Gå til innhold

Har gått ned 1,5 kg men kan 1 dag ødelegge alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår tidlig veide jeg meg og veide 66,8 og hadde en utskeilses dag igår med god middag brus og litt godis etterpã. 

ser at jeg veier nå 69 kg :( 

trener hver dag og trente  igår også 

Anonymkode: b8aa7...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det meste er vann. Du har jo neppe spist så mange kalorier at du er opp 2,2kg🙃

Litt samme situasjon her. Veide 77,2 onsdag morgen. Skeide ut på torsdag, og veide i dag 78,4. Blir så irritert på meg selv!!!

Anonymkode: 9e6d1...6cd

• Liker 1
Skrevet

Vekta kan fort svinge litt ja. Men det har jo ikke ødelagt noe. Er det vann forsvinner det av seg selv. Er det fett forsvinner det via aktivitet. Fortsett som før og tillat deg å kose deg innimellom. Ingenting er ødelagt.

Skrevet

Som det blir nevnt over er det mest sannsynlig vannmengden i kroppen som gjør utslag. 

Har alltid vært en forkjemper for å ikke se på vekten, men å måle omkrets.

Skrevet

Du må drikke 10 liter cola og en hel 2,2kg boks med smågodt i tillegg til det du vanligvis spiser på en dag for at du skal legge på deg 1,5 kg :)

10 liter cola = 4200 kalorier

2,2 kg smågodt ca. 8800 kalorier

= 13000 kalorier

1,5 kg kroppsfett = 11550 kalorier. Så forbrenner jo du ca. 1500 kalorier for dag om du sitter på ræva hele dagen.

En ganske heftig pose smågodt er 500g, det er så mye det er ubehagelig å spise (husk en hel stor plate freia/nidar sjokolade er 200g og sjokolade har høy massetetthet.) Drakk du en liter cola i tillegg så er det snakk om 2420 kalorier, en heftig middag i tillegg, 1000 kalorier? = 3420 kalorier - minst 1500 du forbrenner for dag = du har lagt på deg 0,166 kg fett om du bare satt på ræva hele dagen og du faktisk spiste så mye smågodt.

Tviler på du spiste så mye som eksempelet mitt, det tar med andre ord ganske mange dager å legge på seg en betydelig mengde fett. Du kan slappe av, det er bare vann.

Anonymkode: 65088...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...