AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Min skjønne bonusdatter på 13 som er hos oss annenhver helg og et døgn i uken er veldig forkjølet, hun hoster ut i luften, er snørrete og tar seg til nesen konstant og tar deretter på alle flater, selv om hun får beskjed om å snyte seg med papir og vaske hender etterpå, men det gjør hun ikke fordi hennes mor og far ikke sier noenting til henne om hygiene når hun er forkjølet. Jeg er også forkjølet for tredje gang etter korona, og har vært sykemeldt siden januar pga fatigue. Er redd for å bli smittet med hennes forkjølelses virus (legen sier jeg kan det) Problemet er at hennes mor som hun bor mest hos, ikke sier noenting til henne om håndhygiene ved forkjølelse, og hennes far/min samboer sier heller ikke et pip. Jeg veileder henne og sier hun må vaske hender, ikke tørke snørr på genser ermet, hoste i albuen, gir henne hostesaft til og med om natten når hun hoster, halstabletter, paracet, snytepapir og lager te som er bra ved forkjølelse osv. Jeg gir beskjed til samboer at det er grisete og uhygienisk å hoste ut i luften, konstant ta seg til nesen og ha snørr på fingrene for så å ta på flater som vi andre tar på, men han bryr seg ikke for han blir ikke forkjølet eller får korona. Han er immun mot alt. Han er også en typisk helgepappa som ikke har så mye barneoppdragelse når jenta er her. Jeg har et barn selv som jeg er akkurat likedan mot som min bonusdatter, så jeg gjør ingen forskjell på barna. Er frustrert så måtte bare få det ut. Anonymkode: 2823f...1d9 3
Kaisada Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min skjønne bonusdatter på 13 som er hos oss annenhver helg og et døgn i uken er veldig forkjølet, hun hoster ut i luften, er snørrete og tar seg til nesen konstant og tar deretter på alle flater, selv om hun får beskjed om å snyte seg med papir og vaske hender etterpå, men det gjør hun ikke fordi hennes mor og far ikke sier noenting til henne om hygiene når hun er forkjølet. Jeg er også forkjølet for tredje gang etter korona, og har vært sykemeldt siden januar pga fatigue. Er redd for å bli smittet med hennes forkjølelses virus (legen sier jeg kan det) Problemet er at hennes mor som hun bor mest hos, ikke sier noenting til henne om håndhygiene ved forkjølelse, og hennes far/min samboer sier heller ikke et pip. Jeg veileder henne og sier hun må vaske hender, ikke tørke snørr på genser ermet, hoste i albuen, gir henne hostesaft til og med om natten når hun hoster, halstabletter, paracet, snytepapir og lager te som er bra ved forkjølelse osv. Jeg gir beskjed til samboer at det er grisete og uhygienisk å hoste ut i luften, konstant ta seg til nesen og ha snørr på fingrene for så å ta på flater som vi andre tar på, men han bryr seg ikke for han blir ikke forkjølet eller får korona. Han er immun mot alt. Han er også en typisk helgepappa som ikke har så mye barneoppdragelse når jenta er her. Jeg har et barn selv som jeg er akkurat likedan mot som min bonusdatter, så jeg gjør ingen forskjell på barna. Er frustrert så måtte bare få det ut. Anonymkode: 2823f...1d9 Skjønner så godt. Er utrolig ekkelt med snørrete unger/ungdom som synes det er rart at man faktisk må vaske vekk snørret og ikke tørke det på klær, tepper eller puter. Du gjør absolutt det du kan, og det er så forståelig at du er på tuppa når du har vært sykmeldt med infeksjoner såpass lenge. God bedring 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Kjenner til den. Kan føde vært øyeblikk og ble smittet av mitt bonusbarn (12 år) nå når barnet var her sist. Så nå ligger jeg rett ut med sår hals, tett og rennende nese og hodepine ( ikke covid). Anonymkode: 727e7...12f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner til den. Kan føde vært øyeblikk og ble smittet av mitt bonusbarn (12 år) nå når barnet var her sist. Så nå ligger jeg rett ut med sår hals, tett og rennende nese og hodepine ( ikke covid). Anonymkode: 727e7...12f Lykke til💚 Ts Anonymkode: 2823f...1d9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Høres som om du gjør det du kan gjøre. Fortsett med å be henne vaske hender. Og har dere henne bare i helgen så får du vaske etter hun har reist i morgen, vaske dørhåndtak osv. Vi har det sånn når barna har besøk av forkjøla venner, jeg tar vaskerier av bad/dørhåndtak/trappegelendere osv etter at de har gått hjem. Anonymkode: 803cc...321 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Høres som om du gjør det du kan gjøre. Fortsett med å be henne vaske hender. Og har dere henne bare i helgen så får du vaske etter hun har reist i morgen, vaske dørhåndtak osv. Vi har det sånn når barna har besøk av forkjøla venner, jeg tar vaskerier av bad/dørhåndtak/trappegelendere osv etter at de har gått hjem. Anonymkode: 803cc...321 Hun kom torsdag og drar tirsdag, da skolen har planleggingsdag på mandag. Jeg sier til henne ti ganger i timen at hun må slutte å ta seg på nesen og deretter tørke snørr på genser, ta på puter, sofatrekk eller andre flater og hoste ut i luften. Det virker som det ikke går inn når jeg sier at hun må være hygienisk, men de fleste tenåringer har vel teflonhjerne, og når hennes mor og far sier ingenting til henne, så da er det bare jeg som må gnåle. Jeg sa til henne at hun kanskje opplever det som hakking når jeg forteller henne to ganger i minuttet at hun må slutte å ta fingrene opp til nesen, men at jeg behandler henne akkurat som mitt biologiske barn. Ts Anonymkode: 2823f...1d9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Uff, føler med deg, ts! Jeg har ikke noe forslag til hva du kan gjøre, annet enn det som er nevnt her. I tillegg, prøv å være minst mulig i samme rom som henne, eller iallfall lengst mulig unna, og pass på at du ikke tar på ditt eget ansikt med mindre du vet at hendene dine er helt rene. Heldigvis faller dråpene hun hoster ut raskt ned på gulvet, og viruset dør fort når det kommer i kontakt med tekstiler. Jeg satt ved siden av en godt voksen mann for 1,5 uke siden, på en 3,5 timers flytur, han hostet og harket ut i luften, og snørret på et gjennomvått lommetørkle 🤢 og jeg var sikker på at jeg kom til å bli smittet av hans forkjølelse eller korona. Men det gikk bra, jeg snudde meg alltid vekk fra ham og passet på å ikke røre ansiktet mitt. Så det kan gå greit, på tross av at din stedatter er en gris. Anonymkode: 94220...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Ville nok bedt henne holde rommet, helst bruke egen do/bad, hvis det ikke er mulig bør hun klore do/vask etter hvert besøk. Bruke munnbind hvis hun en sjelden gang må utenfor rommet. Hvis du vet om hun har vært nærmere enn to meter fra noen ville jeg gitt vedkommende beskjed så de kan holde seg unna andre i tilfelle de blir smittet. Anonymkode: ff72b...76f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ville nok bedt henne holde rommet, helst bruke egen do/bad, hvis det ikke er mulig bør hun klore do/vask etter hvert besøk. Bruke munnbind hvis hun en sjelden gang må utenfor rommet. Hvis du vet om hun har vært nærmere enn to meter fra noen ville jeg gitt vedkommende beskjed så de kan holde seg unna andre i tilfelle de blir smittet. Anonymkode: ff72b...76f Hennes far bryr seg ikke, og hadde nok blitt sur på meg hvis jeg hadde krevd at jenten skulle vært på rommet. Vi har desverre kun et bad Ts Anonymkode: 2823f...1d9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville nok bedt henne holde rommet, helst bruke egen do/bad, hvis det ikke er mulig bør hun klore do/vask etter hvert besøk. Bruke munnbind hvis hun en sjelden gang må utenfor rommet. Hvis du vet om hun har vært nærmere enn to meter fra noen ville jeg gitt vedkommende beskjed så de kan holde seg unna andre i tilfelle de blir smittet. Anonymkode: ff72b...76f Det var da voldsomt til opplegg for en forkjølelse. Anonymkode: 9b9e5...836
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Så du vasker hendene 10 000 ganger hjemme hos deg selv de dagene du er syk, ts? Virkelig? Er man helt normalt forkjøla så snyter man seg jo type 10-30 ganger i timen. Man rekker rett å slett ikke å vaske hender «innimellom». Ikke ser jeg at det skal utgjøre et problem heller. Både du og jeg vet at den eneste måten du blir forkjøla av at hun tar på «ting» eller «overflater» ,med snørrete hender er om du har får vane å putte skitne fingre i munnen. Så slutter du med det blir du ikke forkjøla. Innfør regelen fra korona: ta deg kun til ansiktet under måltider, og da kun med nyvaska never. Sykdom hos barn smitter kun om foreldrene har dårlig egenhygiene. Anonymkode: 8c3e7...b47
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du vasker hendene 10 000 ganger hjemme hos deg selv de dagene du er syk, ts? Virkelig? Er man helt normalt forkjøla så snyter man seg jo type 10-30 ganger i timen. Man rekker rett å slett ikke å vaske hender «innimellom». Ikke ser jeg at det skal utgjøre et problem heller. Både du og jeg vet at den eneste måten du blir forkjøla av at hun tar på «ting» eller «overflater» ,med snørrete hender er om du har får vane å putte skitne fingre i munnen. Så slutter du med det blir du ikke forkjøla. Innfør regelen fra korona: ta deg kun til ansiktet under måltider, og da kun med nyvaska never. Sykdom hos barn smitter kun om foreldrene har dårlig egenhygiene. Anonymkode: 8c3e7...b47 Jo men med et barn som hoster og tar seg til en snørrete nese og deretter tar på håndtak, glass, kopper, Kraner og diverse overflater er det jo helt umulig å ikke få bakteriene i seg, og det er jo bare nok at jeg stryker håret mitt bort fra ansiktet så har jeg påført meg selv smitte. Ts Anonymkode: 2823f...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Har hun en diagnose? Merkelig at et så voksent barn ikke forstår helt normal hygiene. Anonymkode: 9c851...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har hun en diagnose? Merkelig at et så voksent barn ikke forstår helt normal hygiene. Anonymkode: 9c851...6e1 Add med tviler på at det har noe med forkjølelses hygiene å gjøre. Hun er veldig på å sminke seg og dusje så det er vel det at hun ikke tenker over hva hun gjør når hun er forkjølet. Ts Anonymkode: 2823f...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå