Gå til innhold

Noen som har fått mye luftplager og smerter i voksen alder og funnet årsaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som plutselig har begynt å slite med magesmerter og mye luft i voksen alder som har vart i over 1 år og funnet ut årsaken? Har slitt et par år nå med fordøyelsen, får ofte luftsmerter. Før dette startet har jeg aldri slitt med fordøyelsen. Nå har jeg daglig luftsmerter i magen, mange ganger om dagen. Begynt å reagere på en del matvarer også som gir meg sterke luftsmerter som feks eplejuice bla drikker jeg litt av det så er det rett på do og sliter med luft og smerter i flere timer etterpå helt til tarmen har tømt seg. Flere som opplever sånne problemer?

Anonymkode: bfee9...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Viste seg å komme av stress. Går nå på FOODMAP og det fungerer for meg. Kan ikke skeie ut og spise løk, feks, da blir jeg dårlig med én gang. 

Anonymkode: 2bb82...9af

Skrevet

Det kan skyldes hormoner. Jeg er i overgangsalderen og sliter fælt med fordøyelsen. Har tidligere i livet hatt lignende problemer ved bruk av p-piller.

Anonymkode: bf563...0c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja. Viste seg å komme av stress. Går nå på FOODMAP og det fungerer for meg. Kan ikke skeie ut og spise løk, feks, da blir jeg dårlig med én gang. 

Anonymkode: 2bb82...9af

Hva med å stresse ned?

Anonymkode: 93b44...a6b

Skrevet

For de aller fleste er det nok psykisk. Tarmsystemet er det første som bremser opp når man bekymrer seg eller har mye å gjøre. Mange av oss er heller ikke flinke nok til å sitte i ro når vi spiser i hverdag, på jobb osv. 

Anonymkode: 93b44...a6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...