AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Ba om å fornye resept som jeg allerede hadde på Helsenorge (brukt 2 av 6 stk pakker, men man må fornye mellom hver pakke). Det står på hjemmesiden at det skal ta maks 5 arbeidsdager til jeg får svar. Fastlegen var visst på ferie og jeg hørte ingenting. Jeg ringte derfor til resepsjonen på den femte arbeidsdagen fordi jeg ikke har flere piller igjen. Helsesekretær forsikret meg om at det skulle skrives ut ny resept i løpet av dagen av en annen lege. Da jeg i løpet av den femte dagen ikke hadde fått resepten møtte jeg fysisk opp på legekontoret. Hun forsikret meg da igjen om at dette skulle ordnes i løpet av ettermiddagen når legen hadde tatt seg av alle pasientene på legekontoret. Men jeg fikk aldri noen resept. Behandlingen min blir dermed avbrutt på grunn av dette! Andre som har opplevd lignende, og hva har dere i så fall gjort? Noe jeg kan gjøre i fht å klage? Tenkte å ringe legekontoret igjen på mandag for å kreve at jeg skal ha resepten min i løpet av dagen, eller så setter jeg meg på legekontoret etter jobb og nekter å flytte på meg til jeg har fått medisinene mine🙈🙈 Anonymkode: ce532...b1e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Hvis du er dame må du vel avlegge negativ hCG på legekontoret før resept fornyes? Anonymkode: 699ac...9ff
carolinet Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Nei, har ikke måttet gjøre det tidligere. Vet ikke om det varierer fra legekontor til legekontor. Ble heller ikke nevnt når jeg ringte til legekontoret.
Topsi Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 carolinet skrev (3 timer siden): Nei, har ikke måttet gjøre det tidligere. Vet ikke om det varierer fra legekontor til legekontor. Ble heller ikke nevnt når jeg ringte til legekontoret. Du har vel fått beskjed om å bruke sikker prevensjon?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Jeg trodde iso bare kunne skrives ut av hudlege? Men mulig det har endret seg? Jeg måtte avlegge negativ hcg og leverprøeve på Furst hver mnd før ny resept. Anonymkode: ff75b...60f 1
carolinet Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg trodde iso bare kunne skrives ut av hudlege? Men mulig det har endret seg? Jeg måtte avlegge negativ hcg og leverprøeve på Furst hver mnd før ny resept. Anonymkode: ff75b...60f Det kan nå skrives ut av fastlege som har erfaring med iso Jeg har akkurat tatt tester. Må ikke ta det hver mnd i følge min fastlege, men dette varierer veldig fra lege til lege tydeligvis
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ba om å fornye resept som jeg allerede hadde på Helsenorge (brukt 2 av 6 stk pakker, men man må fornye mellom hver pakke). Det står på hjemmesiden at det skal ta maks 5 arbeidsdager til jeg får svar. Fastlegen var visst på ferie og jeg hørte ingenting. Jeg ringte derfor til resepsjonen på den femte arbeidsdagen fordi jeg ikke har flere piller igjen. Helsesekretær forsikret meg om at det skulle skrives ut ny resept i løpet av dagen av en annen lege. Da jeg i løpet av den femte dagen ikke hadde fått resepten møtte jeg fysisk opp på legekontoret. Hun forsikret meg da igjen om at dette skulle ordnes i løpet av ettermiddagen når legen hadde tatt seg av alle pasientene på legekontoret. Men jeg fikk aldri noen resept. Behandlingen min blir dermed avbrutt på grunn av dette! Andre som har opplevd lignende, og hva har dere i så fall gjort? Noe jeg kan gjøre i fht å klage? Tenkte å ringe legekontoret igjen på mandag for å kreve at jeg skal ha resepten min i løpet av dagen, eller så setter jeg meg på legekontoret etter jobb og nekter å flytte på meg til jeg har fått medisinene mine🙈🙈 Anonymkode: ce532...b1e Jeg hadde et lite opphold i sommer pga hudlegens sommerferie. Resepsjonisten i telefonen forsikret meg om at dette ikke hadde noen betydning for behandlingen, og at mange andre lurte på det samme. Jeg tar heller ikke hcg-prøver, bare blodprøver før hver pakke. Hudlegen skrev ut to pakker til meg sist, uten at jeg skal øke dosen, slik at jeg får flere esker på samme resept. Anonymkode: cc0c2...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå