Gå til innhold

Vanlig å blø flere dager etter å ha tatt ut visdomstann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg måtte ta et kirurgisk inngrep på en visdomstann nede forrige tirsdag. Var en vanskelig tann og tannlegen brukte over en time på den. Tannen måtte bli delt i flere biter for å bli tatt ut. I dag på lørdag, begynte det å blø litt mer fra såret og jeg begynner å bli bekymret. Er dette normalt? Jeg blødde litt 1-2 dager etter operasjonen, men nå var det litt mer...

Var dum å drakk vann når jeg skulle ta paracet etter operasjonen, men det var ikke mye vann jeg drakk. Ellers har jeg vært forsiktig og bare spist yoghurt og suppe. Klarer ikke å se oppi hullet om det er noe matrester for såret ligger langt bak og vondt å gape. 

Anonymkode: b45af...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring tannlegen og spør om de anbefaler noe på mandag om de ikke er tilgjengelige i dag. Jeg ble anbefalt en slags munnskyll jeg bare skulle bruke i noen dager. 

Anonymkode: 35217...01c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring tannlegen og spør om de anbefaler noe på mandag om de ikke er tilgjengelige i dag. Jeg ble anbefalt en slags munnskyll jeg bare skulle bruke i noen dager. 

Anonymkode: 35217...01c

Jeg fikk slik munnskylle vann som jeg bruker morgen og kveld. 

Anonymkode: b45af...64d

Skrevet

Null stress.

Har trukket alle fire visdomstennene, to eller tre med operasjon, og kjenner til dette med at en tann må deles opp; man blør som en gris etterpå, og det kan av naturlige grunner ta tid før såret leges helt, da hullet er dypt. Yoghurt og lunkent flytende føde i en uke.

Bare vær forsiktig med å spise noe fast før du er sikker på at såret har grodd helt, slapp av hjemmer uten fysisk aktivitet i noen dager, og skyll med munnrens i stedet for å pusse tannene.

Og til en annen gang: Det er alltid lurt å ha et større lager av disse små putene som man bruker for å stoppe blodet; første gangen jeg trakk ut en visdomstann, fikk jeg noen få puter av tannlegen, men de tok fort slutt, og for å unngå betennelse, må de skiftes ut med jevne mellomrom.

Såret ser ekkelt ut etter operasjonen, men alle sårene mine grodde helt fint etter en tid.

God bedring videre; dette kommer til å ordne seg.

- B.

Anonymkode: a88c8...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...