Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt av ei jeg kjenner at tannbransjen generelt er kjent for dårlig arbeidsmiljø rundt omkring. 
I dag på årlig sjekk var jeg derfor ekstra obs på å følge med og fikk intrykk av at ryktene kan være sanne. 
Pottesur skrankekjerring.. 40 min forsinket tannlege uten beklagelse engang. Assistenten og han kommuniserte dårlig og han virket egentlig bare lei av jobben sin.. 

Noen som vil dele sine erfaringer som pasient eller ansatt?

Anonymkode: 6e326...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke min erfaring. Gått mye til tannlege, da jeg har slitte og ødelagte tenner av div grunner. Der jeg går nå er de proffe, hyggelige og lyttende hele gjengen. Må minne meg på vi ikke er venner jeg og tannlegen for vi oppfører oss litt slike den korte tide jeg er der. Der jeg gikk før: aldri noe tull, høflige, saklige og behjelpelige. Og når jeg en sjelden gang må på akutt-time andre steder er det hyggelige proffe folk i alle ledd. Det kan jo hende de de skjuler dårlig arbeidsmiljø og dritt-forhold bak mye smil... Men på pasientsiden syns jeg det ikke virker slik. 

Likevel: interessant om noen som jobber på tannklinikk kommer med sitt. 

Anonymkode: cfd1a...f1d

Skrevet

Jeg utdanner meg til tannhelsesekretær, så jeg håper virkelig ikke det! Følger tråden 😊

Høres ikke ut som du går til et greit tannlegekontor. Jeg har ikke opplevd det du beskriver. Veit at det kan være vanskelig å bytte kontor, men ville ha gjort det om jeg hadde muligheten. De skal ta vare på deg og du skal føle deg komfortabel når du har time.

Skrevet

Er i bransjen selv og kjenner meg ikke igjen, derimot finnes det alltid arbeidsplasser med dårlig miljø uavhengig av hvilket felt det er innen. Virker mer som du er svært uheldig med klinikken du var på, og personlig ville jeg styrt unna. 

Anonymkode: 6d248...2a1

• Liker 1
Skrevet

Dytt.

Anonymkode: 0bd78...96b

Skrevet

Aldri opplevd.

Sure skrankekjerringer derimot, finnes overalt. De er en egen gruppe.

Anonymkode: 44f3a...c6b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis det jobber 1-2 tannleger (som gjerne er i familie) og 1 sekretær på kontoret, sier det seg selv at arbeidsmiljøet er sårbart.

Tannlegen eier ofte bedriften, så maktforholdet blir selvsagt veldig asymmetrisk. Om man da har noe å utsette på hverandre er det sikkert mye vanskeligere enn på en annen type arbeidsplass vil jeg tro.

Endret av Elle Melle
Skrevet
Elle Melle skrev (16 minutter siden):

Hvis det jobber 1-2 tannleger (som gjerne er i familie) og 1 sekretær på kontoret, sier det seg selv at arbeidsmiljøet er sårbart.

Tannlegen eier ofte bedriften, så maktforholdet blir selvsagt veldig asymmetrisk. Om man da har noe å utsette på hverandre er det sikker mye vanskeligere enn på en annen type arbeidsplass vil jeg tro.

Å, det har jeg aldri tenkt over... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...