AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Jeg møtte en gift mann og ble forelsket. (Trenger ingen kommentarer på at dette er umoralsk) han hadde 2 voksne barn med henne og det var et vanskelig ekteskap. Han var en rett frem type som var ærlig, jeg er ganske motsatt, vegrer meg for å si sannheten. Jeg har hatt en traumatisk oppvekst så kommer kanskje av en måte å overleve på. Vanskelig med konfrontasjoner velger letteste veien. Konfliktsky Han brukte mye tid med meg men ukene og månedene gikk og han gikk ikke fra kona si. Jeg var redd for å si det, men det såret meg at han gikk hjem til henne. Jeg ønsket ikke å være hans nummer 2. Vi var enig om at jeg ikke skulle date andre eller være intime med andre og det respekterte jeg helt til den ene kvelden på en vennefest. En måned før han flyttet fra kona hadde jeg sex med en bekjent på en fest. Jeg fortalte han dette nå og nå ønsker han at vi går hver vår vei. Han hevder jeg var utro mot han selv om han enda var gift. Jeg angrer på at det skjedde men han sier han ikke kan stole på meg fordi jeg ikke fortalte han dette med engang. Han sa vi hadde en avtale. Jeg elsker han. Det er bare oss to nå og jeg er ikke dama nummer 2 lenger. Siden jeg ikke holdt meg til kun han i perioden vi anså oss som «kjærester» mener han det er tillitsbrudd. Andre med lignende erfaring eller meninger om situajonen jeg har havnet i? (Jeg vet at det er idiotisk å involvere seg i et allerede eksiterende forhold- men jeg er bare et menneske) Anonymkode: ced5e...552
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Vel, det er slik han føler det. Du må bare akseptere det... Anonymkode: 5460e...d7d 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Du har jo brutt en avtale, så det er jo forstålig av ham. Du kan prøve å forklare deg vekk med at det var veldig frustrerende for deg at han var i et forhold mens dere holdt på. At du aldri ville gjort det om han bare var din. Du hadde jo heller ingen garanti for at han ville gå fra kona. Ellers må du bare anerkjenne det som skjedde og gå videre Anonymkode: d47be...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Jeg er enig med mannen. Jeg hadde heller ikke stolt på deg nå. Ville nok avsluttet med deg. At han fortsatt var gift er ikke noe argument. Han var jo på vei ut. Anonymkode: 98a85...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har hatt en traumatisk oppvekst så kommer kanskje av en måte å overleve på. Vanskelig med konfrontasjoner velger letteste veien. Konfliktsky AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg elsker han. AnonymBruker skrev (9 timer siden): situajonen jeg har havnet i AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg er bare et menneske Nei, du elsker han ikke, og det virker ikke som du vet hva kjærlighet er. Det du snakker om, er avhengighet. Du viser tydelig at du ikke ser ditt eget ansvar i ting, kun bortforklaringer og unnskyldninger. Anonymkode: 7ab13...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 Du er en hore ihvertfall. Støtter gubben her, selvom han selvsagt heller ikke har rent mel i posen. Men du er verre. Anonymkode: e4d65...04e 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 Hva om vi endrer kjønnsrollene i denne historien og det var kvinnen som var gift. Hun gikk ikke fra mannen sin men ønsker å ha en avtale med kjæresten på si at han ikke fikk lov å røre andre. endrer det kommentarfeltet her? Anonymkode: ced5e...552
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva om vi endrer kjønnsrollene i denne historien og det var kvinnen som var gift. Hun gikk ikke fra mannen sin men ønsker å ha en avtale med kjæresten på si at han ikke fikk lov å røre andre. endrer det kommentarfeltet her? Anonymkode: ced5e...552 Absolutt ikke. Mennesker som inntar offerrollen er da like stakkarslige enten de er menn eller kvinner. Anonymkode: 7ab13...cc6 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt ikke. Mennesker som inntar offerrollen er da like stakkarslige enten de er menn eller kvinner. Anonymkode: 7ab13...cc6 Da syntes jeg du skal søke opp historien som heter «utro elsker» i en tråd lenger ned. Samme historie. Her er meningene stikk motsatt. Tankevekker Anonymkode: ced5e...552
