Gå til innhold

Lurt å suge med kondom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sugde en kar uten kondom får jeg kjønnssykdom nå??🥲🥲🥲

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke umulig, men det er veldig, veldig, veldig, veldig lite sannsynlig å bli smittet med kjønnsykdom om man suger en penis med kondom på seg. 

Anonymkode: 6c4d4...0d9

• Liker 1
Skrevet

Åh, så nå at du sugde uten kondom. Sannsynligvis får du ikke noe sykdom, siden jeg tror de fleste ikke har kjønnsykdom. Selv om man har det så er det ikke automatisk sånn at man blir smittet. Hvor lett det overføres kommer an på hvilken sykdom osv. Hvis du ikke svelgte sæden er det mindre sannsynlighet for å bli smittet.

• Nyttig 1
Skrevet
Humle Brumle skrev (8 minutter siden):

Det er når slike spørsmål stilles at jeg forstår at jeg ikke har noe på Kvinneguiden å gjøre.. 

Anonymkode: 7da7b...c87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh, så nå at du sugde uten kondom. Sannsynligvis får du ikke noe sykdom, siden jeg tror de fleste ikke har kjønnsykdom. Selv om man har det så er det ikke automatisk sånn at man blir smittet. Hvor lett det overføres kommer an på hvilken sykdom osv. Hvis du ikke svelgte sæden er det mindre sannsynlighet for å bli smittet.

Burde jeg testes? Merker at jeg angrer på at jeg ikke bruke en kondom. 

Anonymkode: 6712a...54a

Skrevet

Burde jeg testes? Merker at jeg angrer på at jeg ikke bruke en kondom. 

Ja, det er lurt å ta en test hvis man har hatt ubeskyttet sex.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiser ikke karamell med papiret på... 

Anonymkode: 2540c...6d0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser ikke karamell med papiret på... 

Anonymkode: 2540c...6d0

Ung.no gjør tydligvis det! 

Skrevet

Er nok veldig liten sannsynlighet at du får kjønnssykdom av det. Aldri hørt om eller opplevd kondom ved suging. 

Skrevet

Ja, det er lurt å ta en test hvis man har hatt ubeskyttet sex.

Shit as det her var korttenkt av meg. Men karen virka overraska når jeg sa jeg ikke hadde kondom. Han bare «suger du med kondom?!»

Skrevet

Shit as det her var korttenkt av meg. Men karen virka overraska når jeg sa jeg ikke hadde kondom. Han bare «suger du med kondom?!»

Sannsynligvis så går det fint. Jeg har sugd flere uten kondom og har ikke fått noe sykdommer.. Det er en unødvendig risiko da. Lurt å teste deg uansett :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er like ekkelt å suge pikk med eller uten kondom.

Anonymkode: 41ea2...1ee

• Liker 2
Skrevet

Det er like ekkelt å suge pikk med eller uten kondom.

Nå var ikke tråden om dette var ekkelt eller ikke. Det er om man kan få kjønnssykdommer av det.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja da fikk han jo gitt deg beskjed om at sex med beskyttelse er han overhodet ikke vant til... Kanskje ikke akkurat da det er lurest å droppe kondom. 

Du kan få herpes, klamydia/gonore i svelg, hpv i svelg, og hiv og hepatitt kan også smitte på den måten.

Man bør bare ha ubeskyttet sex med fast partner som er testet og frisk - det gjelder selv om man møter på Roy Åge som har pult 40 damer og aldri blitt spurt om å bruke kondom før. (Spesielt når man møter på Roy Åge.)

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet
Warrior skrev (9 minutter siden):

Er nok veldig liten sannsynlighet at du får kjønnssykdom av det. Aldri hørt om eller opplevd kondom ved suging. 

Da har du ikke hørt så mye :)

Man kan få seksuelt overførbare sykdommer også i munn og svelg. Det er blant annet en stor økning i halskreft som følge av HPV-viruset grunnet endrede seksualvaner i befolkningen de siste 30-40 åra. Man tester ikke for HPV i svelg hos de som ikke har fått utviklet kreft (eller celleforandringer på stemmebåndene som noen ganger kan oppdages før det blir kreft ved at stemmen endrer seg), så det er veldig lurt å bruke kondom ved oralsex ja. 

Anonymkode: 6cb1b...bc9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå var ikke tråden om dette var ekkelt eller ikke. Det er om man kan få kjønnssykdommer av det.

Det er i utgangspunktet pikken som sprer kjønnssykdommer. Damer og menn som har sex med hverandre og menn som har sex med menn sprer rundt seg hele tiden. Damer og menn som har sex med damer og menn kan smitte andre damer og menn. Men damer som har sex med kun damer kan ikke smitte hverandre.

Skrevet (endret)
Humle Brumle skrev (58 minutter siden):

Det spørs litt om han har hatt sex med mange forskjellige kvinner, uten at han tester seg gjevnlig? Når tok han testen sist gang? Når tok du testen sist?

Forresten, det å bli sugd med kondom på, har jeg ikke erfaring med..

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Skrevet

Er trådstarter kvinne eller mann? 

Skrevet
Diry72 skrev (14 minutter siden):

Er trådstarter kvinne eller mann? 

Kvinne

Skrevet

Har ikke eldre homofile en høyere prevalens for halskreft pågrunn av HPV?

Anonymkode: 18d0b...bf5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...