Gå til innhold

Hvordan bor du sammenlignet med kollegene dine? Bor du finere? Eller dårligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg bor i et bedre strøk enn kollegene mine. Jobber i offentlig sektor og kollegene mine bor ganske alminnelige steder( men hyggelige og jeg kunne fint bodd der). Jeg bor i et ganske attraktivt strøk som jeg aldri hadde hatt råd til uten støtte hjemmefra. Trives der, så hvorfor skal jeg flytte?

Må innrømme at jeg av og til tenker på at andre kanskje synes det er rart at jeg bor der jeg bor med den inntekten. Oslo er jo ganske dyrt. Jeg bor ikke noen luksusvilla på Bygdøy akkurat🤣, men mye bedre enn personer med min inntekt gjør generelt.

Flere som har de samme følelsen?. Må innrømme at jeg bevisst går mer shabby kledd for å virke mindre fin. Fikk kommentarer på at jeg gikk fint kledd før og ble redd for å signalisere at jeg var virkelighetsfjern( som ikke er helt usant) 

Anonymkode: 5fd40...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke, hvorfor er det noe å tenke over? Kle seg mer shabby for å ikke virke for pen på det? Hører det er Oslo du bor i ja...

Er nok annerledes her i en annen større by. Mange som kjøper bolig rimeligere bydeler der for å kjøpe sin første bolig, og jeg tenker ikke noe negativt om det.

Hvor du bor har svært lite å si om hvor mye du er verd som person, i mine øyne.

Anonymkode: b9ad0...e24

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på engang. Jeg vet ikke hvordan det set ut hjemme hos mine kollegaer, men jeg vil anta at jeg bor endel finere enn de på min alder og tilsvarende som de med dobbel min alder. Var så heldig som arvet og bygget på tomt i et veldig attraktivt og dyrt boligområde.

Jeg tror ikke dette er noe du trenger tenke på. Jeg tror neppe at andre går rundt og tenker på det. Kle deg med det du synes er fint. 

Anonymkode: 757e4...b59

• Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det er lite her i verden jeg gir mer f.... i enn hvordan mine kollegaer bor.

Skrevet

Jeg har over 200 kolleger på samme arbeidssted, et par tusen i Norge og enda flere tusen rundt i Norden. Aner ikke hvor mer enn et par stykker av dem bor. Har ikke tenkt på om de bor finere eller verre heller. 

Hvorfor i alle dager er det egentlig interessant?

Anonymkode: 0f689...6e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan de bor?

Anonymkode: 74f54...3a4

• Liker 1
Skrevet

Hvem bryr seg?

Anonymkode: d2f08...6a2

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke og bryr meg enormt lite. 

Anonymkode: b58b8...15b

Skrevet

Noen som har litt lite å tenke på i helga…

Anonymkode: f5eed...82a

• Liker 1
Skrevet

Tja, eg bur i eit "palass" på bygda. Vi har det kanskje fint. Fleste andre som bur her har det på same måten. Har ikkje tenkt så mykje over det.

Anonymkode: b94ba...390

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært hjemme hos noen av de, så det aner jeg ikke.

Anonymkode: d770f...137

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt kollegaer som har ment - og gitt utrykk for - at de synes jeg bor finere (les: på snobbested)... Jeg bor i Oslo, i det som er ansett for et "fint" strøk, og har jobbet et stykke utenfor byen, og fått litt kommentarer når jeg har sagt hvor jeg bor. At stort sett alle kollegaene mine bor i eneboliger mens jeg bor i en liten bygårdsleilighet har ikke vært en del av regnestykket deres... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor bedre enn de som er enslige. Men det er jo å forvente siden jeg er gift. 

Anonymkode: a3a2d...f41

Skrevet (endret)

Jeg bryr meg lite hvor jeg bor så lenge det er fint og jeg har det jeg trenger. Og hva betyr det hvor andre bor? Jeg vet ikke hvor folk bor, bortsett fra de jeg har besøkt - selv da tenker jeg ikke over det heller.

Bor i en "drabantby" der det bare er masse boligblokker og nyetablerte rekkehus og eneboliger. Det er ganske dyrt her egentlig, men mye rimeligere enn samme greia 8 km nærmere sentrum. Og ærlig talt - det overlever jeg helt fint så lenge det er snakk om bare 13 min ekstra kjøring.

Det å få kompliment på antrekket er jo bare bra. Jeg kommer fra gokk / liten bygd så for meg er en vanlig t-skjorte og et par jeans helt greit. Jeg går i joggesko og kan ikke fordra skinnsko.

Lånte maks jeg hadde råd til som var rett under 3 mill med det jeg hadde klart å spare. Man bor der man har råd til å bo.

Endret av Gjest5656
Skrevet

Skjønner ikke at du bruker tid på å tenke på sånt en gang? 

Anonymkode: 9bf16...31b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du overdriver hvor opptatt folk er av dette. Jeg bryr meg i alle fall ikke om hvor mine kollegaer bor, og dette er i Oslo. 

Anonymkode: 74c85...015

Skrevet

Bor faktisk ganske likt som de fleste av mine kollegaer.  Enebolig et par kilometer utenfor sentrum av byen vi jobber i. 

Anonymkode: 2b0c6...3a5

Skrevet

Er jo alltid greit å få skryte litt av seg selv 😂

Anonymkode: aec92...fbc

• Liker 1
Skrevet

Vi bor ganske likt tror jeg. Vi bor på samme sted, men vi har ny bolig og er gjeldfri, dette fordi jeg har arvet mye penger. 

Anonymkode: 3b0a4...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo alltid greit å få skryte litt av seg selv 😂

Anonymkode: aec92...fbc

Du er et typisk stakkarslig menneske, som vier livet ditt på kg da du ikke har jobb eller nettverk.. så tåler du ikke at noen har mer enn deg. 
da trekker du skattekortet, for å hevde deg.. 

Anonymkode: 3b0a4...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...