AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Sånn har det vært i alke år. Jeg er lei . Det endrer seg aldri . Anonymkode: 141e1...693 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Hvorfor ikke bare ringe henne når du vil ha svar på noe? Anonymkode: 236d9...2d5 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Ikke alle er så aktive på SoMe. Noen er det bedre å bare prate med når man møtes. Anonymkode: a67b0...c5f 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Personlig så hater jeg å skrive meldinger og ringe. Syns det er et jævla ork. Når noen ringer eller sender meldinger er det stort sett fordi de vil noe. Ikke fordi de bare vil snakke. Er en grunn til at jeg alltid har telefonen på lydløs. Orker ikke det jævla maset. Anonymkode: d749d...c32 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Hun tar aldri telefonen når jeg ringer. Anonymkode: 141e1...693
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn har det vært i alke år. Jeg er lei . Det endrer seg aldri . Anonymkode: 141e1...693 Hun er jo ei dårlig venninne, som du skriver i tittelen. Kanskje du bare skal la det gå 2 uker selv, før du svarer henne? Anonymkode: 953c0...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Om du er så lei og endelig har innsett at det ikke endrer seg, så er der idioti å fortsette å bli skuffet over det. Lev i realiteten. Hun er som hun er, du er som du er. Drit i å send meldinger du forventer svar på! Anonymkode: 82022...aa8 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Så jeg ringer aldri. Vi har alltid hatt et merkelig vennskap. Anonymkode: 141e1...693
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sånn har det vært i alke år. Jeg er lei . Det endrer seg aldri . Anonymkode: 141e1...693 Så dump henne da. Anonymkode: 66162...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så jeg ringer aldri. Vi har alltid hatt et merkelig vennskap. Anonymkode: 141e1...693 Hvordan det når dere først møtes, da? Anonymkode: 953c0...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Om det har vært sånn i alle år, så vet du jo hvordan hun er. Anonymkode: 4c7c1...e5c
JegMotStrømmen Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Hvorfor konkluderer du med at hun er en dårlig venninne ene og alene basert på hvor raskt hun svarer på meldinger? For min del så tror jeg ikke engang at dette kommer på lista over venninnekvaliteter i det hele tatt. Intetsigende småprat via meldinger og snap er noe som kjeder meg noe enormt, setter desto større pris på venninner som heller vil treffes og prate ordentlig. Vi er alle ulike, og ingen av oss er nødvendigvis dårlige venner selv om vi ikke har samme sosiale mønster. 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Med enkelte venninner vet jeg at det blir et masse meldinger fram og tilbake med lange tekster jeg må svare på som kan pågå timesvis om jeg først begynner å svare. Det har jeg faktisk sjeldent tid til, Samt at jeg hater å skrive meldinger og foretrekker å snakke i telefonen. Det må man jo også sette av tid til for det og tar jo gjerne en time. Siden jeg jobber turnus får jeg også ofte meldinger mens jeg er på jobb og ikke kan svare så glemme jeg det etterpå. Får jeg meldinger med et konkret spørsmål prøver jeg å svare med en gang, men da er det på meldinger av typen som ikke generere evighetlange meldingsutvekslinger. Så spørs på typen meldinger du sender venninna di vil jeg tror. Uansett så er det ikke noe grunn til å sitte å tro at venninna di forandrer seg. Folk er som de er. Anonymkode: 5ba67...72b 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 JegMotStrømmen skrev (Akkurat nå): Hvorfor konkluderer du med at hun er en dårlig venninne ene og alene basert på hvor raskt hun svarer på meldinger? For min del så tror jeg ikke engang at dette kommer på lista over venninnekvaliteter i det hele tatt. Intetsigende småprat via meldinger og snap er noe som kjeder meg noe enormt, setter desto større pris på venninner som heller vil treffes og prate ordentlig. Vi er alle ulike, og ingen av oss er nødvendigvis dårlige venner selv om vi ikke har samme sosiale mønster. For å avtale å møtes fysisk så er det jo en god begynnelse å avtale dette. Det er jo litt upraktisk med brevdue eller budstikke når man har oppfinnelser som telefon og meldinger... Anonymkode: 953c0...6b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 Jeg har ei venninne som sender meldinger hele tiden. Jeg svarer ikke bestandig. Da spørr hun om jeg er sur... Anonymkode: 6a5bf...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Personlig så hater jeg å skrive meldinger og ringe. Syns det er et jævla ork. Når noen ringer eller sender meldinger er det stort sett fordi de vil noe. Ikke fordi de bare vil snakke. Er en grunn til at jeg alltid har telefonen på lydløs. Orker ikke det jævla maset. Anonymkode: d749d...c32 Hva vil de da? Ts: er det kun enveiskommunikasjon, dvs det er kun du som tar kontakt? Om hun aldri kontakter deg så er hun nok ikke interessert i vennskapet. Da hadde jeg sluttet å bruke tid på henne, og heller finne nye venner som er mer på bølgelengde med deg. I dag er meldinger en normal måte å kontakte folk på, og de fleste ordentlige folk klarer å gi et svar innen rimelig tid. Om de ikke gjør det så bryr de seg egentlig ikke så mye om deg som venn. Sånne mennesker er bare å kutte ut. Anonymkode: f5ff2...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 Hva er det du sender melding om vanligvis? Anonymkode: a108f...420
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 Uff, intetsigende meldinger som ikke avsluttes er bare…slitsomt. Jeg har en veninne som plutselig ikke svarer midt i en chat, men det er ok. Jeg er for høflig🤪 Anonymkode: 58ecf...56e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 Det kan hende hun har unngående trekk, det kan hende det er angst, det kan hende hun er litt codependent. Som vil si at hun ikke føler si fri til å bare være seg selv, kanskje hun tenker i mange dager på hva hun skal svare, hvordan hun skal ordlegge seg, hvordan det vil bli mottatt, så hun unngår fordi det tar så mye energi. Eller, kanskje hun er litt som meg som liker å holde kommunikasjon på sms/fb veldig kort og konkret, og så lite som mulig. Dvs, hvis du ikke har et konkret spørsmål i meldingen, så ser hun kanskje ikke grunn til å svare. Mange muligheter. Anonymkode: bc89b...b61 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 Jeg hadde ei slik venninne og hun kuttet jeg så og si ut. Hun lagde avtaler med meg om at vi skulle trene sammen og reise på tur. Men en kort melding om når og hvor vi da skulle treffes svarer hun sjeldent på så da tenkte jeg til slutt, fuck it. Nå har det gått 3/4 år og det går helt fint å ikke ha sånne mennesker i livet mitt. Hvis det er slikt et ork å svare på en melding som noen over her beskriver så kan jeg ikke se at jeg er så veldig viktig person for henne, heller. Det har jeg skjønt og har funnet meg andre venner som ihvertfall holder avtaler. Anonymkode: 822fc...8b0 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå