Gå til innhold

Hvor mye står deres varmekabler på på badet i disse tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine står på 23 .grader 

Anonymkode: b0f76...72a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nada, niks. Enda….

Begynner å bli kaldt, men vil drøye så lenge som mulig!

Anonymkode: 5ea3c...1c6

• Liker 6
Skrevet

Vi har slått dem av, men det gjør vi forsåvidt hver sommer.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke hatt på varmekabler på badet på over 1.5 år Letteste jeg gjør for å spare strøm.

Anonymkode: 62183...c02

• Liker 1
Skrevet

23 grader, og vinduet svakt på gløtt på dagtid. Vil ha varme i gulvet, uten at det blir badstue. 

Anonymkode: e3697...70e

Skrevet

25 grader. Har fastpris på strøm så kan endelig unne meg litt luksus.

Anonymkode: a7cc4...0c2

• Liker 2
Skrevet

22 grader men i praksis betyr det At de ikke går på fordi det fortsatt er varmt ute og solen varmer opp rommet.

Anonymkode: 627e5...c4d

Skrevet

Skrur de av på sommeren. Har de fortsatt av. 

Anonymkode: e1463...4cc

• Liker 3
Skrevet

Slått av.

Anonymkode: c99b2...c43

Skrevet

Ingenting i disse tider. Koster en formue.

• Liker 1
Skrevet

Må ha de på minst 25 grader, kanskje 20 på sommeren fordi klima i leiligheten er så fryktelig dårlig. Når det er som kaldest på vinteren er de på 30. men prøver også å ha de som eneste varmekilde,( lukker aldri døra til badet,  setter på ovnene ført hvis det er -20C. Bor i liten leilighet i blokk 3. etasje.  

Anonymkode: d0917...f07

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må ha de på minst 25 grader, kanskje 20 på sommeren fordi klima i leiligheten er så fryktelig dårlig. Når det er som kaldest på vinteren er de på 30. men prøver også å ha de som eneste varmekilde,( lukker aldri døra til badet,  setter på ovnene ført hvis det er -20C. Bor i liten leilighet i blokk 3. etasje.  

Er det ikke mye dyrere å varme opp hele boligen med varmekabler fra badet enn å sette på en varmeovn i stuen etc?

Anonymkode: 5804a...8af

• Liker 4
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har de på 22-23 hele året. Hvis jeg ikke har de på så blir det mye fukt der inne og kalde bad er noe av det verste jeg vet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke mye dyrere å varme opp hele boligen med varmekabler fra badet enn å sette på en varmeovn i stuen etc?

Ikke meg du siterer.

Men her er varmekablene veldig energieffektive bare de står jevnt på. Her har vi lunk i gulvet på to bad og kjøkken gjennom året, om vinteren også i gang. Har jo hatt besøk som snakker om sløsing. Men som raskt lukker nebbet når de får se strømappen. 

Om det er mer effektivt enn en varmovn i et annet rom, det vet jeg imidlertid ikke.. 

Anonymkode: e3697...70e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen aning men vet at det i hvertfall er dyrere å varmeovn+kabler hvilket hadde vært alternativet. Ikke noe alternativ til å slå av kablene på vinteren. Vår strømregning er høy (sør-øst) men det er ikke store problemer. Tror varmekablene utgjør 25-50kr/ måneden. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøres opp én gang i uken for å få fjernet eventuell fukt.

Anonymkode: bbed0...4fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen aning men vet at det i hvertfall er dyrere å varmeovn+kabler hvilket hadde vært alternativet. Ikke noe alternativ til å slå av kablene på vinteren. Vår strømregning er høy (sør-øst) men det er ikke store problemer. Tror varmekablene utgjør 25-50kr/ måneden. 

Et typisk bad har varmekabler på ca 800W. La oss de går for halv maskin vinterstid, 0,4kW*24t=9,6kWt. Med en døgnpris på i snitt 8kr/kWt, som er fornuftig å anta foreløpig, blir det 77 kroner dagen. Til og med ved halv pris er det fortsatt i underkant av 40 kroner.

Etter strømstøtten er det selvsagt snakk om et mindre beløp, men du skal være kreativ for å nå dine 50kr/måneden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er fullstendig urealistisk. Tallet er mye høyere.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingenting enda, bor i sør. 

Skrevet

Det står vel på 22-23 grader hele året. Har ikke rørt det på flere år. 

Anonymkode: 0b3f2...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...