Gå til innhold

En uke utelukkende på havregrøt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av den havregrøt vs McD-tråden. 

Så inspirert at jeg velger å leve hele neste uke kun på havregrøt lagd på vann, med valgfri topping. (Eneste unntak er kaffe. Jeg lar meg ta en kopp kaffe med litt melk hver morgen)

Jeg kan spise når jeg vil, hvor mye jeg vil - men bare havregrøt. Mauling av topping er selvfølgelig ikke lov.

Starter i dag, og dokumenter her hele uka. Kanskje jeg prøver meg på en hel måned også🤔image.thumb.jpg.944d899fd9e9e9951b024a4fd12d6669.jpg

Anonymkode: 863cf...3df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser det hver morgen, da har jeg energi i flere timer, prøvde å spise det som kveldsmat en gang men da fikk jeg ikke sove! Kult at du oppdaterer, lykke til! 

Anonymkode: f7a5e...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan opprette en tråd om å utelukkende spise på mcd en uke også :) 

Anonymkode: 215f3...9b6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips forresten, drikk masse vann så ikke tarmene får sjokk av alt fiberet

Anonymkode: f7a5e...705

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så ut som du hadde laget grøt i et malingsspann 😅

Anonymkode: ae174...c72

Hehe, ja gjorde det😅

Nei, er nok Sodd-spann🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Håper noen kan opprette en tråd om å utelukkende spise på mcd en uke også :) 

Anonymkode: 215f3...9b6

Ja! Jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.jpg.3f85b8d0c18643f7da520a93cbbc4779.jpgUkas første porsjon.

Topping her er kokte rosiner og svisker samt noen skjeer yoghurt naturell. Skulle hatt linfrø også.. Ypperlig kombo!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en i seg nok vitaminer og mineraler da? 🤔 eller tenker du bare som et morsomt prosjekt midlertidig en uke så det ikke har noe å si? Tar du kosttilskudd?

Elsker havregrøt jeg altså, så hadde ikke hatt problemer med å spise bare det noen dager 😂 mine favorittoppinger:

- cottage cheese, gresk vaniljeyoghurt og blåbær

- knust banan og peanøttsmør blandet inn, med kanel på.

- eple og kanel, mandler

- sukrin gold og frosne blåbær blandet inn

- peanøttsmør, syltetøy uten sukker og bananbiter

Anonymkode: 95a0e...bf6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

image.thumb.jpg.3f85b8d0c18643f7da520a93cbbc4779.jpgUkas første porsjon.

Topping her er kokte rosiner og svisker samt noen skjeer yoghurt naturell. Skulle hatt linfrø også.. Ypperlig kombo!

Hvor er grøten? 

Anonymkode: 86cf8...ad6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er grøten? 

Det er hovedsakelig grøt der! Skålen er dyp og ikke så stor i omkrets, så toppinga overskygga.. Men det er 75% grøt der altså:p

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er hovedsakelig grøt der! Skålen er dyp og ikke så stor i omkrets, så toppinga overskygga.. Men det er 75% grøt der altså:p

Siden du lager en tråd om å kun spise havregrøt hver dag så burde du laste opp bilde på selve grøten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette oppskriften på hvordan få havregrøt i halsen for resten av livet? Det hadde det vært for meg i alle fall :ler: Uansett, om du nå likevel skal gjennomføre, søk på 'savoury oatmeal' og bilder, så finner du mange alternative varianter til de vi er vant med her :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Får en i seg nok vitaminer og mineraler da? 🤔 eller tenker du bare som et morsomt prosjekt midlertidig en uke så det ikke har noe å si? Tar du kosttilskudd?

Elsker havregrøt jeg altså, så hadde ikke hatt problemer med å spise bare det noen dager 😂 mine favorittoppinger:

- cottage cheese, gresk vaniljeyoghurt og blåbær

- knust banan og peanøttsmør blandet inn, med kanel på.

- eple og kanel, mandler

- sukrin gold og frosne blåbær blandet inn

- peanøttsmør, syltetøy uten sukker og bananbiter

Anonymkode: 95a0e...bf6

Takk for tips! Njæ, vitaminer og mineraler er ikke i hovedfokus - tar ikke noe tilskudd😅 Tenker en uke+/- kan vel ikke gjøre så mye.

Cottage cheese og nøttesmør kjenner jeg dog at må kjøpes inn, så jeg får i meg nok fett og protein også. Kjenner det hadde blitt myye karbohydrat, om jeg skulle spist dagens frokostgrøt resten av uka😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden du lager en tråd om å kun spise havregrøt hver dag så burde du laste opp bilde på selve grøten. 

Ok, Karen😉

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0B8AA7A9-D0E6-4880-A0E8-61C820371FFA.thumb.jpeg.31cf6e6ecc897eb1b132faacac8bdfe8.jpegLunsj dag 1

Topping: Rosiner, banan, pære, neve nøtter, gresskarkjerner og litt hjemmelaget rabarbra syltetøy.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (2 timer siden):

Er ikke dette oppskriften på hvordan få havregrøt i halsen for resten av livet? Det hadde det vært for meg i alle fall :ler: Uansett, om du nå likevel skal gjennomføre, søk på 'savoury oatmeal' og bilder, så finner du mange alternative varianter til de vi er vant med her :jepp:

Åå tusen takk for tips! Da blir det kanskje følelsen av middag likevel😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er glad i havregrøt altså? All kudos til deg, for det hadde neimen ikke jeg gjort. 

Anonymkode: 79118...f1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist havregryn til frokost hver dag denne uken (og en spiseskje med eplecider eddik blandet ut i vann). Ris og grønnsaker og grønnkål/spinat til middag. 

Energien har skutt i været. Humøret er på topp. Aldri sovet så godt om natten. Føler meg som en ny person. 

Lykke til! Havregryn er fantastisk flott mat. Mett i mange timer etterpå. Jeg liker å slenge en banan i havregrynet og la det stå i mikrobølgeovnen i et par minutter, så blande inn litt kanel. Synes det smaker litt som bolledeig, merkelig nok 😅

Anonymkode: de195...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...