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da syntes jeg du skal søke opp historien som heter «utro elsker» i en tråd lenger ned. Samme historie. Her er meningene stikk motsatt. Tankevekker Anonymkode: ced5e...552 Ellers takk du, jeg vet veldig godt at mange her inne har svært lave krav til menn. Anonymkode: 7ab13...cc6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Du skriver lite om tidsperspektivet her. Å få fra hverandre når det er barn involvert kan ta lang tid selv om forholdet er over. Vi brukte 3-4 mnd fra beslutningen ble tatt til jeg var etablert i ny bolig. Hun jeg møter nå er i samme situasjon og bruker ca 8 mnd ettersom ektefellen må få tid til å prosessere. Det er mye som må klaffe mtp kjøpe / selge bolig, forberede barna osv. Så om det er rett av ham er avhengig av deres relasjon, ikke at han ikke hadde flyttet ut enda. At han gikk fra henne tyder jo på at prosessen var i gang men du ble kanskje utålmodig? Anonymkode: f69e6...01a 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 Hvorfor er det greit at en av dem spiller på 2 hester, mens den andre skal holdes i sjakk? Det er jo i utgangspunktet ingen monogamt forhold i «kjæreste relasjonen» på si. Helt uavhengig om det er mannen eller kvinnen som er gift. Avtalen ble kanskje brutt men på hvilke premisser. hvordan kan det oppleves som utroskap om den andre på si utfører et ligg i samme periode som den andre er gift. Forstår ikke begrepet hore i dette. jeg har lest «utro elsker» sitt innlegg og denne historien er lik med motsatt kjønnsroller. Folk mener det stikk motsatte i samme kontekst. 🥱 Der er kvinnen fortvilet over at hennes elsker har vært «utro» mens hun var gift. Men i dette tilfelle er kvinnen helt urimelig fordi hun selv var gift. i dette tilfelle blir damen kalt hore fordi hun hadde sex med en annen enn hennes gifte «kjæreste» … Anonymkode: ced5e...552
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skriver lite om tidsperspektivet her. Å få fra hverandre når det er barn involvert kan ta lang tid selv om forholdet er over. Vi brukte 3-4 mnd fra beslutningen ble tatt til jeg var etablert i ny bolig. Hun jeg møter nå er i samme situasjon og bruker ca 8 mnd ettersom ektefellen må få tid til å prosessere. Det er mye som må klaffe mtp kjøpe / selge bolig, forberede barna osv. Så om det er rett av ham er avhengig av deres relasjon, ikke at han ikke hadde flyttet ut enda. At han gikk fra henne tyder jo på at prosessen var i gang men du ble kanskje utålmodig? Anonymkode: f69e6...01a Vi hadde vært «kjærester på si» i 10 måneder, det var ingenting som skulle tilsi at de skulle gå fra hverandre selv om det lå i kortene. Han fortalte at de var intime. Det var vanskelig for meg ettersom jeg var blitt veldig forelsket. Jeg begynte å drikke alkohol og følelsene tok overhånd da jeg visste de var sammen den helgen. Jeg benyttet meg av muligheten med å ligge med en bekjent i ganske beruset tilstand. Jeg var sint og sjalu men gjennomførte et samleie. Nå tar fortiden meg igjen. Og han vil kaste meg ut pga denne hendelsen.. vi har vært samboere etter dette i 3 år. Så det er 3,5 år siden det skjedde. Anonymkode: ced5e...552
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det greit at en av dem spiller på 2 hester, mens den andre skal holdes i sjakk? Tuller du? Det er fordi de ble enig om det. Blir man enig om noe, så er det det som gjelder, selv om den ene føler at de gikk med på for mye. Du har tydeligvis store problemer med relasjoner og bør få fikset opp i dette før du nærmer deg en mann igjen. Anonymkode: 7ab13...cc6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi hadde vært «kjærester på si» i 10 måneder, det var ingenting som skulle tilsi at de skulle gå fra hverandre selv om det lå i kortene. Han fortalte at de