Gå til innhold

River ut mitt eget hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver i perioder på med å rive ut håret mitt. Har lest om forstyrrelser som trikotillomani, men forstår at da napper man hår. 

Jeg napper ikke håret mitt. Jeg drar alle fingrene på ene hånda gjennom håret mitt, grer det liksom, og da mister jeg mye hår. Kan holde på i 5-40 min kanskje. Ender opp med masse hår i en hau på gulvet. Har holdt på med dette i mange, mange år. 

De siste gangene jeg har vært hos frisøren så har de kommentert og vist at håret mitt er mye kortere på høyre side av hodet enn venstre side. De hadde aldri sett det før, og det er først nå det har gått opp for meg at det gjerne har sammenheng med alt håret jeg drar ut… 

Er det noen andre her som driver med det samme? 
Jeg sliter i perioder med angst og depresjon, kan det ha forbindelse med det? 
Hvordan stoppe? Synes det er så beroligende å gre håret med fingrene mine og se hvor mye hår jeg drar ut. 

Anonymkode: 77f88...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme. Har kun øyenbryn på venstreside ....  

Anonymkode: 743c2...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør det samme. Har kun øyenbryn på venstreside ....  

Anonymkode: 743c2...cc6

Hvorfor gjør du det ?

Skrevet

Her er en typisk hårball jeg drar ut på en «økt». Jeg har svært tynt hår, også.. 

ts 

301951CC-6A39-40EB-B1A8-9316242D37EE.jpeg

Skrevet

Og siden forrige bilde har jeg revet ut en ball til.. klarer ikke å stoppe når jeg først har startet! 

Har drevet med dette i 5-8 år, men er først nå det har gått opp for meg at dette kanskje ikke er normalt - og at det kanskje er derfor håret mitt ikke vokser på ene siden av hodet. Noen som vet om dette er knyttet til angst, eventuelt OCD? 

DD1EFC77-BBE1-4432-85DB-71C0CE20B419.jpeg

Skrevet

Selv om du ikke napper håret ut med pinsettgrep så har nok dette mye til felles med trikotillomani likevel. Tror du vil finne svar på spørsmålene dine hvis du leser om trikotillomani.

Anonymkode: 55b15...3c5

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør det masse! Gikk igjennom en krise i sommer og har snart ikke noe hår igjen på hodet. Noen som vet hva dette kommer av?

Anonymkode: 083c0...7dd

Skrevet

Gå til legen, dette er ikke normalt. Lykke til🌸

Anonymkode: eb5f3...fc9

• Liker 1
Skrevet

Søk hjelp hos psykolog, er mitt råd. 

Anonymkode: 0845b...055

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...