Gå til innhold

Er det virkelig normalt å ikke gi bursdagsgave til partner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leser her inne blir jeg litt sjokkert. Virker som det er vanlig å ikke gi bursdgagsgave/feire at partner har bursdag??
Hadde mannen min glemt å gjøre stas på meg på bursdagen min hadde jeg blitt skikkelig lei meg. Er jo egentlig ikke gaven i seg selv, men at han viser at han husker meg og setter pris på meg.

Anonymkode: 32f04...c5c

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja? Må mannen kjøpe en kjole til deg for at du skal føle deg satt pris på, syns jeg synd på forholdet deres.

Anonymkode: 72a0d...51f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle bryr seg om slike dager. Får lære seg å leve med at folk er forskjellige uten å bli sjokket over «at ikke alle synes de samme tingene som meg viktig!!!!»

Anonymkode: 1f961...be2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja? Må mannen kjøpe en kjole til deg for at du skal føle deg satt pris på, syns jeg synd på forholdet deres.

Er ikke det minste synd på forholdet vårt:-) Vi har det veldig godt sammen. Jeg gjør stas på han på bursdagen hans, og omvendt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det er vanlig. Her kjøper vi ikke ting og tang, jeg får alltid blomster og gavekort på spa da det er noe jeg elsker, han får alltid en konsert/stand up pluss middag og vin ute med favorittdama si;)

Anonymkode: f933c...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det.

Jeg tror de som skriver på KG er de 2% av befolkningen hvor kvinnen har lavest selvrespekt og mannen er størst idiot. Representativt tror jeg ikke det er.

Men at man tviholder på at dette er normalt, er nok en del av selvoppholdelsesdriften. Da slipper man å tenke at man utpeker seg på noe vis.

Anonymkode: a580d...3f4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør stas på hverandres bursdager, men ikke gave hver gang. 

Ingen av oss liker å få en gave man ikke ønsker eller trenger. Og når man har alt, er det sjeldent man trenger eller ønsker seg noe. 

Jeg er mer overrasket at dette sjokkerer deg. Er du egentlig gammel nok til å være på KG?

Anonymkode: da40a...df2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av oss liker å få en gave man ikke ønsker eller trenger. Og når man har alt, er det sjeldent man trenger eller ønsker seg noe. 

Jeg er mer overrasket at dette sjokkerer deg. Er du egentlig gammel nok til å være på KG?

Jeg er 45, så tror jeg er gammel nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ikke bursdagsgaver. Vi går ut og spiser rundt bursdagstider, da. Det går av felleskonto og er bare unnskyldning for en date. Synes det er stress å få gaver og å kjøpe gaver. Gir hverandre ikke julegaver heller! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper aldri gaver til hverandre, hverken jul eller bursdag. Ingen av oss er opptatt av gaver og bursdager, og vi legger heller «gavepenger» i reiser som er vår store lidenskap. Går ut på restaurant når en av oss har bursdag der den andre spanderer.

Anonymkode: 25512...395

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det noen som ‘ikke er gammel nok’ så er det vel like gjerne du som er så fiksert på dette med gave, enda TS skrev gave/feiring/markering.

Utrolig hvordan mange av dere er ute etter å ta folk her inne. Angripe. Finne feil. Rakke ned. Skjelle ut.

Dere er vel klar over at det sier mer om dere enn om den dere prøver å jekke ned?

Anonymkode: a580d...3f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok flinkere til å gi gave en han, men jeg vet han hater å lete etter gaver så bryr meg ikke.  Ser ikke poenget med at jeg skal si til han at han skal kjøpe en ting til meg bare for at han skal gi meg en gave. 

Anonymkode: ec86b...81c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg må ikke kjøpe kjole til samboer, men for å være helt ærlig. Jeg har ikke så mye annet valg enn å kjøpe det til henne. Hun går gjerne i kjoler eller skjørt, men hver gang hun drar til en klesbutikk for å kjøpe kjole/skjørt e.l. så ender hun alltid opp med noe annet. Og siden jeg liker å se de herlige flotte lange benene hennes så må jeg ordne det selv. 

Tror jeg har kjøpt kjoler og skjørt til bursdagen hennes de siste tre årene, om det ikke er fire år.. 

Anonymkode: d7685...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er voksne og gir hverandre ikke gaver, bortsett fra helt symbolske ting som blomster eller champagne. Men vi unner oss en del luksus ellers som restaurantbesøk og reiser, og så kjøper vi oss stort sett det vi vil - også til hverandre - men ikke som ledd i utdaterte gaveritualer.

Anonymkode: 71cec...c9a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi syns det er koselig å gjøre litt stas på den andre når det er bursdag. Gir gave og tar med den andre ut på middag ❤️ Hva andre gjør får jo være opp til dem tenker jeg. Jeg er hvertfall glad for at jeg har funnet en person som er lik meg :) vi er flinke til å finne på ting ellers også, så oppmerksomhet er ikke forbeholdt bursdager og jul feks.

Anonymkode: 7ac73...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig pleier vi ikke det. Jeg pleier å gi et fint kort hvor jeg skriver noe fint, mens han liker å lage mat til meg. Er det noe jeg vet han trenger, så kjøper jeg det, men vi har egentlig alt vi trener så pleier ikke kjøpe noe bare for å kjøpe noe 🤔 

Anonymkode: eb793...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...