AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Alt blir dyrere, men aldri før har vi spart så mye under pandemien. man kan se på det som en ufrivillig buffer. Disse pengene kommer godt med nå, som det er prisøkninger på alt, fra strøm til matvarer. Selv om det er litt kjedelig at bufferen blir gradvis mindre, så er det vel en lettelse for folk at de har penger på bok, slik at de kan dekke inn disse prisøkningene fra bufferen? Anonymkode: ba3cd...0fb 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Jeg trenger ikke bruke av bufferen for å dekke økning i strøm- og matpriser. Lønnen min dekker det helt fint.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Jeg bytta bare jobb og fikk 200 000 kr mer i lønn. Det er nok veldig mange som kunne gjort det samme. Bufferen fra pandemien gikk inn i ny bolig. Boligprisene steg mer enn bufferen, så.. Anonymkode: 0d1f9...006
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Jeg levde som normalt under pandemien, så disse prisøkningene gjør bare at jeg får mye dårligere råd. Offisielle tall over prisøkninger er altfor lave også, så det merkes når snittøkningen utenom lån ligger på 12-15% Anonymkode: ae2c2...3ea 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Hvorfor skulle man bruke mindre penger under pandemien? Ting kostet vel akkurat det samme da som det gjorde tidligere? Mat, strøm, osv? 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle man bruke mindre penger under pandemien? Ting kostet vel akkurat det samme da som det gjorde tidligere? Mat, strøm, osv? "Alt" ble stengt og vi kunne ikke reise utenlands. Dette finner du mange kilder på. Anonymkode: ba3cd...0fb 2
sirenas Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle man bruke mindre penger under pandemien? Ting kostet vel akkurat det samme da som det gjorde tidligere? Mat, strøm, osv? Vi reiste ikke på ferie, gikk mindre ut på byen, var ikke på konserter eller andre kultur arrangementer ect ect 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Alt" ble stengt og vi kunne ikke reise utenlands. Dette finner du mange kilder på. Anonymkode: ba3cd...0fb Det gjør jeg aldri ellers heller 🧐 8
CrazyCatLady2500 Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 sirenas skrev (1 time siden): Vi reiste ikke på ferie, gikk mindre ut på byen, var ikke på konserter eller andre kultur arrangementer ect ect Pleier ikke det ellers heller, jeg. Helt seriøst så levde jeg helt som normalt. Brukte akkurat samme summer som ellers. 5
Petra200 Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 Enig, vi sparte en hinsides del av lønna under covid, det kommer fint med nå 👍🏻 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 1 minutt siden, CrazyCatLady2500 said: Pleier ikke det ellers heller, jeg. Helt seriøst så levde jeg helt som normalt. Brukte akkurat samme summer som ellers. Avsløring: Andre mennesker er ikke som deg. Anonymkode: 10d34...bb4 10 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Vi pusset opp ganske mye hjemme, så vi har definitivt ikke spart penger under corona 😝 Ikke var nettbutikkene lagt ned heller. Ungene vokste og trengte nye sko og klær. Anonymkode: ca9a7...810 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Vi sparte mye vi også, men investerte de pengene godt. Prisene skal gå ganske så mye opp før lønnen ikke dekker de ekstra utgiftene. Det er altfor mange som har levd over evne i mange år, som nå opplever prisstigningen som krise. Bo billigere, så går nok dette bra. Anonymkode: 0f5db...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 Vi brukte pengene vi sparte under corona på (nødvendig) oppussing, så her er det ingen buffer å ta av. 🤷♀️ Hadde vi ikke pusset opp kunne vi ikke ha bodd her lenger, så det var altså ikke av det fancy og unødvendige slaget. Anonymkode: b701f...c31
sirenas Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (21 minutter siden): Pleier ikke det ellers heller, jeg. Helt seriøst så levde jeg helt som normalt. Brukte akkurat samme summer som ellers. Men de fleste av oss pleier det... 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle man bruke mindre penger under pandemien? Ting kostet vel akkurat det samme da som det gjorde tidligere? Mat, strøm, osv? Ja ting kostet det samme, men så gjorde nedstengninger at det var begrenset hva en kunne bruke penger på bortsett fra å dekke de mest elementære behov som mat, strøm og bolig er. Det finnes nok unntak, men de aller fleste kunne spare på å ikke kjøre/bruke kollektiv til jobb/skole, spise lunch ute, gå ut og feste, handle mindre klær, gå ut og spise, reise etc. Vi har reist begge årene, men mye mindre enn vi vanligvis gjør, og ting nevnt over har gjort at vi har spart en god del. Enn så lenge så dekker lønna økninger helt fint, men ved behov så har vi en større buffer enn vi hadde før pandemien. Anonymkode: 891a7...7e3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 Jeg har aldri hatt høyere forbruk enn det inntektene tilsier. Under pandemien så skrudde vi opp forbruket noe på god mat og restaurantbesøk, turer i Norge, og underholdning/elektronikk i huset. Om strøm og slikt nå blir så dyrt at det går ut over sparing så justerer vi bare litt ned igjen, kutter en helgetur, kutter restaurantbesøk, dropper 5+ streamingtjenester, og slikt. Anonymkode: 5fc49...76c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 Samme her, bortsett fra huskjøp. Men det betyr ikke at jeg ikke forstår at andre sliter veldig nå. Alle har ikke sjans til å spare. Anonymkode: a0e6f...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 Sparte ikke noe mer under pandemien, men har hatt en opprydning i egen økonomi nå. Noe jeg burde ha gjort for lenge siden, men typisk ikke gjør når hjulene går veldig fint rundt. Har bl.a. byttet forsikring som sparer meg nesten 8 tusen i året. Sagt opp abonnement som jeg lever fint uten osv Anonymkode: 7f82e...55e
Bacteria Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 CrazyCatLady2500 skrev (1 time siden): Pleier ikke det ellers heller, jeg. Helt seriøst så levde jeg helt som normalt. Brukte akkurat samme summer som ellers. Samma her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå