AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Ser det er noen stillinger i seksjon for barnehagemyndighet som konsulent. Det er for det meste saksbehandling. Aldri jobbet som det før (og får sikkert ikke jobben heller). Men hvordan foregår det å være saksbehandler? Er det noen maler man bruker, eller må man finne opp kruttet hver gang? Er det vanskelig (ja det er individuelt hva som oppleves som vanskelig, men hva syns du)? Anonymkode: c372c...a04
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Jeg jobber som saksbehandler og det er mange rutiner, standardformuleringer og standardbrev som blir brukt. Du må sette deg inn i lovverk, rutiner og datasystemer. Etter hvert som du blir erfaren er det lettere å kunne unntak fra reglene osv. Anonymkode: 55244...012 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Det er ikke vanskelig. Det finnes rutiner og maler for det meste. Det er dog dørgende kjedelig, og man begynner på et punkt å lure på meningen med livet. Anonymkode: b5a7f...121
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Det spørs veldig på hvilket felt man jobber innen tenker jeg. Jeg er saksbehandler i en domstol og ELSKER jobben min. I mange av fagene (straffesaker o.l.) er det mest maler og rutiner og man må ikke "finne opp" så mye selv, nei. Mye går på hva dommer sier. Men i faget skifte (arv og dødsfall) er det mye mye mye mer selvstendig saksbehandling og vurderinger man tar selv. Anonymkode: 53e02...b00
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Saksbehandler innen helse og omsorg. Synes det er en veldig grei jobb. Mye å sette seg inn i i begynnelsen, var litt overveldende. Men så går det bedre etterhver som man kommer inn i det. Det foreligger rutiner og maler på det meste som skal gjøres, men så må det gjøres individuelle vurderinger opp mot blant annet lovverk og politiske vedtak i hver enkelt sak. Anonymkode: 1ba9c...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå