AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg har egentlig mye jeg skulle ha gjort. Både små og store ærend. Men det er så deilig å bli værende inne på lørdager. Slippe å stresse seg rundt og fikse alt mulig. I helgen har jeg aldri vekkerklokke påslått, men våkner likevel tidlig. Blir liggende i senga i flere timer og nyte at det er helg. La denne under kropp og helse, rett og slett fordi det handler mye om latskap, men også at jeg føler jeg trenger å lade meg opp for å takle å komme tilbake på jobb 😅 har en veldig sosial jobb, og jeg er introvert. Bruker nesten all energien min opp på jobb, så i helga orker jeg sjeldent å «ta på meg maska» og bevege meg ut i folkehavet.. trist å ikke orke å gå ut å gjøre ærendene, når jeg har anledning. Hadde vært gøy å orket å dra på museum, gå seg en tur, shoppe litt f.eks. Holder du deg også inne på lørdager/ hele helgen? Hva gjør du på i helgen om du ikke går ut? Anonymkode: 54633...ba0 2
tussi680 Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Ser på tv etc. Koser meg med barnebarn og elsker bøker. Jeg liker å trampe litt ut på lørdager, i butikker etc. det er hyggelig for min del.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Høres jo helt supert ut! Man skal jo hente seg inn i helgen sånn at man er klar for en ny jobbuke ☺️ Jeg prøver å gjøre unna alle ærender på ukedagene, sånn at jeg ikke TRENGER å gjøre noe helga. Da gjør jeg noe kun visst jeg VIL gjøre noe i helga . Passer meg helt ypperlig! Synes lørdager blant folk stort sett kun er mas og tjas 😄 Anonymkode: 7a447...751
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Haha, jeg har seg helt likt! Elsker å bare vøre inne og kose leg i helgene. Jeg er til og med glad det er høst. For da slipper jeg at alle maser om at «vi må ut i sola». Bå skal jeg lese en bok og spise en muffins🙃 Anonymkode: 9acb7...682 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Det er fint å kunne kose seg og gjøre hva man vil. Men jeg er også en introvert i en veldig sosial jobb. Og jeg synes at når hele livet, hele fritiden blir brukt på å hente seg inn til jobb, uten mulighet for påfyll av opplevelser, da er ikke livet godt lenger. Det er godt p kunne bestille ting man trenger hjem og sånne praktiske ting som sparer krefter. Men det er blitt sånn for min del at jeg ikke orker å gjøre noe i helgene fordi det er masse folk overalt. Til og med i skogen er det ikke fred å få. Så jeg tror jeg burde hatt en mindre sosial jobb, slik at jeg kunne gå ut på kafé, museer, gå i turområder, og tilbringe tid sammen med de jeg er glad i. Anonymkode: cfa22...56c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Det er vel ikke det at jeg ikke orker, men jeg gidder ikke. Anonymkode: 38135...367
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Vi gjør aldri ærender i helgene. Slik får vi alltid unna i hverdagen når man uansett er på farten. Er heller ikke blant de som må "til byen" eller senteret hver lørdag, synes det krever både tid og penger, da du alltid shopper noe unødvendig. Utover det er vi jo utafor døra. Går turer, spiser lunsj ute, trener, er på besøk. Uten at det må skje hver dag. Så i dag har dagen gått til å pusle med noen småting i huset, nå skal vi trene, og så blir det vel til at eplene skal til pers med sylting og safting. Har planlagt en god lunsj på terrassen, der vi nok blir sittende en stund. Anonymkode: cbf05...87f 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Når jeg ikke har jobb. Har jeg ikke noe å gjøre. Så sitter mest hjemme foran pcn det er trist men ikke så mye jeg for gjort med det. Anonymkode: 17eab...ec6
