AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Jeg trodde jeg kunne få en slett og fin overflate ved å bruke spikerpistol på noe som skulle males etterpå. Ble ikke helt slik: Hvorfor fyller ikke malingen disse små hullene? Anonymkode: 1c3eb...36b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Fordi det er maling, ikke fyllmasse eller sparkel. Anonymkode: b0964...e95 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Ser den, men også maling har en masse. Bildet overfor er etter tredje strøk, så for meg at de bittesmå hullene var fylt da. Anonymkode: 1c3eb...36b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser den, men også maling har en masse. Bildet overfor er etter tredje strøk, så for meg at de bittesmå hullene var fylt da. Anonymkode: 1c3eb...36b Alt har en masse, men maling av god kvalitet fyller lite. Dette henger sammen med evne til å flyte godt ut og dekke uten å sette igjen penselstrøk. Spikerhull (også fra spikerpistol) er typiske ting som ikke fylles av maling, men må fylles med malerfug e.l. om du ikke ønsker at de skal synes. Anonymkode: b0964...e95 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Alt har en masse, men maling av god kvalitet fyller lite. Dette henger sammen med evne til å flyte godt ut og dekke uten å sette igjen penselstrøk. Spikerhull (også fra spikerpistol) er typiske ting som ikke fylles av maling, men må fylles med malerfug e.l. om du ikke ønsker at de skal synes. Anonymkode: b0964...e95 Det var et godt råd, formulert slik. Må jeg forvente at vanndråper samler seg her/finner veien ned? Det er jo veldig smått, så i utgangspunktet tenker jeg vannets spenst gjør at disse hulla kun er estetiske. Anonymkode: 1c3eb...36b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var et godt råd, formulert slik. Må jeg forvente at vanndråper samler seg her/finner veien ned? Det er jo veldig smått, så i utgangspunktet tenker jeg vannets spenst gjør at disse hulla kun er estetiske. Anonymkode: 1c3eb...36b Hvis dette er utendørs eller på et sted som er utsatt for fukt kan det bli problemer over tid. Det ser ut som en form for plater, og de trenger ikke så mye fuktighet over tid før de sveller opp. Hvis dette derimot er på et tørt tom innendørs ville jeg ikke bekymret meg. Anonymkode: 08b82...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Er det utendørs eller innendørs? Våtrom eller tørrom? Om malingen ikke dekker hullene så kjøpt litt fug eller silikon så maler du over. Butikken hjelper deg med riktig fugemasse om du er usikker, men det er veldig enkelt å jobbe med. Kanskje har du også mulighet til å skru ned styrken på spikerpistolen ett eller to hakk? Anonymkode: 0deb7...25f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Takk for gode råd! Det er et tak over varmepumpene ute. Alltid trekk der - hvis det ikke regner. Det er i Bergensområdet, så et stort hvis. Hm, pokker, trodde jeg var ferdig med denne. Anonymkode: 1c3eb...36b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 Og det her er grunnen til at man ikke skal bruke spikerpistol på utendørs kledning ol. Men gjort er gjort, du må nok fylle igjen med en form for sparkel. Hør med en jernvareforhandler om hva du skal bruke. Vann vil nemlig bli liggende i disse gropene. Anonymkode: 4dffc...19b 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 ...og jeg trodde at jeg hadde funnet en lett og grei løsning. Oops. Anonymkode: 1c3eb...36b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Har ikke de fleste skjul for varmepumpe takpapp på taket i Bergen? Synes jeg har sett mye av det. Anonymkode: 63fa0...b35
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har ikke de fleste skjul for varmepumpe takpapp på taket i Bergen? Synes jeg har sett mye av det. Anonymkode: 63fa0...b35 Hadde jeg bygget det slik, hadde den hatt det. 🤪 Tenkte dette var en enkel, rask, lite ruvende løsning. Anonymkode: 1c3eb...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå