Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du?

Anonymkode: 4ad62...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke egentlig. Blir litt skremt. Men babyen er jo kjempesøt! Det er bare tanken på at man er gravid og må føde et så stort barn som er litt forstyrrende.

Anonymkode: 8892e...06c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, de er kjempestygge, og burde bli slanket til å veie 3 kilo så fort som mulig.

Altså. Baby er baby, og baby et søt. Om de veier 3 kilo eller om de veier 5 kilo, så er de kjempesøte.

Anonymkode: 91fed...a95

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er babyens vekt ved fødsel noensinne søtt? Det er da bare en av få ting man kan si om nyfødte babyer, de var så og så lange og veide så og så mye, og så kan man si ja, det var en liten/middels/stor baby. Og si au au til de som får stor baby. 

Anonymkode: 16933...e8f

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, de er kjempestygge, og burde bli slanket til å veie 3 kilo så fort som mulig.

Altså. Baby er baby, og baby et søt. Om de veier 3 kilo eller om de veier 5 kilo, så er de kjempesøte.

Anonymkode: 91fed...a95

Ikke alle babyer har normalvekt på 3 kg, noen er store, ikke tykke. 

Anonymkode: 8892e...06c

Skrevet

Fleskebabyer :)

Anonymkode: 52db8...23a

• Nyttig 2
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at min venninne nylig fødte et barn. Jeg gratulerte henne og hun takket og sa babyen veide over 5kg. Ble litt overrasket og spurte om hun hadde udiagnostisert svangerskapsdiabetes. Da ble hun furten. Jeg sa at jeg ikke helt visste hva hun ønsket at jeg skulle svare til slik informasjon og da sa hun at normale folk ville sagt «så søtt!».

• Liker 1
Skrevet

Hun kommer garantert til å få spørsmål om sv.diabetes av en høy prosentandel, og jeg gjetter at hun allerede superlei av at folk kommenterer vekten (og ikke babyens søthet) 😅 Jeg hadde sikkert hatt samme reaksjon som deg, altså! Men husker jeg selv ble lei da "alle" skulle kommentere og gjøre et poeng av hvor store mine babyer var.

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk en stor baby og fikk høre han lignet på en konfirmant 😂 Det syntes jeg var morsomt. (Fikk ingen annen grunn enn at han kom 14 dager på overtid.

Anonymkode: 5d5cd...706

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke bra for baby å være så stor!

Anonymkode: 0b0a2...7be

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det var vel noe å klage på, det og 🙄

Endret av mingus
  • Liker 8
Skrevet (endret)

De er da kjempesøte uansett om de er tre eller fem kilo! Så en baby som var tre kilo ved fødsel er ikke søt lenger når han er en måned og veier fem? Eller to måneder og veier syv? 

Jeg synes uansett alltid at babyer ser så små ut. En av mine var fire kilo, og jeg spurte i fullt alvor om det var noe galt, for hun var så liten (før de veide henne)... mitt tantebarn var enda større og jeg var fullt overbevist om at hun var kjempeliten.  Neida, det var hun ikke. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet

Herregud, for et lavmål å diskutere…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er at min venninne nylig fødte et barn. Jeg gratulerte henne og hun takket og sa babyen veide over 5kg. Ble litt overrasket og spurte om hun hadde udiagnostisert svangerskapsdiabetes. Da ble hun furten. Jeg sa at jeg ikke helt visste hva hun ønsket at jeg skulle svare til slik informasjon og da sa hun at normale folk ville sagt «så søtt!».

Hvor lang var han? 

Anonymkode: 22317...339

Skrevet

Fokuset på vekt begynner tidlig skjønner jeg. 

Anonymkode: 6cf1a...67e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vær så snill og utdyp dette, gjerne med fakta.

Anonymkode: 4977a...4c9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (7 minutter siden):

De er da kjempesøte uansett om de er tre eller fem kilo! Så en baby som var tre kilo ved fødsel er ikke søt lenger når han er en måned og veier fem? Eller to måneder og veier syv? 

Jeg synes uansett alltid at babyer ser så små ut. En av mine var fire kilo, og jeg spurte i fullt alvor om det var noe galt, for hun var så liten (før de veide henne)... mitt tantebarn var enda større og jeg var fullt overbevist om at hun var kjempeliten.  Neida, det var hun ikke. 

Enig her! Vi følte oss ganske sikre hele svangerskapet på at gutten vår kom til å være stor da jeg var ganske enorm og vi begge var store babyer da vi ble født.

Gutten som kom ut var så liten!! Det var en av de første tingene jeg påpekte. Han ble lagt på vekten og var jammen 3980, så noen fugleunge var han jo ikke ved fødsel 😅 

Nei, vekt har ingenting å si for babyens søthet 😄

Anonymkode: 55933...40b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke mye baby da, når den er 5 kg. Eller ser ut som baby da. Har den i tillegg festet seg tidlig med hodet ned, så får den også dypere søkk ved nese/ øyne (pga høy vekt), sånn at den ser sinna ut. Ikke søtt nei. 

Anonymkode: da614...fea

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var 5 kg… tror jeg var ganske søt ass 🤷🏼‍♀️ Men sånn helt seriøst hvorfor kommenterte du og begynte å komme med diagnoser i en slik situasjon. Mor er full i hormon og sårbar og skal måtte forsvare at barnet er stort og høre på folk som skal stille diagnoser og alt mulig. Skjerpings 🙄 Dersom det er en grunn til at barnet er stort så er det uansett ikke noe du har noe med å gjøre. Når noen har født et barn gratulerer vi og sier barnet er søtt. Og har du andre meninger eller spørsmål så hold de for deg selv. 

Anonymkode: a5133...9cc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo ganske frekt å respondere på stor baby med å spørre om hun var syk under svangerskapet. Normale folk ville jo sagt noe om at ja, det var en riktig plugg, han er søt, auau det må ha gjort vondt, eller et eller annet høflig om babyen. 

Anonymkode: 16933...e8f

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...