Gjest ti10 Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 Det er noe der, av og til hadde det vært greit om helgedagene hadde vært omvendt, altså søndagen kom før lørdagen. Altså at man fikk en dag til å hente seg inn før det kom en dag der man kunne fikse og styre når man har samlet opp litt energi. Men det er jo litt vrient i og med at det meste er stengt på søndager. Jeg har av og til løst det med å ta en skikkelig sjau på fredag ettermiddag, fått unna ærender og ting jeg skulle ha gjort, selv om jeg har vært dødssliten, da har jeg møtt lørdagen med blanke ark, bedagelig frokost og hatt energi til å gjøre hyggelige ting.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når jeg ikke har jobb. Har jeg ikke noe å gjøre. Så sitter mest hjemme foran pcn det er trist men ikke så mye jeg for gjort med det. Anonymkode: 17eab...ec6 Selvsagt er det noe du får gjort med det. Lett på rævva, kom deg ut av huset og delta i samfunnet. Anonymkode: 8ca8a...352 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 dette er et godt bilde av hvem folk på kg er. Anonymkode: 2b9e2...6c3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 ti10 skrev (8 minutter siden): Det er noe der, av og til hadde det vært greit om helgedagene hadde vært omvendt, altså søndagen kom før lørdagen. Altså at man fikk en dag til å hente seg inn før det kom en dag der man kunne fikse og styre når man har samlet opp litt energi. Men det er jo litt vrient i og med at det meste er stengt på søndager. Jeg har av og til løst det med å ta en skikkelig sjau på fredag ettermiddag, fått unna ærender og ting jeg skulle ha gjort, selv om jeg har vært dødssliten, da har jeg møtt lørdagen med blanke ark, bedagelig frokost og hatt energi til å gjøre hyggelige ting. Vi gjør det slik at vi planlegger alle innkjøp og ærender hver søndag - mat, gaver, postkontoret.... Og så fikser en av oss det tirsdag. Merker jeg føler på at jeg helst bare vil rett hjem, men når man først er i gang går det greit, og blir bare en del av dagen. Jeg utnytter også gjerne fleks på jobb, slik at jeg tar handleturen tidligere på dagen. Samme med husarbeid. Torsdager skal det gjøres. Da setter vi på podcast eller musikk, og jobber sammen 1-2 timer. Tipset mitt er egentlig å unngå fredager, for da er det ekstra tungt, og man ødelegger også inngangen på helgen føler jeg. Bedre å komme hjem til rent hus fra torsdag, og at maten for helgen ligger klar i kjøleskapet. På den måten går lørdag og søndag ut på akkurat det samme her i huset. Eneste vi planlegger er diverse prosjekter - som at epletrærne må plukkes i dag, men det er bare litt kos. Anonymkode: cbf05...87f 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Sitter inne i morgenkåpen uten å dusje eller lette en eneste finger. Da har jeg fri! Anonymkode: fd947...75e 1
Gjest Villfisker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 Orker helt klart, men ikke alltid jeg gidder. kan f.eks ikke fordra å brøyte meg gjennom et hav av hensynsløse turister, eller barnevognsmafia med 4-5 i bredden (ja, de finnes faktisk). Heldigvis er jeg glad i å være ute, og det er masse annet å gjøre Å ligge lenge i sengen derimot, syns jeg bare er bortkastet. Da kunne jeg like gjerne vært på jobb. Liker å stå opp omtrent samme tid hver dag jeg. Å ligge lenge i sengen har aldri gitt meg noe. Da kjeder jeg meg bare.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 Det varierer litt. Pleier aldri å ha ærender på lørdager, det gjør vi ferdig ellers i uka. Men vi pleier å gå ut om vi er hjemme i helgene, om ikke noe annet enn å gå en tur i nabolaget. Men det hender vi møter venner på kafé, og sitter der tar en kaffe og skravler litt. Ellers så pleier vi å dra på hytta innimellom. Anonymkode: bb2a2...2fb
skreppamedleppa Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 Helgen er jo til for å gjøre akkurat hva en vil og ønsker. Jeg har mange helger hvor jeg bare drøser og drøyer og lar timene gå sin gang, kaffe og bok på sengen, sein brunsj, stille og rolig. Da maler jeg gjerne, skriblerier litt i bullet journal'en, glor på nettet, lager meg kanskje en ekstra god middag, eller jeg bare popper popcorn og tar sofalivet fullt ut, (Når jeg først har kommet meg ut av senga)... Men så kan jeg kjenne at jeg klør i sjelen etter å komme meg ut i naturen, ta niste i sekken og gå meg en fjelltur. Å løpe rundt på shopping på lørdagen synes jeg er energi tappende og krevende, så det er skjeldent jeg gjør med mindre det er noe viktig. Men om jeg bare slapper av inne eller om jeg tar meg en klatretur, fjelltur, vennekveld eller what not så er det digg å bruke min tid på det jeg vil og uansett om det er ute eller inne har jeg 0 dårlig samvittighet for å gjøre det jeg vil i helgene. Det er deilig å være livsnyter, flere burde prøve...
