Gå til innhold

Brbering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er mye bedre npr man barberer seg det synes påde jeg og partneren min... men jeg blir bestamdig rød og det svir. Det klør i flere uker etterpå... noen som har noen råd til hvordan jeg skal barbere uten å få sår hud?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Det klør nok ikke i flere uker etter en barbering, men i og med at du sikkert barberer eg jenlig så klør det hele tiden?!

Bruk barberskum (du får tak i barberksum som er for ømfintlig hud), gjerne etter at du har dusjet, for da er huden litt mykere, bruk skarpe barberblader. Etterpå kan du smøre med feks. sinksalve.

Skrevet

Jeg har gitt opp barbering. Vokser i stedet. Er litt vondt de første gangene, men blir bedre etterhvert. Jeg vokser i en salong. Men tar ikke alt, lar det være igjen en stripe på midten. Bruker epilator for å holde det litt vedlike fram til neste voksing.

Skrevet
Jeg har gitt opp barbering. Vokser i stedet.

Voksing?! Under, også? Er det mulig? Fungerer det?

Skrevet

I salong?

Hvilke salonger tilbyr musebarbering?

Jeg har gitt opp barbering. Vokser i stedet. Er litt vondt de første gangene, men blir bedre etterhvert. Jeg vokser i en salong. Men tar ikke alt, lar det være igjen en stripe på midten. Bruker epilator for å holde det litt vedlike fram til neste voksing.

Skrevet
I salong?

Hvilke salonger tilbyr musebarbering?

Det heter Braziliansk voksing. Jeg pleier å gjøre det på Wah Wah. Og ja, de tar alt! :ler:

Gjest Kålungen
Skrevet
Det heter Braziliansk voksing. Jeg pleier å gjøre det på Wah Wah. Og ja, de tar alt!  :ler:

:hår: Det høres helt forferdelig ut syns jeg :overrasket:

Skrevet

Er såklart vondt, du river tross alt hårene ut med rota. Men er ikke vondere enn at man holder ut. Er bare vondt der og da, går kjapt over. Og så blir det lettere og lettere for hver gang synes jeg.

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Er det mulig?!

Høres helt uoverkommelig ut for meg i allefall..

Skrevet

Kjenner flere som vokser jeg... Selv fikser jeg ikke tanken, er vondt nok på bena.

Jeg barberer, det klødde veldig i begynnelsen, men så vente jeg meg til det. Nå klør det aldri - kanskje du bare skal gi det litt tid?

Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg er en svoren tilhenger av Brazilian waxing. Klart det gjør litt vondt der og da men det er som å rive av et plaster, smerten går bort etter 3-4 sekunder. Synes flere skal tørre å prøve fremfor å offe og aje seg og samtidig klage over røde nupper og sår hud etter barbering.

Gjest WaterWaves
Skrevet

Har dere noen gang blitt så redd av brazilian når det rykker at dere slipper en liten lort? Det gjorde jeg :rodme: Hu dama ble litt sur....

Gjest Very Victoria
Skrevet
Har dere noen gang blitt så redd av brazilian når det rykker at dere slipper en liten lort? Det gjorde jeg :rodme: Hu dama ble litt sur....

Du som skriver at du har så sosial angst at du knapt tør handle på butikken tør plutselig og gå til en hudsalong og vokse deg :)

Gi opp, tror de fleste har skjønt at du bare skriver tull.

Skrevet
Det heter Braziliansk voksing. Jeg pleier å gjøre det på Wah Wah. Og ja, de tar alt!  :ler:

Hva er prisen for en behandling?

Skrevet

Hvis jeg bruker høvel klør det noe helt forferdelig. Sannsynligvis fordi hårene vokser i forskjellige retninger slik at jeg må dra høvelen over mange ganger før jeg får tatt alt. Jeg bruker derfor en ladyshaver spesielt beregnet for formålet og da klør det ikke i det hele tatt.

Skulle selvfølgelig gjerne ha vokset både her og der, men jeg er ikke i nærheten av å fikse voksing av leggene en gang :ler:

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Dere som tar braziliansk voksing; hvor mye betaler dere for en behandling?

Er det mye vondere enn å vokse øyebryna?

Hvor ofte gjør dere det? Må det ha grodd ut en del før dere kan gjøre det neste gang?

Skrevet

Barber oftere. Det klør når det vokser ut igjen, men hvis du ikke lar det vokse ut igjen slipper du kløinga. Det kan også hjelpe hvis du bruker en hårfjerningskrem først (men unngå direkte kontakt med slimhinner) eller hvis du barberer med hårene i stedet for mot de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...