Gå til innhold

Jeg har falske svangerskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei dame som begynner å nærme seg slutten på fruktbar alder. Fra slutten av 30 årene ble jeg stadig mer hormonell fikk jeg stadig sterkere pms. Særlig etter de to siste svangerskapene. Jeg har også svært svært sterke symptomer rundt eggløsning med både kvalme, halsbrann murringer og noen ganger eggløsningsblødning. Dette skjedde aldri før jeg fikk barn. De siste 3 årene har jeg vært hos legen hele 3 ganger fordi jeg har vært overbevist om at jeg er gravid selv om graviditetstesten har vært negativ. Fordi symptomene er så sterke og helt like svangerskapssymptomer. Som regel har jeg nå is i magen når det nærmer seg eggløsning eller mensen. Vet hormonene spiller meg ett puss. Men nå er jeg der igjen. Ca  7 dager før mensen og kvalm, ømme såre brystvorter (det får jeg sjeldent utenom svangerskap, men det hender 1-2 ganger i året), murringer, halsbrann og ‘stinn i magen rundt eggstokker/livmor. Prøver å holde meg noen dager før jeg tar svangerskapstest for å ikke ta den for tidlig med falskt negativt svar. Men denne ventetiden er fæl. I det hele tatt fælt å ha det slik at jeg stadig må gå rundt å føle meg gravid som en tispe med falskt svangerskap. Føler meg like hormonell også. 

Er det andre som sliter med lignende? Jeg finner nemlig svært lite om tema på nett og lurer på hva som er galt med meg😌

(Ps jeg bruker ikke prevensjon fordi da blir jeg klin kokos😅 Mannen venter på sterilisering. Et uplanlagt barn er likevel hjertelig velkommen om det skulle bli slik selv om vi sliter med å få det til å gå rundt fra før)

Anonymkode: e77de...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det hadde vært bra for psyken din og kroppen din og bruke prevensjon? Virker som om du ønsker graviditet så inderlig at kroppen forbereder seg på det? 

Anonymkode: 7d06a...b21

• Liker 4
Skrevet

Har du vært hos legen og utelukket annen hormonell forstyrrelse? Tenker i første omgang at du burde utelukke tidlig overgangsalder og endometriose. 

Anonymkode: ca471...5ab

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du vier mye tid og tanker på graviditet. Du burde finne noe å bruke all denne ekstra energien på enn å tenke på deg en graviditet. Samtidig må du jobbe med tankesettet ditt enten på egenhånd eller sammen med en psykolog.

Anonymkode: 2939d...a4c

• Liker 1
Skrevet

Det du beskriver er vel ganske vanlige eggløsningssymptomer? Jeg går vanligvis på p-piller der jeg ikke får noe form for blødning, men i sommer har jeg vært dårlig på å ta de, og hadde en periode med ekstremt ømme bryster og akkurat slike symptomer du nevner. Tenkte også først det kunne være graviditet, men søkte opp og fant ut at det også kunne være tegn på eggløsning. Og blødningene kom 14 dager senere, så det må ha vært det.

Anonymkode: 6e3c7...99e

• Liker 3
Skrevet

Hva i all verden hindrer dere å bruke f. Eks kondom eller pessar? Dersom dere har trang økonomi er det ikke en god idé å få flere, og det er billigere å bruke kondom eller pessar i fruktbar periode. Her bruker vi en av disse den ene uka jeg er fruktbar, ellers går det fint uten. Jeg har regelmessig syklus da, og har kun blitt gravid de to gangene vi prøvde. 

Anonymkode: 9fb16...c88

• Liker 2
Skrevet

Akkurat samme jeg hadde hver mnd rundt eggløsning og pregestoronøkningen som skjer mellom eggløsning og mensen. Det er noen som blir rammet av litt hardere versjon av pms. Jeg er gravid nå, men hadde det slikt i 1 år (etter slutt på p piller) før jeg var gravid. Jeg måtte trene hjernen min på at det var helt normale symptomer jeg fikk hver eneste mnd, da var det lettere å tenke jeg ikke var gravid. 

Anonymkode: 4a4ef...31d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...