Gå til innhold

Deprimert fordi jeg er singel, og singel fordi jeg er deprimert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel egentlig det mest vesentlinge. Føler jeg er i en ond sirkel og ingen veit ut av den. La til en * fordi det er et par andre ting som gjør det bokstavelig talt umulig å forbedre situasjonen, så ikke noen vits å gå inn på det da de tingene ikke kan endres. Men hvordan kan jeg bli kvitt den følelsen av å være deprimert over at jeg er ensom og ønsker å ha den følelsen av å bare en gang, om så det bare varer 1 dag, elske noen som også elsker meg tilbake?

Anonymkode: c6646...758

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal komme deg igjennom depresjonen og bår du blir frisk kan du tenke på kjæreste. Å ha kjæreste når du er deprimert er uansett veldig vanskelig. Du kjenner kanskje ikke at du er glad i han og du ønsker ikke noe nærhet. Han blir lei seg og forstår ikke, føler seg avvist. Og så har dere parforholdsproblemer som du også må håndtere midt oppi din egen krise. 

Anonymkode: eaf3b...ca2

• Liker 2
Skrevet

Dra deg opp av grøfta, begynn på sosiale aktiviteter og kurs , få flere venner , en hund og kom deg ut av depresjonen 

Anonymkode: d102a...220

Skrevet

Huff, du beskriver en del av de samme følelsene jeg sitter med. Ble i fjor hardt og brutalt dumpet av min samboer gjennom 9 år. Ble sammen med en fyr i etterkant. Varte i 11mnd. Han sa han elsket meg, men jeg var for skadet av tidligere brudd og for emosjonelt nedbrutt til å si det tilbake. Det var skummelt; selv om jeg hadde lyst til å si det tilbake der og da.

Er nå ny-singel igjen og hater ensomheten. Er fortsatt i "emosjonell ubalanse" pga. div som har skjedd det siste snart halvannet året. Har et par datingapper, men det føles tomt. Vet ikke om jeg har noen gode råd å gi. Det er tøft.

Man må vel dessverre ta tiden til hjelp. Prøve å "finne seg selv", som er en klisjé på mange måter, men tror det hjelper. Det er lov å ta vare på seg selv. Du kan jo date om du vil, men vær kresen. Ser at det er mange som dessverre bare er ute etter et ligg og ikke noe mer; og en del av de som sier de er interessert i noe mer - er egentlig ikke det. Vanskelig jungel å bevege seg i. Vit at det er håp. Det er noen for oss der ute ❤️

Anonymkode: 2d3ec...4c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dra deg opp av grøfta, begynn på sosiale aktiviteter og kurs , få flere venner , en hund og kom deg ut av depresjonen 

Anonymkode: d102a...220

Er så sosial som det lar seg gjøre tatt i betraktning av hvordan situasjon jeg er i. Det er ikke så mye at jeg har lyst til å ha kjæreste lenger, føler jeg bare vil være en byrde for nok et menneske. Jeg ønsker å ikke lenger føle at jeg har lyst på en kjæreste.

Prøver å være så direkte på poenget som mulig, var her for et halvt år siden og fortalte historien min, forventer ikke at folk skal si du er grei som du er og noen bør ville ha det ved å være deg selv slik du er nå. Noe helt annet at folk klaget på at det var for langt, tok meg flere uker får jeg igjen våget å si et ord under støtte gruppen jeg går i.

Er noen ny i gruppen som jeg er utrolig sjalu på fordi de er aseksuell, det høres ut som den perfekte drømme situasjonen for meg, ville vært så mye enklere om jeg ikke følte et behov å ville ha noen andre i livet mitt enn familie og venner.

Anonymkode: c6646...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...