AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Sjuåringen min har en blanding av melketenner og voksentenner, og jeg har lagt merke til at de nye tennene er mye gulere enn melketennene. Er dette vanlig? For eksempel har to av de nye fortennene i underkjeven kommet helt frem nå, og kontrasten er stor til nabotennene som ennå ikke har falt ut. Han har kommentert det selv også når han ser i speilet. Jeg VET det bare er kosmetisk, men likevel synes jeg det er trist at tiden med kritthvit perlerad tydeligvis er forbi. Mine egne tenner ser faktisk hvitere ut enn hans, og jeg er jo snart førti og har drukket kaffe daglig i over tjue år.. Anonymkode: a6581...fb8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Min mellomste (11 år) har også ganske gule tenner. Jeg spurte tannlegen, men hun sa at noen bare var sånn. Ingenting galt med tennene. Hun legger merke til det selv også 😩 Anonymkode: d4b5f...93f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjuåringen min har en blanding av melketenner og voksentenner, og jeg har lagt merke til at de nye tennene er mye gulere enn melketennene. Er dette vanlig? For eksempel har to av de nye fortennene i underkjeven kommet helt frem nå, og kontrasten er stor til nabotennene som ennå ikke har falt ut. Han har kommentert det selv også når han ser i speilet. Jeg VET det bare er kosmetisk, men likevel synes jeg det er trist at tiden med kritthvit perlerad tydeligvis er forbi. Mine egne tenner ser faktisk hvitere ut enn hans, og jeg er jo snart førti og har drukket kaffe daglig i over tjue år.. Anonymkode: a6581...fb8 Ikke fokuser på det. Du risikerer å gi han dårlig selvtillit. Når han blir gammel nok kan ha ta tannbleking hvis nødvendig Anonymkode: c2369...ce8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke fokuser på det. Du risikerer å gi han dårlig selvtillit. Når han blir gammel nok kan ha ta tannbleking hvis nødvendig Anonymkode: c2369...ce8 Jeg/pappaen fokuserer ikke på det. Guttungen oppdaget og kommenterte det selv, han kan ikke vite hva jeg tenker. Synes bare det er litt trist, og lurte på om det er normalt/om flere har samme erfaring. Vi har bare ett barn, så jeg vet ikke hva som er "vanlig". Anonymkode: a6581...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Helt normalt. Ikke påfør ham komplekser. Anonymkode: 66cfa...92d
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 Eh. Melketenner er selvsagt hvitere enn permanente tenner. Trodde alle visste det. Permanente tenner er ikke "hvite", selv om noen nyansene til ulike mennesker er forskjellig ut i fra flere faktorer (som emaljen blant annet). Derfor har selvsagt du ulik nyanse fra ham. Ikke gi barnet ditt komplekser. Herregud. Anonymkode: 775d5...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå