dag. Kan de være sjalus? Jeg hadde bare svart «vi gleder oss og føler oss heldige som får tvillinger». 

Anonymkode: a7a62...0b0

• Liker 3
Skrevet

Kanskje de er misunnelige, fordi det er jo litt spesielt. Så de føler for å snakke det ned.

Anonymkode: 922ba...60c

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer til deg! Mye jobb selvsagt, men en dag blir de større og da blir det helt anderledes. Gled deg! 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer, så koselig!😍

vet du, jeg synes til og med vi møtte mye negativitet da vi ventet kun ett barn, av typen «bare vent, dette blir travelt for dere!» osv. Jeg opprettet til og med en tråd her inne om emnet, hvor det gikk sport i å fortelle meg hvor travelt og nærmest forferdelig livet skulle bli, noe jeg skrev at jeg var forberedt på. Fikk tilbakemelding om at det kom til 0 blir mye verre enn jeg kunne se for meg osv…🙃 Jeg synes ikke det har vært noe travelt så langt og har rett og slett bare storkost meg med mini😁

Uansett, jeg forstår virkelig ikke hvorfor enkelte velger å være så negative. Så klart blir det jo mer travelt med to enn med en, men dette klarer dere helt fint🫶🏻 Dessuten… Hva mener folk dere liksom skal gjøre, abortere den ene tvillingen?! Dere vet det blir travelt og forbereder dere så godt dere kan - dere trenger ikke andre til å presisere der for dere.

Anonymkode: 2b9b2...d1c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gleden av å observere tvillingpar på ca ett år under lek for en stund siden. Må bare si at det var veldig rørende og vakkert. Måten de kommuniserte og lekte sammen. Tenkte at så heldige foreldrene var, her hadde barna sin beste venn og lekekompis ved sin side hele tiden. Vet selvfølgelig at det ikke alltid er harmoni og at barn er ulike og kan ha ulike behov, men tenker at det er et veldig godt utgangspunkt til mye glede for barna og familien. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Negative kommentarer er jo ikke greit, men endel som venter flerlinger virker å bli sure også for kommentarer som jo er helt korrekte - som at «ah, litt jobb». 

Stakkars deg er jo ikke OK, men trenger man bli fornærmet for at folk anerkjenner at flerlinger er tøft for endel?

Flerlinger gir 80% økt risiko for fødselsdepresjon. Og det er en grunn til at de nå får mer permisjon sammen. 

Kjenner noen som kan være sånn. Feil å anerkjenne at det er jobb, like feil at de «ikke klarer forstå hvor hardt det er».

Folk blir så indignerte av helt normale kommentarer.

Men regelrett uhøflige er selvsagt ikke greit. 

Anonymkode: 03194...15c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 14.54):

Det blir mye jobb som alle forstår uten at det må nevnes, men der blir MASSE glede 😁 det kommer til å bli så koselig!!! Lukk ørene for folk som sprer negativitet. Svar med «så koselig å høre noe positivt». Da blir det nok rolig, eller de sier «joda, det blir jo dobbel glede blabla». Folk bare eeeelskee å trykke andre ned….

Anonymkode: 00551...ccc

Det var smart! Det skal jeg begynne å svare, tusen takk 😁😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 14.57):

Hva slags folk er det du omgås da??

Anonymkode: d5fe5...99e

Jobber på skole, så er en del foreldre som kommenterer dette, samt kollegaer. Altså ikke mine venner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 15.10):

Gratulerer, så koselig!😍

vet du, jeg synes til og med vi møtte mye negativitet da vi ventet kun ett barn, av typen «bare vent, dette blir travelt for dere!» osv. Jeg opprettet til og med en tråd her inne om emnet, hvor det gikk sport i å fortelle meg hvor travelt og nærmest forferdelig livet skulle bli, noe jeg skrev at jeg var forberedt på. Fikk tilbakemelding om at det kom til 0 blir mye verre enn jeg kunne se for meg osv…🙃 Jeg synes ikke det har vært noe travelt så langt og har rett og slett bare storkost meg med mini😁

Uansett, jeg forstår virkelig ikke hvorfor enkelte velger å være så negative. Så klart blir det jo mer travelt med to enn med en, men dette klarer dere helt fint🫶🏻 Dessuten… Hva mener folk dere liksom skal gjøre, abortere den ene tvillingen?! Dere vet det blir travelt og forbereder dere så godt dere kan - dere trenger ikke andre til å presisere der for dere.

Anonymkode: 2b9b2...d1c

Tusen takk for oppløftende ord ❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 15.16):

Negative kommentarer er jo ikke greit, men endel som venter flerlinger virker å bli sure også for kommentarer som jo er helt korrekte - som at «ah, litt jobb». 

Stakkars deg er jo ikke OK, men trenger man bli fornærmet for at folk anerkjenner at flerlinger er tøft for endel?

Flerlinger gir 80% økt risiko for fødselsdepresjon. Og det er en grunn til at de nå får mer permisjon sammen. 

Kjenner noen som kan være sånn. Feil å anerkjenne at det er jobb, like feil at de «ikke klarer forstå hvor hardt det er».

Folk blir så indignerte av helt normale kommentarer.

Men regelrett uhøflige er selvsagt ikke greit. 

Anonymkode: 03194...15c

Folk skal anerkjenne så utrolig mye, basert på egne følelser. Om det er ingen barn, ett barn, eller fler barn, skal de kommentere noe. Det mest oppegående og si er «Gratulerer»! 

Anonymkode: 23979...0fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg syns du er heldig som får oppleve det ❤️ Stine Skoli/speiltvillingene opprettet jo bloggen i sin tid for å skrive om det å vente tvillinger, med alle kommentarer om hvor utfordrende det kom til å bli 🙈

Anonymkode: 7ba24...2d7

Skrevet

Misunner deg! Babytiden blir jo mer hektisk, men samtidig kortere (kontra å ha to med ulik alder) så det går jo litt opp i opp 😛 men folk er folk, skal jo kommentere alt 😛 prøv å ikke ta det personlig🥰

Anonymkode: 38969...54e

Skrevet

Jeg fikk veldig lite negative kommentarer da jeg var gravid med tvillinger, heldigvis. Noen var jo småfrekke, men de var i mindretall.

Gratulerer med tvillinger! Det kommer til å bli gøy!

Anonymkode: ea479...7a5

Skrevet

Gratulerer,så heldig du er!🙂

Anonymkode: a1e8e...67d

Skrevet

Det er nok fordi at veldig mange synes helt oppriktig synd på deg. Jeg gjør det.

Anonymkode: 7a541...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...