Gå til innhold

Syk igjen.. og må på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var kraftig forkjølet med feber for 2 uker siden.. lå i sengen flere dager.. brukte egenmelding og nå jobber jeg på sykehjem, og det går korona blant pasienter. Ja nå begynte jeg med forferdelig vondt hals igår og verker i hele kroppen og vondt i lungen føles det som. Hadde litt feber men ikke nå og hoster og klarer ikke spise noe. Har ikke tatt Corona test. 

Og jeg er så lei! Vært mye sykdom med familien og nå har nylig fått fast stilling. Nå skal jeg på jobb idag og i morgen og føler jeg må bare stille opp. Fordi jeg føler det blir klage på at personellet er mye syk og jeg får en uhyggelig følelse av vakten om jeg er syk samt sjefen. 

Er så lei men flere son føler de må bare tvinge seg på jobb når de er syke ?

Anonymkode: be8e1...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært mer eller mindre syk siden februar og er drittlei. Rekker nesten ikke bli bra før neste virus kommer. Men jeg tvinger meg ALDRI på jobb. Min helse er mye viktigere enn hvilken som helst jobb. 

Anonymkode: 69e65...e1f

• Liker 1
Skrevet

Du bør ikke gå på jobb å smitte eldre på sykehjem,men ring og hør hva dem sier.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Linnea1 said:

Du bør ikke gå på jobb å smitte eldre på sykehjem,men ring og hør hva dem sier.

Jeg vet nøyaktig de vil si. Også har sjefen tidligere sagt det er viktig jeg prøver i det minste ....

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var kraftig forkjølet med feber for 2 uker siden.. lå i sengen flere dager.. brukte egenmelding og nå jobber jeg på sykehjem, og det går korona blant pasienter. Ja nå begynte jeg med forferdelig vondt hals igår og verker i hele kroppen og vondt i lungen føles det som. Hadde litt feber men ikke nå og hoster og klarer ikke spise noe. Har ikke tatt Corona test. 

Og jeg er så lei! Vært mye sykdom med familien og nå har nylig fått fast stilling. Nå skal jeg på jobb idag og i morgen og føler jeg må bare stille opp. Fordi jeg føler det blir klage på at personellet er mye syk og jeg får en uhyggelig følelse av vakten om jeg er syk samt sjefen. 

Er så lei men flere son føler de må bare tvinge seg på jobb når de er syke ?

Eh, dette er bare tåpelig av deg. Er du så syk at du burde være hjemme, så blir du hjemme. Det er vel ikke det smarteste å dra på jobb på sykehjemmet hvis du er full av virus heller, sett at du ikke har kontorjobb. 

Brukt opp egenmeldingsdagene? Skaff deg legeerklæring. 

Hva vil du med denne tråden egentlig. Hedres fordi du går på jobb selv om du er syk? Bare sutre over livet?

Anonymkode: e0abf...be5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært mer eller mindre syk siden februar og er drittlei. Rekker nesten ikke bli bra før neste virus kommer. Men jeg tvinger meg ALDRI på jobb. Min helse er mye viktigere enn hvilken som helst jobb. 

Anonymkode: 69e65...e1f

For en drømmeansatt du høres ut som.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh, dette er bare tåpelig av deg. Er du så syk at du burde være hjemme, så blir du hjemme. Det er vel ikke det smarteste å dra på jobb på sykehjemmet hvis du er full av virus heller, sett at du ikke har kontorjobb. 

Brukt opp egenmeldingsdagene? Skaff deg legeerklæring. 

Hva vil du med denne tråden egentlig. Hedres fordi du går på jobb selv om du er syk? Bare sutre over livet?

Nei.. vil bare vite om det er normalt å føle det slik ... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet nøyaktig de vil si. Også har sjefen tidligere sagt det er viktig jeg prøver i det minste ....

Generelt er jeg enig med sjefen. Sier ikke at det gjelder i ditt tilfelle, men det er alltid noen på arbeidsplassene som er mye «syk» og ikke syk. En del «sykdom» går seg en merkelig grunn til bare man får dratt seg ut av senga, og det vet en leder. De fleste arbeidsplasser har de eller den arbeidstaker som alltid makser egenmeldingsdagene også. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Generelt er jeg enig med sjefen. Sier ikke at det gjelder i ditt tilfelle, men det er alltid noen på arbeidsplassene som er mye «syk» og ikke syk. En del «sykdom» går seg en merkelig grunn til bare man får dratt seg ut av senga, og det vet en leder. De fleste arbeidsplasser har de eller den arbeidstaker som alltid makser egenmeldingsdagene også. 

Ja men da går det utover de som faktisk er syke ofte? 

Skrevet

Trenger ikke lure på hvorfor det går korona blant pasientene på dette sykehjemmet i alle fall. Det er fordi ansatte går på jobb når de skulle holdt seg hjemme. Æsj!

Anonymkode: f5197...6b7

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trenger ikke lure på hvorfor det går korona blant pasientene på dette sykehjemmet i alle fall. Det er fordi ansatte går på jobb når de skulle holdt seg hjemme. Æsj!

Anonymkode: f5197...6b7

Ja spesielt når ansatte ikke trenger teste seg når de har symptomer på korona

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja spesielt når ansatte ikke trenger teste seg når de har symptomer på korona

Du tester deg for korona og ringer inn syk. 

Anonymkode: 001f3...445

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tester deg for korona og ringer inn syk. 

Kan ta en koronatest på jobb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ta en koronatest på jobb

Blir du sendt hjem hvis den er positiv? Er det ikke da bedre for de andre å få vite nå at du ikke kommer på jobb?

Skrevet

Blir du sendt hjem hvis den er positiv? Er det ikke da bedre for de andre å få vite nå at du ikke kommer på jobb?

Nei de blir sure og dessuten vanskelig å få inn vikar. Ellers går jeg med munnbind og tar max dose ibux

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei de blir sure og dessuten vanskelig å få inn vikar. Ellers går jeg med munnbind og tar max dose ibux

Hva er det slags arbeidsplass du jobber på? Høres ikke ut som noe bra plass. Alle kan bli syke.. 

Skrevet

Hva er det slags arbeidsplass du jobber på? Høres ikke ut som noe bra plass. Alle kan bli syke.. 

Ja lederen skjønner ikke hvorfor det er så mye sykefravær 😂

Skrevet

Nei, jeg forstår ikke. Jeg forstår ikke for jeg drar ikke på jobb som SYK for og smitte eldre og kollegaer. For jeg vet hvor sint jeg blir når det kommer noen syke på jobb. Helt unødvendig. 

Anonymkode: abf93...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...