Eneri Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Høres jo helt supert ut! Man skal jo hente seg inn i helgen sånn at man er klar for en ny jobbuke ☺️ Jeg prøver å gjøre unna alle ærender på ukedagene, sånn at jeg ikke TRENGER å gjøre noe helga. Da gjør jeg noe kun visst jeg VIL gjøre noe i helga . Passer meg helt ypperlig! Synes lørdager blant folk stort sett kun er mas og tjas 😄 Anonymkode: 7a447...751 Her kjenner jeg meg igjen. Er så fornøyd med at vi endelig har et kjøpesenter som har åpne butikker til kl 19 på ukedager. Da er det lettere å få gjort unna ærend på ukedagene etter arbeid og middag. Vanlig dagligvarehandel er helt ok å gjøre på lørdager,men jeg misliker å ha ei lang liste med ting/gaver å få unna på lørdager. Å treffe ei venninne på kafe en lørdag uten andre ærend i sentrum er helt ok. Når jeg blir bedre helsemessig/får orden på søvnen min håper jeg at energinivået blir så bra at alt av husvask er unnagjort før helg også. Nå må jeg bruke helgetimer på å få unna det fordi energien ikke holder til full jobb og alt av husarbeid i ukedagene. Syns det høres herlig ut å ha helt blank helg uten masse plikter osv.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 Unngår sentrum og sentere på lørdager, mye mas og stress i forhold til å dra dit på ettermiddag. Bruker helgene til det vi vil, aktiviteter, lage mat, jobbe i hagen Vi er sjeldent sosiale utover familie, får nok av det i hverdagen egentlig Anonymkode: 8360c...fe3
Chailatte Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 Er også introvert i et sosialt yrke, og draines av energi med mye mennesker rundt meg. Men jobber annahver lørdag, så mine sårt trengte 2 frilørdager i måneden må noen ganger fordeles på venner og/eller familie i perioder - ellers hadde ingen noengang sett noe til meg 😅 Men søndager er hellige for oss, da legger vi aldri planer utenom med hverandre. Søndager er kjærestedag, og den dagen jeg trenger noe innmari for å lade opp. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har egentlig mye jeg skulle ha gjort. Både små og store ærend. Men det er så deilig å bli værende inne på lørdager. Slippe å stresse seg rundt og fikse alt mulig. I helgen har jeg aldri vekkerklokke påslått, men våkner likevel tidlig. Blir liggende i senga i flere timer og nyte at det er helg. La denne under kropp og helse, rett og slett fordi det handler mye om latskap, men også at jeg føler jeg trenger å lade meg opp for å takle å komme tilbake på jobb 😅 har en veldig sosial jobb, og jeg er introvert. Bruker nesten all energien min opp på jobb, så i helga orker jeg sjeldent å «ta på meg maska» og bevege meg ut i folkehavet.. trist å ikke orke å gå ut å gjøre ærendene, når jeg har anledning. Hadde vært gøy å orket å dra på museum, gå seg en tur, shoppe litt f.eks. Holder du deg også inne på lørdager/ hele helgen? Hva gjør du på i helgen om du ikke går ut? Anonymkode: 54633...ba0 Jeg er en sofapotetet, men synes likevel alltid det er sååå deilig å komme seg litt ut i frisk luft ila dagen. Om det er tur eller museum, er likegyldig. Alltid deilig å komme hjem igjen med god samvittighet. Til sofaen Anonymkode: 96932...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå