Gå til innhold

Strømprisene skyter i været i Nord - Sør-Norge jubler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En skikkelig gladnyhet for folkene i sør. Nå får endelig folket i Midt-Norge og Nord-Norge også smake på høye strømpriser. Det er jammen på tide, og en stor nyhet for de som bor i sør. Det har vært dypt urettferdig, men nå ser det ut til at også resten folket også skal bidra til å betale store regninger.

https://www.nrk.no/nordland/fastpris-pa-strom_-stromselskapene-trekker-avtalene-pa-grunn-av-usikkerhet-i-markedet-1.16098390

Anonymkode: bfc67...eac

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:(

Anonymkode: b7a87...9b3

Skrevet

Ja, nå får mange smake på hva vi her i sør betaler om dagen. :alice:

Føles litt rettferdig... og nå kommer det an på hvor stort hus en har, hva du bruker uten å tenke over mengden. Det har ikke vært lett. Snakket med noen igår, de har vært nede i 18 øre pr. kw! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt er det ingen i sør som jubler for at andre må betale mer. Nå må du skjerpe deg, du ser tydeligvis polarisering og konflikter der de ikke finnes. 

Anonymkode: 36e89...ae4

Her tar du feil. Det har vært brukt store ord om forskjellene i nord og sør. Og til og med politikere har gått ut og snakket om "urettferdigheten" i strømpriser. Det er jo selvsagt at dette er store nyheter for de i sør.

Skrevet

Syns ikke jeg har hørt annet en syt og klag på strømpriser i sør og hvor urettferdig det er at vi i nord har billig strøm.

Så så jeg en tråd her i går hvor folk skrev hva de betalte for strøm i august. Fatter og begriper ikke hva folk i sør syter for. De fleste betalte jo mindre enn oss etter strømstøtten jo. Mange var jo nede på det vi betaler for strøm på hytta som blir brukt annenhver helg og ellers står med kun varmtvannstank og kjøl/frys. Og vi har et lite hus, er to voksne og sparer der vi kan. Bor i nord.

Anonymkode: 0ec21...c58

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her tar du feil. Det har vært brukt store ord om forskjellene i nord og sør. Og til og med politikere har gått ut og snakket om "urettferdigheten" i strømpriser. Det er jo selvsagt at dette er store nyheter for de i sør.

Men det handler jo ikke om at man ønsker at de i nord skal betale mer, men at man ønsker at de i sør skal betale mindre.

Anonymkode: e94c3...9f6

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Syns ikke jeg har hørt annet en syt og klag på strømpriser i sør og hvor urettferdig det er at vi i nord har billig strøm.

Så så jeg en tråd her i går hvor folk skrev hva de betalte for strøm i august. Fatter og begriper ikke hva folk i sør syter for. De fleste betalte jo mindre enn oss etter strømstøtten jo. Mange var jo nede på det vi betaler for strøm på hytta som blir brukt annenhver helg og ellers står med kun varmtvannstank og kjøl/frys. Og vi har et lite hus, er to voksne og sparer der vi kan. Bor i nord.

Det er faktisk ikke mulig, strømprisene tatt i betraktning.
Man kan ikke bare se på prisene, men på forbruk også.

Har noen i nord høyere augustregning enn de i sør, er det fordi de har hatt et høyere forbruk, ikke fordi prisen pr kWh er høyere, eller fordi strømstøtten tar støyten.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er ingen gladnyhet at psykopatbransjen begynner å spre møkka si nordover også. Det er skremmende at løgnhalser uten empati og fornuft har det spor av makt, enten de jobber i Statkraft, på tinget eller i regjering.

Anonymkode: ece91...1ea

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Umm, du har fått med deg at strømstøtten gjelder for hele landet, bare prisene blir høye nok, ikke sant? Og dere i nord er definitivt en del av landet. ❤️

Anonymkode: fc617...4be

• Liker 8
Skrevet

Har ikke hørt en eneste som gleder seg over at nordlendinger kanskje havner i samme gjørma som oss søringer.

Tvert imot. Sendes strømmen sørover, sendes bare enda mer til Tyskland. Nord Norge får søringpriser og søring priser forblir høye. Kapasiteten til kontinentet er så stor at den dråpen nord Norge kan bidra med ikke får betydning.

Håper nordlendinger klarer å stoppe planen for økt smitte fra sør. Ihvertfall til politikerne klarer å få kontroll på situasjonen. Noe de ikke har klart siste året og det ser dystert ut fremover og.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har noen i nord høyere augustregning enn de i sør, er det fordi de har hatt et høyere forbruk, ikke fordi prisen pr kWh er høyere, eller fordi strømstøtten tar støyten.

Fastpris her. 
Og så tar nok strømstøtten støyten såpass at de fleste i sør faktisk ikke har grunn til å syte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umm, du har fått med deg at strømstøtten gjelder for hele landet, bare prisene blir høye nok, ikke sant? Og dere i nord er definitivt en del av landet. ❤️

Anonymkode: fc617...4be

Den gjelder ikke før snittprisen blir over en viss størrelse. Så så langt får vi ikke strømsøtte her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje man må bruke mer strøm når man har 8 grader om sommeren enn de som har 25 grader? Behovet for oppvarming er en del større i nord enn sør. 

Anonymkode: 9cef3...37b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje man må bruke mer strøm når man har 8 grader om sommeren enn de som har 25 grader? Behovet for oppvarming er en del større i nord enn sør. 

Har ikke akkurat vært tropesommer i nord for å si det sånn. Her har vi fyrt med ved flere ganger gjennom sommeren, sånn for å sette ting i perspektiv.

• Liker 9
Skrevet

Hvem jubler? Har ikke hørt en eneste en irl som gjør det. Hilsen en som bor i Sør-Norge. 

Anonymkode: ecc18...17b

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fastpris her. 
Og så tar nok strømstøtten støyten såpass at de fleste i sør faktisk ikke har grunn til å syte.

Jeg bor i et av de dyreste områdene, for august fikk jeg strømregning på 4300 kr, 760 kWh brukt. Strømstøtte etter at nettleien er betalt på 1900 kr, så 2400 kr må.jeg betale for 760 kWh, det er helt hinsides 😒

Min mor bor i nord, hadde brukt 1800 kWh i august,  regning på 1100 kr inkl nettleie..... Heldigvis for henne har hun nå fastpris på 39 øre kWh i 2 år, hun skjønte nok at det kom til å komme økte priser også i nord, så selv om 39 øre egentlig var mye siden de har ligger på under 10 øre, så kommer hun nå til å få helt håndterbare strømregninger fremover. 

Jeg gruer meg til vinteren 😔🥺

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva i all verden er hensikten med å flytte fokus over fra et vanvittig strømprisnivå til en slags nord/sør-konflikt som,så vidt meg bekjent, ikke eksisterer? Jeg unner ingen høye strømpriser! 

Skjerpings, og forent fokus på det som er vikrig: hva kan VI som nasjonens innbyggere gjøre for å tvinge fram en løsning? Jeg sier som Spetalen: nekt å betale strømregninga! 

Anonymkode: 9947f...457

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva i all verden er hensikten med å flytte fokus over fra et vanvittig strømprisnivå til en slags nord/sør-konflikt som,så vidt meg bekjent, ikke eksisterer? Jeg unner ingen høye strømpriser! 

Skjerpings, og forent fokus på det som er vikrig: hva kan VI som nasjonens innbyggere gjøre for å tvinge fram en løsning? Jeg sier som Spetalen: nekt å betale strømregninga! 

Anonymkode: 9947f...457

Du får spørre AP-politikerne.....

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OrGMKV/stavanger-ordfoereren-om-stroemprisene-dypt-urettferdig

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke akkurat vært tropesommer i nord for å si det sånn. Her har vi fyrt med ved flere ganger gjennom sommeren, sånn for å sette ting i perspektiv.

Vi har også fyrt med ved i sommer. Bor i Trøndelag. Nå i september har vi hatt gode dager da, men nattefrost. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...