Gå til innhold

dysmorfofobien ødelegger meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er dysmorfofobien så sykt sterk fortiden å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å roe den ned, jeg tør ikke å innrømme hvor mange tusen jeg har brukt de siste to mndene på ansiktet mitt, men føler jeg er blitt enda styggere å mere rynker av behandlingene jeg har gjort. Jeg har sitter å stirret i speilet nå siden klokke 2200 å egentlig hele dagen, å slik holder jeg på dag ut å dag inn de siste mndene. Dette ødelegger livet mitt å jeg får sån angst av hvor stygg jeg er, den eneste perioden jeg får litt fri er når jeg er på jobb så jeg prøver å ta på meg ekstravakte hele tiden å prøver å være så mye ute av huset som mulig, men jeg blir bare verre å verre. Noen som har samme sykdom som kan gi meg noen råd? Eller noen som har noen råd uansett? 
Psykologene her jeg bor vet ikke så mye om tilstanden min så de kommer bare med råd som ikke hjelper. Nærmeste psykolog som kan hjelpe meg er 8 timer unna med bil.  

Anonymkode: e2db1...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Online psykolog?

Anonymkode: 401c4...458

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg har denne lidelsen, selv om jeg ser meg i speilet hele tiden og får angst og depresjon av det. Huden ER stygg. virkelig stygg ! Jeg har mistet alt fettet i ansiktet , rød tynn stygg hud med masse sprengte blodkar . ser ut som en 80 åring . så det er jo ikke innbilning ! ( ble ødelagt i hudklinikk for mange år siden hos en gal hudlege ) aner ikke hva jeg skal gjøre. takler ikke den stygge huden. 

Anonymkode: 0f885...8e5

Skrevet

har du stygg hud så har du stygg hud. ingen psykolog i verden kan overbevise folk som har stygg hud om at de har fin hud liksom......

• Liker 3
Skrevet

Min datter ble som 1 åring bitt i fjeset av en hund. Slutt å bli så sjukt selvopptatte! Barnet mitt må leve med arr! Vedder på at det ikke feiler dere en dritt.

Anonymkode: f6c0d...188

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke si at jeg har denne lidelsen, selv om jeg ser meg i speilet hele tiden og får angst og depresjon av det. Huden ER stygg. virkelig stygg ! Jeg har mistet alt fettet i ansiktet , rød tynn stygg hud med masse sprengte blodkar . ser ut som en 80 åring . så det er jo ikke innbilning ! ( ble ødelagt i hudklinikk for mange år siden hos en gal hudlege ) aner ikke hva jeg skal gjøre. takler ikke den stygge huden. 

Lider du av Rosacea? Betent hud som er rød? Man får også synlige blodkar i ansiktet om du går over tid med det.

Anonymkode: 323b6...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min datter ble som 1 åring bitt i fjeset av en hund. Slutt å bli så sjukt selvopptatte! Barnet mitt må leve med arr! Vedder på at det ikke feiler dere en dritt.

Det er fryktelig at det har skjedd. Men det er også utrolig usympatisk av deg å sammenligne, og bare be folk med psykiske lidelser om å ta seg sammen. Det fungerer nemlig ikke! 

Anonymkode: 6138b...a34

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Du burde få deg noen ekte interesser 

Anonymkode: 9af15...c4b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Veldig trist at din datter har opplevd dette å det er helt forferdelig. 
Jeg har hadd denne sykdommen siden jeg var 9 år å det har ødelagt mye av min barndom , mitt liv er ødelagt pga jeg ser på meg selv som et misfoster, jeg fikk selvmordstanker allerede som 9 åring fordi jeg var overbevist om at jeg ikke såg ut som andre, det handlet aldri om å være pen eller stygg men om hva jeg trodde jeg såg i speilet, dette er en reel sykdom. På dager der sykdommen ikke er så fremtredende så ser jeg at jeg er mye penere enn de fleste men dette spiller ingen rolle for meg for jeg ser for det meste ei jente som ser ut som et grusomt monster å dette må jeg leve med så si hver dag, du tenker sikkert at dette er bare bagateller men for meg er det ikke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du burde få deg noen ekte interesser 

Anonymkode: 9af15...c4b

Dette er en sykdom på lik linje med andre sykdommer! Jeg har masse ekte interesser å er i full jobb! Men jeg er fortsatt syk lell om. 

Skrevet

Skal du bli bedre så må du få ordentlig hjelp. Flytte nærmere en erfaren psykolog, pendle i en periode, online psykolog... Du må rett og slett prioritere det i livet ditt en periode.

Anonymkode: 830d5...749

Skrevet

Hva med å bruke noe av denne tid og energi til å hjelpe noen som trenger det? Røde kors, Kitkens bymisjon osv osv

Anonymkode: cc974...7b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal du bli bedre så må du få ordentlig hjelp. Flytte nærmere en erfaren psykolog, pendle i en periode, online psykolog... Du må rett og slett prioritere det i livet ditt en periode.

Anonymkode: 830d5...749

Jeg har fått beskjed om at min sykdom er kronisk å vil ha store trykk i perioder å nå er jeg inn i en slik periode, den blir verre når jeg blir utsatt for stress . Men jeg har sett at de utfører online å tenkte å sjekke ut det, gjøre et siste forsøk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva med å bruke noe av denne tid og energi til å hjelpe noen som trenger det? Røde kors, Kitkens bymisjon osv osv

Anonymkode: cc974...7b2

Jeg jobber 100% å jobber med frivilligheten med å være besøksvenn  på sykehjem. Men kunne sikkert tatt på meg enda mer en periode slik at jeg ikke får muligheten til å sitte hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...