Gå til innhold

Skillsmisse, salg av eiendeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona meldte hun vil separeres, deler bolig med kona,2 barn, 8 og 12 år. felleseie, da det ikke ble skrevet noen særavtale ved ekteskapet,

Jeg trodde på ekte kjærlighet...

Jeg har brukt 3/400000 på oppussing og egenarbeid (egne sparepenger), kona ser på det som en selvfølge at vi skal dele 50/50 ved salg av boligen, hun har da ikke bidratt økonomisk eller ved arbeid ved oppussing, hun da da vasket og brettet kler,som skal regnes som lønnet arbeid, ekteskapet har nå vart i snart 3 år...

Jeg tar da utgangspunkt i at hun vil kreve 50 av innbo også, selv om hun har kjøpt svært lite av innbo,på bolig og i hytte.

hvordan stiller regler og lover seg til om at jeg selger det som er mitt til under markedets pris, ikke innbo av boligen, men utstyr som jeg har på hytta etc, til en godt bekjent av meg?

Hva moral og etikk tilsier, er jeg lite interessert i😏😒

På forhånd takk

Gode tips til livet!,hold dere unna kvinnfolk som er arbeidsledig og har hest som hobby...

Anonymkode: 55dae...6f9

Videoannonse
Annonse
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kona meldte hun vil separeres, deler bolig med kona,2 barn, 8 og 12 år. felleseie, da det ikke ble skrevet noen særavtale ved ekteskapet,

Jeg trodde på ekte kjærlighet...

Jeg har brukt 3/400000 på oppussing og egenarbeid (egne sparepenger), kona ser på det som en selvfølge at vi skal dele 50/50 ved salg av boligen, hun har da ikke bidratt økonomisk eller ved arbeid ved oppussing, hun da da vasket og brettet kler,som skal regnes som lønnet arbeid, ekteskapet har nå vart i snart 3 år...

Jeg tar da utgangspunkt i at hun vil kreve 50 av innbo også, selv om hun har kjøpt svært lite av innbo,på bolig og i hytte.

hvordan stiller regler og lover seg til om at jeg selger det som er mitt til under markedets pris, ikke innbo av boligen, men utstyr som jeg har på hytta etc, til en godt bekjent av meg?

Hva moral og etikk tilsier, er jeg lite interessert i😏😒

På forhånd takk

Gode tips til livet!,hold dere unna kvinnfolk som er arbeidsledig og har hest som hobby...

Anonymkode: 55dae...6f9

Det deles 50/50 ja. Dette står i ekteskapskontrakten. Eldste bestemmer hvor han vil bo. Yngste deler dere som dere vil

Skrevet

Det stemmer,

hvordan stiller regler og lover seg til om at jeg selger det som er mitt til under markedets pris, ikke innbo av boligen, men utstyr som jeg har på hytta etc, til en godt bekjent av meg?

Skrevet

Jeg tenker at de 3-400000 ikke er noe å krangle om uansett hvor surt det er. Det viktigste er å ha godt samarbeide og å gjøre prosessen så smidig som mulig med hensyn til barna. 

Anonymkode: bcacc...0ac

Skrevet

De 3-400 anser jeg som tapt og kommer ikke til å lage noe styr om

men jeg har noen eiendeler på hytta som jeg har kjøpt de siste årene, av egne penger, vil det ha noe å si om jeg selger de til en godt bekjent av meg under markedspris?

Skrevet
Luksusbia skrev (17 minutter siden):

Det deles 50/50 ja. Dette står i ekteskapskontrakten. Eldste bestemmer hvor han vil bo. Yngste deler dere som dere vil

Nei, eldste skal høres men bestemmer ikke.

Anonymkode: 8e194...55f

• Liker 2
Skrevet
Starlight_1 skrev (11 minutter siden):

De 3-400 anser jeg som tapt og kommer ikke til å lage noe styr om

men jeg har noen eiendeler på hytta som jeg har kjøpt de siste årene, av egne penger, vil det ha noe å si om jeg selger de til en godt bekjent av meg under markedspris?

Ja, for alt som er skaffet under ekteskapet skal deles. Så selger du det skal du egentlig dele summen på dere begge to. Å selge det i skjul og ta pengene selv er jo å holde verdier unna. Ulovlig. 

Anonymkode: 058b1...e6a

• Liker 1
Skrevet

Det er sant, men separasjon er ikke tatt ut enda, så vidt jeg tolker reglene så er det vel ikke ulovlig å være økonomisk ulogisk?😂

Skrevet

Hvis du hadde sparepengene før dere giftet dere, og hvis du har kvitteringer som kan knytte bruk av sparepengene til oppgraderinger i huset, så har du en god sak for skjevdeling av beløpet.

Møbler du hadde før bryllupsdagen er dine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...