Gjest Reiseglad Skrevet 22. oktober 2002 #1 Skrevet 22. oktober 2002 Vi har tenkt oss til Roma til våren, men har aldri vært der før. Derfor håper jeg at noen av dere som har vært der vil gi råd om bra hoteller eller hvilke områder i byen vi bør bo. Reiseglad :-)
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2002 #2 Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har vært i Roma to ganger, og bodde da på to forskjellige steder. Første gang bodde vi på et billig pensjonat like ved Termini (togstasjonen). Da betalte vi ca.200 kr. per natt, men det var rom uten dusj og frokost. Reiste da utenfor sesongen.Tror pensjonatet het Pensione Restivo, men dette er noen år siden, så det er ikke sikkert det eksisterer nå. Ulempen med å bo nær Termini, er at det er et stykke unna hjertet av byen (Spansketrappen, Fontana di Trevi etc.). Man kan gå dit, men det er et lite stykke, så det blir jo litt tiltak om kvelden. Sist vi var i Roma, bodde vi på et pensionat som het Pensione Erdarelli, og det lå MIDT i smørøyet med 1 min. å gå til alle severdigheter. Masse kafeer, restauranter og topp stemning like ved hotellet....men det betaler man da også for. Betalte ca.1100-1200 per natt (rom med bad. Husker ikke om frokost var inkludert, men tror det). Standarden var så som så, men det var da iallefall rent! Vi reiste da midt i sesongen. Jeg synes det er verdt å betale en del ekstra for å bo sentralt, men det er jo smak og behag. Alt i alt er Roma en veldig dyr by midt i sesongen, men man kan spare mye på for eksempel å finne restauranter i sidegater istedenfor midt på de store plassene etc. Vær ute i god tid mht. hotell, for det blir ofte fullt veldig tidlig. Det er del gode internettsider med navn på hoteller etc., men det kan lønne seg å ringe til hotellene/sende mail selv slik at man slipper å betale formidlingsgebyr til bookingbyråer etc. Bare spør hvis du lurer på mer!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2002 #3 Skrevet 23. oktober 2002 var i roma i august og kan anbefale følgende lille hotell rett ved vatikanen og mange billige butikker. Et absolutt trygt og rolig sted. http://www.romeby.com/quiriti/index.html Du bør be om å få litt avslag, booking gjennom denne tjenesten er helt ok. VI fikk servert frokost påsengen hver morgen med cappucino og cornetto(croissants). Det er et stort kjøpesenter i nærheten og fler eflotte butikker og rimelige. I tillegg er romas beste delikatessforretning like ved. Det tar 5 min å gå til vatikanen og peterskirken. 5 min til buss og metro. Et helt fantastiks sted å bo. men synes det var litt dyrt, men må ikke glemme at det er er turistmetropol. Jeg ville ikke ha bodd ved termini, enkelte steder er nokså belastende. Eller finner du mange små steder her. http://www.romeby.com/accommod/bb_rome.htm
Gjest Antonio Skrevet 23. oktober 2002 #4 Skrevet 23. oktober 2002 Anbefaler Hotel Giotto Flavia, ligger i Via Flavia, et par-tre hundre meter nord for Piazza Barberini, og like i nærheten av Villa Borghese. Perfekt beliggenhet i forhold til det meste, rolig strøk, og alminnelig bra hotell, med greie priser.
Gjest Tristessa Skrevet 23. oktober 2002 #5 Skrevet 23. oktober 2002 Albergo Homs ved Spansketrappen. Grepa greit sted med fin takterasse!
Hedda Skrevet 28. oktober 2002 #6 Skrevet 28. oktober 2002 jeg har bodd på Hotel Hiberia i Roma.. der har de leiligheter, tror de har vanlige rom og da.. obs.. du bør passe deg litt for de som jobber for lokale turistbyråer i roma.. da kan du få deg en smell.. og ikke regn med noen særlig frokost på noen hotell i roma for øvrig.. står litt om det her: http://www.romeby.com/hiberia/ der står litt om pris og slikt.. ligger høvelig midt i..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå