Gå til innhold

Hadde dere latt 14-åringen reise på utenlandstur sammen med fotballlaget sitt uten foresatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste år skal fotballlaget til barnet mitt på utenlandstur, hadde dere «sendt» barnet ditt uten foresatte? Vi skal selv jobbe på denne tiden og derfor ikke reise på denne turen.  Jeg synes barnet er for ungt til å reise uten foresatte, men lurer på hva dere andre tenker?

Anonymkode: 99460...c4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Min reiste til utlandet alene som 14 åring. Bodde hos onkel da, men reiste alene. 
Dro på klassetur til utlandet som 15 åring. 
Gikk bare godt.

Anonymkode: c760f...4bb

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at fotballaget drar på tur uten ansvarlige ledere. Dette er null problem. Idrettslag, korps og speidere drar vel på tur uten foresatte for alle barna omtrent fra de begynner på skolen? 

Eneste grunn til å nekte er om du ser at opplegget laget legger opp til virker uansvarlig.  

Anonymkode: 7be3b...75c

• Liker 12
Skrevet

Nei. Det er for farlig. 

Anonymkode: 8b4d4...b5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Neste år skal fotballlaget til barnet mitt på utenlandstur, hadde dere «sendt» barnet ditt uten foresatte? Vi skal selv jobbe på denne tiden og derfor ikke reise på denne turen.  Jeg synes barnet er for ungt til å reise uten foresatte, men lurer på hva dere andre tenker?

De reiser da virkelig ikke uten foresatte hvis det er en fotballtur? Alle har jo ikke med seg egen foresatt, men det reiser da voksne mennesker sammen med dem... Og svaret er ja - jeg hadde latt dem reise (så lenge vi ikke snakker om en gjeng med 14-åringer som reiser alene)...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare lås barnet ditt ned i kjellern, siden hen ikke får lov til å gjøre en dritt uten mamma og fæffæ

Anonymkode: d702a...a90

• Hjerte 1
Skrevet

Ja. Det er jo voksne med på slike turer.

Anonymkode: 63257...81a

• Liker 7
Skrevet

Det skal vel være voksne med på turen?

Anonymkode: f6b04...ab8

• Liker 1
Skrevet

Datteren min var på første tur med laget sitt i utlandet da hun var 12. Vi var ikke med hele tiden (kom mot slutten for å få sett noe). 

At ikke alle har foreldre med betyr jo ikke at det ikke er voksne med. Jeg vet jo om unger som har vært på korpstur fra de var 8-10 i utlandet, uten foreldre - men det er jo ledere med.

Så svaret her er: Ja!

• Liker 5
Skrevet

Det er vel med trener, lagleder og materialforvalter? Jeg har sendt sønnen min alene til utlandet med laget siden han var 10.

Anonymkode: 0df8c...742

Skrevet

Mine to sønner har begge reist alene med fotballaget sitt ei uke til Sverige (Gothia-cup) og Danmark (Dana-cup). Vi bor på Nordvestlandet, så de var langt hjemmefra. De hadde felles buss, bodde sammen på skole og hadde med seg trenere, pluss at foreldre som var med, stilte som nattevakter. De hadde det helt supert, og det var en opplevelse for livet! 

Anonymkode: 576c7...7bf

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Det er jo blant annet på sånne turer de får anledning til å vokse og modnes. Jeg var alene på speidertur fra jeg var mye yngre enn det, og var stort sett uten tilsyn på leiren. 

Anonymkode: de671...200

• Liker 1
Skrevet

Det er vel voksne med? Vi var jo på leirskole siste året på barneskolen med bare 4 lærere på 40 elever, gikk fint det også. Og jeg var yngre da jeg var på speiderleir, og lederne som var med var vel så vidt fylt 18. 

Skrevet

Ja, hadde sendt min 14 åring. Det er jo ansvarlige voksne med, og har 14 åringen normal folkeskikk og evner å følge regler er det vel ingen problemer med det 

Anonymkode: df6b8...17b

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiste alene sammen med koret til Praha når jeg var 14 år. Vi var sammen med 3000-4000 andre fra hele verden. Dette var i 2003 da. 

Anonymkode: f9c33...847

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det er en annen foreldre/trener med, så kan du jo spørre om de kan holde et øye med sønnen din. I denne alderen skal de jo løsrive seg fra foreldrene, men trenger likevel tilsyn av voksne. Tror og det kan være sunt for ungdom å måtte forholde seg til andre voksenpersoner.

Neste gang er det kanskje andre foreldre som ikke kan reise med, og dere kan gjengjelde tjenesten.

Anonymkode: 7ab7d...1d1

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg det. Det er jo trenere og sikkert flere andre voksne med. 

Jeg var 10 år første gang jeg var en uke på tilsvarende uten foreldre. 14 år gammel hadde jeg vært på flere turer. Noen få ganger var foreldrene mine "med", ved at de var tilskuere, men overnattet helt annet sted. Det var egentlig ikke særlig ulikt angående om de var et sted i nærheten eller ikke, selv om koselig at de kom på kamper. Det er klare regler angående slike turer, og ikke at man ikke blir passet på. Det var ganske strengt egentlig, og jeg tviler på at det er mindre oppsyn og mildere regler nå. Det er vel heller flere voksne og strengere regler. 

Skrevet

Selvfølgelig.

Anonymkode: 16761...0af

Skrevet

14 åring?, aldri i verden. 34 åring?, kanskje.

Anonymkode: ffe5d...b53

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er vel med trener, lagleder og materialforvalter? Jeg har sendt sønnen min alene til utlandet med laget siden han var 10.

Anonymkode: 0df8c...742

Sier det samme, kommer helt an på lederne. Finnes pedo-jævler i idretten også

Anonymkode: e332f...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...