var intime. Det var vanskelig for meg ettersom jeg var blitt veldig forelsket. Jeg begynte å drikke alkohol og følelsene tok overhånd da jeg visste de var sammen den helgen. Jeg benyttet meg av muligheten med å ligge med en bekjent i ganske beruset tilstand. Jeg var sint og sjalu men gjennomførte et samleie. Nå tar fortiden meg igjen. Og han vil kaste meg ut pga denne hendelsen.. vi har vært samboere etter dette i 3 år. Så det er 3,5 år siden det skjedde. Anonymkode: ced5e...552 Det du beskriver her er jo en vesentlig annen forutsetning. Ettersom det er flere år siden det skjedde, kan man jo tenke at han ønsker ut og bruker det som en unnskyldning. Eller at det har ligget som en verkebyll for ham så lenge. Har en lignende sammenligning med min eks hvor hun gjorde noe litt dumt. Handlingen i seg selv var ikke så ille, selv om den isolert sett fikk konsekvenser. Men det som gjorde det så ille var måten hun møtte meg på da jeg syntes det var vanskelig i ettertid- dvs hvordan hun ikke møtte meg. Så det ble verre for meg enn den bakenforliggende handlingen. Det var elendig kommunikasjon hele veien. Sier ikke at du skal legge deg flat og akseptere urimelighet siden han tross alt brukte tid på bruddet. Men spør han om dere kunne gjort noe annerledes. Anonymkode: f69e6...01a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er en hore ihvertfall. Støtter gubben her, selvom han selvsagt heller ikke har rent mel i posen. Men du er verre. Anonymkode: e4d65...04e Nå ble jeg fryktelig spent, vil du dele resonnementet bak denne konklusjonen? Klarte ikke å lese timeprisen fra innlegget, kanskje du kan sitere? Anonymkode: 9bd9f...c34
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det du beskriver her er jo en vesentlig annen forutsetning. Ettersom det er flere år siden det skjedde, kan man jo tenke at han ønsker ut og bruker det som en unnskyldning. Eller at det har ligget som en verkebyll for ham så lenge. Har en lignende sammenligning med min eks hvor hun gjorde noe litt dumt. Handlingen i seg selv var ikke så ille, selv om den isolert sett fikk konsekvenser. Men det som gjorde det så ille var måten hun møtte meg på da jeg syntes det var vanskelig i ettertid- dvs hvordan hun ikke møtte meg. Så det ble verre for meg enn den bakenforliggende handlingen. Det var elendig kommunikasjon hele veien. Sier ikke at du skal legge deg flat og akseptere urimelighet siden han tross alt brukte tid på bruddet. Men spør han om dere kunne gjort noe annerledes. Anonymkode: f69e6...01a Ingen verkebyll da jeg fortalte dette nå. Hemmeligheten om sex i fylla da vi datet kom frem nå. Ellers har vi hatt et flott forhold lenge. Anonymkode: ced5e...552
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen verkebyll da jeg fortalte dette nå. Hemmeligheten om sex i fylla da vi datet kom frem nå. Ellers har vi hatt et flott forhold lenge. Anonymkode: ced5e...552 Mitt forslag - uten å kjenne dere eller situasjonen noe særlig - er å la ham reagere og møte ham litt der han er. Ikke unnskyld eller "legg det over på ham" ved at han brukte tid på å gå fra konen sin. Det tar alltid tid om man skal gjøre det riktig og om han opplever at du bruker det mot ham hadde i hvertfall jeg gått i vranglås. I hans hode var han nok ferdig med og på vei ut av ekteskapet for å være med deg - og dere hadde en avtale som du brøt. Jeg hadde blitt såret men trenger ikke være noen grunn til å gå fra hverandre om dere håndterer det riktig. Dersom det blir en "ja, men du var gift.." osv, blir det bare verre tror jeg. Anonymkode: f69e6...01a 1
Fremmed fugl Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 TS, Sett fra din samboer, så hva du utro samtidig som han ofret sitt ekteskap på grunn av deg. Det å ikke ta det som utgangspunkt videre for deg, vil nok gjøre det vanskeligere å nå ditt mål om å ikke miste han. Unnskyld uten bortforklaringer. Troverdig hva du har lært deg av dette. Litt av basis i din del av dialog med han. Tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå