AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Skrevet 9. september 2022 Ikke at sykepleiere forsvinner, men at det blir behov for langt færre av de. Jeg tror det blir mulig om noen år. Anonymkode: 35296...90e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Jobben de gjør er jo ikke så komplisert. Vaske rumper, ta blodprøver, gi syke mat. Ja, det kan automatiseres. Anonymkode: 01e53...b21 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Ja selvfølgelig. Medisiner kan blandes av maskiner og kontrolleres av sykepleier, for eksempel. Anonymkode: d80ca...289
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 Jeg tenker det kanskje kan komme roboter til å dosere medisiner og mobile roboter som kan levere vaskesaker/mat og ta vitalia. Men mye er avhengig av vurdering i øyeblikket og prosedyrer som jeg ikke tror kan utføres av en robot. Håper hvertfall ikke at en robot skal legge venflon eller kateter på meg i nærmeste fremtid! Anonymkode: 4fe79...561 1
Topsi Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 (endret) Både ja og nei. I min jobb gjør jeg veldig mye man ikke trenger å være sykepleier for p gjøre, som kan gjøres av annet personell. Da reduserer man behovet for sykepleiere per skift, men avhenger da av at annet personell er dyktig til å observere. Men det er ikke.mye av det jeg gjør som kan gjøres automatisk, og en del av det jeg gjør kan heller ikke gjøres av helsepersonell med lavere kompetanse Endret 9. september 2022 av Topsi 1
Topsi Skrevet 9. september 2022 #6 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja selvfølgelig. Medisiner kan blandes av maskiner og kontrolleres av sykepleier, for eksempel. Anonymkode: d80ca...289 Det heter Multidose 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobben de gjør er jo ikke så komplisert. Vaske rumper, ta blodprøver, gi syke mat. Ja, det kan automatiseres. Anonymkode: 01e53...b21 Alltid når det er diskusjon om sykepleiere er det noen som bare må redusere dem til rumpevaskere. Men vil du virkelig at en kald robotarm skal vaske rumpa di med liggesår og hemorroider når du er for syk eller gammel til å gjøre det selv? Anonymkode: 4fe79...561 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Topsi skrev (6 minutter siden): Det heter Multidose Snakker nok om litt mer avanserte greier Anonymkode: d80ca...289
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 Tenker at det burde være enkelt. De er jo bare legens assistent som driver stell og rumpe tørking. Anonymkode: b4927...dff
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Alltid når det er diskusjon om sykepleiere er det noen som bare må redusere dem til rumpevaskere. Men vil du virkelig at en kald robotarm skal vaske rumpa di med liggesår og hemorroider når du er for syk eller gammel til å gjøre det selv? Anonymkode: 4fe79...561 Jeg sitter heller på en kald doring enn på et varmt dosete noen har sittet på før meg. Anonymkode: 01e53...b21
Topsi Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tenker at det burde være enkelt. De er jo bare legens assistent som driver stell og rumpe tørking. Anonymkode: b4927...dff Japp, det er akkurat det vi gjør, hele dagen, når det er medisintid så driter vi medisinene, vi vasker rumpa di istedetfor. Legen sa du skulle ha antibiotika? Det får han gi selv, vi vasker rumper vi. Absolutt hele tiden, vil du ikke så skal du, dør av sepsis og legen kommer ikke før imorgen?, nei drit i det, det får noen andre ta, noen som ikke vasker rumper hele dagen Endret 9. september 2022 av Topsi 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Nei! Jeg vil ikke ha noen jævla robot som skal «ta vare på» meg! Elsker alle snille, trygge, flinke og trøstende sykepleiere ❤️ Anonymkode: 8e1d6...114 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Japan har prøvd i noen år nå uten hell Anonymkode: bd6f0...b6c
Gjest Frysepinne Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ikke at sykepleiere forsvinner, men at det blir behov for langt færre av de. Jeg tror det blir mulig om noen år. Anonymkode: 35296...90e Jeg også tror det går i den retninga. Det heter pårørende.
Gjest PanteneProVVV Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Nei! Sykepleiere er viktigere enn leger når det kommer til pasientkontakt og følelsen av å bli ivaretatt.
Bacteria Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 Frysepinne skrev (7 minutter siden): Jeg også tror det går i den retninga. Det heter pårørende. Spot on. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Det burde utvikles roboter som kan løfte pasienter og bære dem rundt. Anonymkode: dca07...650 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 Man kan absolutt automatisere mye, som for eksempel vasking av pasientrom (lite vaskepersonale på jobb kveld/natt og helg), sekretæroppgaver på kveld/natt/helg (bare det å ha noen til ta telefonen hadde hjulpet utrolig mye, servere mat, rydde søppel ++ Mange slike oppgaver som man ikke må være utdannet for å gjøre, men som sykepleierne må bruke tid på. Anonymkode: f09c1...55c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Man kan absolutt automatisere mye, som for eksempel vasking av pasientrom (lite vaskepersonale på jobb kveld/natt og helg), sekretæroppgaver på kveld/natt/helg (bare det å ha noen til ta telefonen hadde hjulpet utrolig mye, servere mat, rydde søppel ++ Mange slike oppgaver som man ikke må være utdannet for å gjøre, men som sykepleierne må bruke tid på. Anonymkode: f09c1...55c Eller kanskje opprette stillinger til ufaglærte for disse oppgavene for å frigjøre tid. Anonymkode: 039b2...151 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 19.37): Jobben de gjør er jo ikke så komplisert. Vaske rumper, ta blodprøver, gi syke mat. Ja, det kan automatiseres. Anonymkode: 01e53...b21 Jepp. Og automatisering av HLR, adrenalin og kateterisering kanskje? Kanskje roboter kan sette drypp og stelle sår også. Dra pasienten opp av senga for mobilisering? 👌 Anonymkode: 210eb...3f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå